Afla ce tara atrage un sfert din bunurile de lux la nivel mondial
chinaluxhsbcbrandurivanzari
Cetatenii chinezi fac aproximativ un sfert din achizitiile de bunuri de lux la nivel mondial, de cinci ori mai mult fata de ponderea inregistrata in 2007 pe aceasta piata, arata estimarile HSBC.
Chiar si dupa cresterea ultimilor ani, piata luxului din China este departe de a fi matura, afirma analistii HSBC."China ramane, inainte de toate, o piata pe care brandurile recruteaza clienti", se arata intr-un studi HSBC, potrivit Mediafax.
Unul din factorii care sustin cresterea este expansiunea retailerilor dinspre marile centre urbane ale Chinei catre orase mai mici, ceea ce inseamna ca magazine de lux se deschid pentru prima data in orase care au, insa, populatii apropiate de Paris sau San Francisco.
Factorii culturali contribuie, de asemenea, la evolutia pietei. Urmand trendul din tarile dezvoltate, chinezii bogati si cei din clasa de mijloc simt nevoia de a cheltui.
"In timp ce gradul de recunoastere este inca scazut pentru unele branduri, iar penetrarea in orasele de rang doi este limitata, superbogatii Chinei cheltuiesc mai mult pe bunuri de lux decat cei din Vest", explica analistii HSBC.
Chinezii fac o mare parte din achizitiile de bunuri de lux in afara Chinei continentale, pentru a evita plata unor taxe mai ridicate. Astfel, doar 10% din cumparaturile din aceasta categorie au loc in China, in timp ce chinezii sunt responsabili pentru 25% din piata mondiala a luxului. In Australia, de exemplu, vizitatorii din China cheltuiesc in medie 3.000 de dolari, comparativ cu doar 1.000 de dolari pentru turistii americani si europeni, arata analiza HSBC.