Comisia Europeana: Infrastructura din Romania continua sa fie subdezvoltata, reteaua rutiera fiind una dintre cele mai precare din UE

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Comisia Europeana: Infrastructura din Romania continua sa fie subdezvoltata, reteaua rutiera fiind una dintre cele mai precare din UE
Comisia Europeana: Infrastructura din Romania continua sa fie  subdezvoltata, reteaua rutiera fiind una dintre cele mai precare din UE
de Adrian Somai la 06 Iun. 2019
Urmareste-ne pe Google News
comisia europeanaromaniainfrastructura rutierainfrastructura feroviararecomandari fonduri europene

Infrastructura precara este una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta tara noastra, iar asta o stim cu totii si o si simtim pe pielea noastra zi de zi. De-a lungul timpului, subiectul infrastructurii din Romania a reprezentat un subiect de discutie important pe ordinea de zi si la Bruxelles, in cadrul Parlamentului European. Comisia Europeana aminteste acum din nou de acest capitol, declarandu-se ingrijorata de faptul ca in tara noastra nu se fac niciun fel de progrese semnificative din acest punct de vedere in ultimii ani. Comisia face referire la acest subiect in raportul aferent anului curent privind recomandarile specifice pentru Romania.

Potrivit celor notate de reprezentantii Comisiei Europene, calitatea infrastructurii, inclusiv in sectorul transporturilor, al energiei, al deseurilor si al apelor reziduale, ramane scazuta in tara noastra, limitand astfel perspectivele de crestere ale tarii. Totodata, Comisia Europeana mai noteaza si faptul ca infrastructura fizica din tara noastra continua sa fie subdezvoltata, in ciuda investitiilor publice semnificative facute dupa aderarea la Uniunea Europeana. In timp ce in alte tari se observa cu ochiul liber un progres semnificativ la acest capitol dupa aderarea la UE, in Romania nu reusim sa remarcam o schimbare adevarata.  

Reteaua rutiera este una dintre cele mai putin dezvoltate din UE 

Infrastructura rutiera este, fara doar si poate, cea mai mare problema cu care se confrunta tara noastra la ora actuala. Iar asta este stiut si la Bruxelles, acolo unde Comisia Europeana noteaza ca “starea generala si fiabilitatea retelelor rutiere si feroviare sunt foarte slabe”. De asemenea, reprezentantii CE mentioneaza ca “infrastructura nu tine pasul cu nevoile in materie de trafic generate de o economie in expansiune”. Revenind la problema drumurilor, Comisia Europeana ajunge la o concluzie drastica pentru tara noastra, specificand ca “reteaua rutiera din Romania este una dintre cele mai putin dezvoltate din intreaga Uniune Europeana”. In acelasi timp, tot de la Bruxelles ni se mai spune si ca “reforma sectorului feroviar a ramas in urma”. 

Recomandarile Comisiei Europene pentru Romania

In aceste conditii, Comisia Europeana recomanda autoritatilor din tara noastra sa axeze politica economica in materie de investitii pe sectorul transporturilor, urmarind in special sustenabilitatea acestuia. De asemenea, de la Bruxelles ni se mai recomanda ca investitiile sa mearga inspre sectorul energetic, inspre infrastructura de mediu si nu in ultimul rand, inspre inovare. 

Comisia Europeana mai noteaza si faptul ca Romania ar trebui sa imbunatateasca procesul de pregatire si stabilire a prioritatilor in ceea ce priveste proiectele mari si sa accelereze punerea in aplicare a acestora. De asemenea, autoritatile de la Bucuresti ar trebui sa faca in asa fel incat sa imbunatateasca eficienta achizitiilor publice si sa asigure punerea in aplicare integrala si sustenabila a strategiei nationale in domeniul achizitiilor publice. 

Absorbtia fondurilor europene este foarte mica 

Desi dupa aderarea la Uniunea Europeana avem acces la fonduri europene substantiale, tara noastra da senzatia ca prefera sa nu se foloseasca de acest avantaj urias pe care il are la dispozitie. Iar acest lucru a fost observat si la Bruxelles, acolo unde Comisia Europeana noteaza ca una dintre problemele care impiedica realizarea proiectelor de infrastructura este slaba absorbtie a fondurilor europene. Mai mult decat atat, Comisia Europeana transmite prin intermediul acestui raport ca “absorbtia fondurilor europene este impiedicata in Romania de factori precum capacitatea administrativa limitata de a pregati, de a ierarhiza in functie de prioritati si de a pune in aplicare proiectele mari de investitii”.

Spre exemplu, din aceasta categorie a proiectelor mari pentru care s-ar putea accesa fonduri importante de la Uniunea Europeana lipsesc cu desavarsire proiecte precum autostrada Sibiu - Pitesti. Acest sector de autostrada este considerat a fi unul dintre cele mai importante din punct de vedere strategic pentru tara noastra, asigurand legatura cu coridorul Rin - Dunare si cu coridorul Orient/Est-mediteraneean din cadrul TEN-T. 

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

1 mai la romani inseamna mici, bere si hore
Ultima ora

1 mai la romani inseamna mici, bere si hore

today01 Mai. 2025
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Astazi in istorie

1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim

today01 Mai. 2025
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Afla...

Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari

today01 Mai. 2025
Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?
Cultura generala

Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?

today01 Mai. 2025
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
Stiri IT 2025, Tehnologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025

today30 Apr. 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Economie

ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!

today30 Apr. 2025
Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori
Economie

Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori

today30 Apr. 2025
Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi:  Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung
Financiar-Bancar

Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi: Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung

today30 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x