Eurotunel la 20 de ani: de la 9 miliarde euro datorii la dividende de 4 centi

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Eurotunel la 20 de ani: de la 9 miliarde euro datorii la dividende de 4 centi Eurotunel la 20 de ani: de la 9 miliarde euro datorii la dividende de 4 centi
de Manager.ro la .
Urmareste-ne pe Google News
eurotuneldatoriedividende

La 20 de ani de la inaugurarea sa, tunelul de sub Canalul Manecii ramane o aventura industriala prodigioasa. Nu mai putin de 12.000 de persoane au lucrat la realizarea celui mai lung tunel submarin din lume, care se intinde pe distanta a 50 km, dintre care 38 sub mare.

Cu toate acestea, epopeea financiara a acestei realizari extraordinare a lasat  un gust amar celor cateva sute de mii de mici actionari. Constructia a fost marcata de certuri intre producatori, constructori si concesionari si mari intarzieri care au dus la amanarea repetata a deschiderii Eurotunelului.

La 29 iulie 1987, presedintele francez Francois Mitterand facea un schimb de scrisori de ratificare a proiectului cu omologul sau britanic, Margaret Thatcher. Cu un an inainte cei doi sefi de guvern semnasera Tratatul de la Canterbury, punand  piatra de temelie a constructiei tunelului de sub Canalul Manecii. Iata cateva dintre datele acestui important proiect european:

- noiembrie 1987, Andre Benard, co-presedinte al Alstair Morton, societatea responsabila pentru constructia Eurotunelului, ii indemna pe francezi si britanici sa cumpere actiuni, sprijinind investitia, aducand argumentul ca este"un excelent plasament familial";


- decembrie 1990, constructorii companiei britanice TransManche Link traverseaza ultimul perete care separa Franta de Marea Britanie;

- mai 1994, presedintele Francois Mitterand taie panglica terminalului francez de la Coquelleslors, inaugurand Eurotunelul, alaturi de Regina Elisabeta aII-a a Marii Britanii;

- noiembrie 1994, primul tren de mare viteza "Eurostar" pleaca de la Gara de Nord, din Paris, pe ruta Paris, Londra, Bruxelles;

- iunie 1996, are loc adunarea generala a actionarilor Eurotunelului, care trebuie sa aprobe planul de restructurare finaciara. "Afacerea Eurotunel" se prabuseste ca efect al unei datorii colosale;

- aprilie 2004, actionarii minoritari ai Eurotunelului, care isi pierdusera aproape in totalitate investitiile, rastoarna managementul companiei, primul "puci" din istoria moderna a economiei franceze;

- iulie 2006, patronatul Eurotunelului anunta actionarii ca nu exista alta alternativa decat aceea de a se pune sub protectia creditorilor. La acea data datoria se cifra la 9 miliarde de euro, iar compania a fost nevoita sa apeleze la Trezoreria Frantei pentru a putea pune in miscare trenurile;

- septembrie 2008, un incendiu masiv distruge o sectiune a tunelului, limitand capacitatea acestuia aproape 5 luni, timp in care au fost efectuate lucrari de reparatii si consolidare;

- martie 2009, pentru prima data in istoria sa compania care administreaza Eurotunelul acorda dividende (aproximativ 4 centi per actiune), pentru un numar de 400.000 de actionari;

- ianuarie 2014 este anuntata o cifra anuala de afaceri de 1 miliard euro pentru 2013;

Peste 20 de milioane de pasageri au circulat in 2013 prin Eurotunel si aproape 325 milioane de la inaugurarea sa. Astazi, Eurotunelul a iesit din abisul financiar, iar "sanatatea" sa ar putea incuraja si alte natiuni sa desfasoare activitati de asemenea amploare.

Deja se vorbeste la Beijing de construirea celui mai lung tunel submarin din lume, care va conecta doua orase din nordul tarii si va avea 123 km lungime.

Ultimele NOUTATI

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Life Style

Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?

today09 Mai. 2025
O intrebare scurta pentru dl George Simion
Analize

O intrebare scurta pentru dl George Simion

today09 Mai. 2025
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Economie

Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa

today09 Mai. 2025
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Protectia datelor cu caracter personal

Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii

today09 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Companii

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today09 Mai. 2025
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Companii

Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea

today08 Mai. 2025
Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania
Ultimele stiri economice

Oficial! Se dau salarii compensatorii pentru acesti angajati din Romania

today08 Mai. 2025
Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?
Analize

Cum se explica faptul ca diaspora a votat masiv cu suveranistii?

today08 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x