Eurotunel la 20 de ani: de la 9 miliarde euro datorii la dividende de 4 centi

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Eurotunel la 20 de ani: de la 9 miliarde euro datorii la dividende de 4 centi Eurotunel la 20 de ani: de la 9 miliarde euro datorii la dividende de 4 centi
de Manager.ro la .
Urmareste-ne pe Google News
eurotuneldatoriedividende

La 20 de ani de la inaugurarea sa, tunelul de sub Canalul Manecii ramane o aventura industriala prodigioasa. Nu mai putin de 12.000 de persoane au lucrat la realizarea celui mai lung tunel submarin din lume, care se intinde pe distanta a 50 km, dintre care 38 sub mare.

Cu toate acestea, epopeea financiara a acestei realizari extraordinare a lasat  un gust amar celor cateva sute de mii de mici actionari. Constructia a fost marcata de certuri intre producatori, constructori si concesionari si mari intarzieri care au dus la amanarea repetata a deschiderii Eurotunelului.

La 29 iulie 1987, presedintele francez Francois Mitterand facea un schimb de scrisori de ratificare a proiectului cu omologul sau britanic, Margaret Thatcher. Cu un an inainte cei doi sefi de guvern semnasera Tratatul de la Canterbury, punand  piatra de temelie a constructiei tunelului de sub Canalul Manecii. Iata cateva dintre datele acestui important proiect european:

- noiembrie 1987, Andre Benard, co-presedinte al Alstair Morton, societatea responsabila pentru constructia Eurotunelului, ii indemna pe francezi si britanici sa cumpere actiuni, sprijinind investitia, aducand argumentul ca este"un excelent plasament familial";


- decembrie 1990, constructorii companiei britanice TransManche Link traverseaza ultimul perete care separa Franta de Marea Britanie;

- mai 1994, presedintele Francois Mitterand taie panglica terminalului francez de la Coquelleslors, inaugurand Eurotunelul, alaturi de Regina Elisabeta aII-a a Marii Britanii;

- noiembrie 1994, primul tren de mare viteza "Eurostar" pleaca de la Gara de Nord, din Paris, pe ruta Paris, Londra, Bruxelles;

- iunie 1996, are loc adunarea generala a actionarilor Eurotunelului, care trebuie sa aprobe planul de restructurare finaciara. "Afacerea Eurotunel" se prabuseste ca efect al unei datorii colosale;

- aprilie 2004, actionarii minoritari ai Eurotunelului, care isi pierdusera aproape in totalitate investitiile, rastoarna managementul companiei, primul "puci" din istoria moderna a economiei franceze;

- iulie 2006, patronatul Eurotunelului anunta actionarii ca nu exista alta alternativa decat aceea de a se pune sub protectia creditorilor. La acea data datoria se cifra la 9 miliarde de euro, iar compania a fost nevoita sa apeleze la Trezoreria Frantei pentru a putea pune in miscare trenurile;

- septembrie 2008, un incendiu masiv distruge o sectiune a tunelului, limitand capacitatea acestuia aproape 5 luni, timp in care au fost efectuate lucrari de reparatii si consolidare;

- martie 2009, pentru prima data in istoria sa compania care administreaza Eurotunelul acorda dividende (aproximativ 4 centi per actiune), pentru un numar de 400.000 de actionari;

- ianuarie 2014 este anuntata o cifra anuala de afaceri de 1 miliard euro pentru 2013;

Peste 20 de milioane de pasageri au circulat in 2013 prin Eurotunel si aproape 325 milioane de la inaugurarea sa. Astazi, Eurotunelul a iesit din abisul financiar, iar "sanatatea" sa ar putea incuraja si alte natiuni sa desfasoare activitati de asemenea amploare.

Deja se vorbeste la Beijing de construirea celui mai lung tunel submarin din lume, care va conecta doua orase din nordul tarii si va avea 123 km lungime.

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x