Generatia tanara, primul impact cu realitatea dura a banilor. Millenials si Z, ingrijorati de costul vietii
millenialsgen zgeneratia ztanara generatietineri
Tinerii millennials (nascuti intre anii 1981 si 1996), si cei din generatia Z (nascuti intre 1996 si 2010), par sa ia primul lor contact cu realitatea economica dura in care traim. Generatiile tinere se declara ingrijorate de evolutia economiei, dar si de cea a preturilor, costul vietii nelinistindu-i si determinandu-i sa-si amane pasi importanti in viata, precum achizitionarea unei locuinte sau intemeierea unei familii.
Responsabilitatea tinerei generatii in fata crizei costului vietii parca mai indulceste din amarul informatiei conform careia generatia Millenials si Z nu vad deloc cu ochi buni evolutia economiei in general.
In fata crizei costului vietii, tinerii nu se mai aventureaza nici sa isi intemeieze familii, dorind sa faca pasul de-abia cand au o stabilitate financiara, dar nici sa-si achizitioneze o locuinta.
Un studiu Deloitte arata ca tinerii din tara noastra isi amana sau anuleaza planurile legate de viata personala, precum achizitionarea unei noi locuinte (63% dintre Millennials si 60% dintre exponentii Generatiei Z) si intemeierea unei familii (33% dintre Millennials si 48% dintre exponentii Generatiei Z), cat si pe cele legate de viata profesionala, precum solicitarea unei cresteri salariale sau a unei promovari (48% dintre Millennials si 47% dintre exponentii Generatiei Z) ori schimbarea locului de munca (47% dintre Millennials si 46% dintre exponentii Generatiei Z).
Principala grija a tinerilor este costul traiului (pentru 42% dintre Millennials si 35% dintre reprezentantii Generatiei Z). In continuare vin schimbarile climatice (23% dintre Millennials si 21% dintre respondentii Generatiei Z) si rata somajului (20% dintre Millennials si 22% dintre respondentii Generatiei Z).
Tinerii sunt in continuare ingrijorati de costul traiului zilnic, insa au devenit preocupati si de oportunitatile de dezvoltare,
"Studiul releva ca preocuparile tinerilor s-au schimbat usor fata de anul trecut. Sunt in continuare ingrijorati de costul traiului zilnic, insa au devenit preocupati si de oportunitatile de dezvoltare, ceea ce subliniaza atat dorinta de a evolua si de a se mentine adecvati pietei muncii, dar si de a-si securiza optiuni extinse pentru un loc de munca si de a obtine venituri suplimentare in contextul economic actual. Raspunsul la acest tip de presiune profesionala si financiara atrage, insa, epuizare.
Acest fapt se confirma si in studiu, numarul celor care se simt extenuati (burnout) din cauza volumului si a presiunilor de la locul de munca crescand in ultimul an, de la 42% la 50% in randurile Millennials si de la 42% la 59% in randurile Generatiei Z din Romania. Suplimentar, angajatii romani din generatiile Millennials si Z manifesta in continuare un interes crescut pentru initiativele legate de sanatatea mintala. Prin urmare, temele concrete pentru strategiile de recrutare si retentie nu ar trebui sa se schimbe semnificativ, angajatorii fiind mai degraba chemati sa le decline in forma optima pentru perioada pe care o traversam”, a declarat Raluca Bontas, Partener, Deloitte Romania.
Studiul analizeaza perceptia tinerilor din cele doua generatii, la nivel global.
Foto: manager.ro