TOP 5: Tarile cu cele mai rapide trenuri de mare viteza

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
TOP 5: Tarile cu cele mai rapide trenuri de mare viteza TOP 5: Tarile cu cele mai rapide trenuri de mare viteza
de Manager.ro la 18 Iul. 2011
Urmareste-ne pe Google News
top 5trenuritrenuri de mare vitezatransporturi feroviarechinafrantajaponia

Odata cu cresterea preturilor la carburanti, care a scumpit transporturile terestre si aeriene, statele din intreaga lume planuiesc sa investeasca serios in trenuri electrice. Industria globala de transporturi feroviare va atinge o valoare de 2.900 miliarde de dolari in 2012, mai mare cu 30% comparativ cu 2007.

In primul trimestru din 2011, in Marea Britanie numarul de persoane care au folosit trenurile a crescut cu 5%. Mersul cu trenul nu este numai mai ieftin, dar devine tot mai rapid. Statele emergente de mari dimensiuni, precum China si Rusia, investesc masiv in trenuri de mare viteza, care sa acopere distante vaste, la preturi accesibile pentru cetatenii care nu isi permit sa calatoreasca cu avionul. De asemenea, in Uniunea Europeana se vor investi miliarde de euro in urmatorii ani in imbunatatirea si extinderea retelelor de cai ferate pentru trenuri de mare viteza.

Haideti sa vedem care sunt statele care conduc in aceasta industrie. Va prezentam top 5 tari cu cele mai rapide trenuri de pasageri. Clasamentul a fost realizat de CNBC.com pe baza vitezelor maxime atinse de aceste vehicule.

5. Spania

Tren: AVE Class 103
Viteza maxima atinsa: 404 km/h
Capacitate: 404 pasageri

Spania are cea mai lunga retea de linii pentru trenuri de mare viteza din Europa - 5.524 km. In acest moment exista sase linii de mare viteza si alte cateva sunt in constructie. Guvernul din statul iberic si-a propus ca 90% din populatia tarii sa se afle la o distanta maxima de 50 km de aceste artere pana in 2020.

Cele mai repide trenuri din Spania sunt AVE-urile, fabricate de mai multi producatori: Siemens, Alstom si Bombardier. AVE Class 103, produs de Siemens, a fost dat in folosinta in 1997. Viteza maxima de 403,4 km/h a fost atinsa in timpul unui test, intre Madrid si Zaragoza. Limita maxima permisa cu pasageri la bord este de 300 km/h.

4. Germania
Tren: Transrapid TR-07
Viteza maxima: 435 km/h
Capacitate: este in faza de teste

Germania este unul dintre pionierii trenurilor de mare viteza. Este tara mama a Siemens, cel mai mare fabricant de astfel de vehicule din lume.
Transrapid TR-07, care foloseste tehnologie Maglev (trenul leviteaza pe o perna magnetica) a fost dezvoltat de Siemens in parteneriat cu ThyssenKrupp. Deocamdata, vehiculul se afla in faza de teste. Germanii sunt reticenti cand vine vorba de astfel de trenuri. In 2006, in timpul unui test efectuat cu un tren Maglev, 25 de persoane au murit.

In Germania, trenurile din sistemul InterCityExpress (ICE) pot atinge viteza maxima permisa de 320 km/h. In 1998 un tren ICE a deraiat. Accidentul s-a soldat cu moartea a 101 persoane. Acesta este considerat cel mai grav accident feroviar, in care a fost implicat un "tren glont", din istorie.

3. China
Tren: CRH380AL
Viteza maxima: 486 km/h
Capacitate: 600 pasageri

China opereaza cea mai lunga retea de linii pentru trenuri de mare viteza din lume - 9.656 km. Tara planuieste ca pana in 2015 sa detina 45.000 de km de cai ferate de mare viteza! De asemenea, in statul asiatic se afla cea mai lunga linie de mare viteza din lume: Beijing - Shanghai (1.318 km). Pe aceasta "alearga" trenul CRH380AL, la o viteza maxima permisa de 300 km/h. Potrivit estimarilor, in acest an pe aceasta linie vor circula 80 milioane de pasageri.

Trenurile de mare viteza au fost introduse in China in 1997. Pe prima linie de mare viteza au fost transportati 40,6 milioane de pasageri in primul an. 

2. Franta
Tren: TGV V150
Viteza maxima: 574 km/h
Capacitate: Experimental

Franta a fost si ramane unul dintre liderii industriei trenurilor de mare viteza. Aproape toata lumea a auzit de TGV. Primul vehicul de acest fel, construit de Alstom, a intrat pe sine in 1981. Acum, reteaua s-a extins foarte mult si acopera 150 de destinatii din Franta si tarile vecine. Viteza maxima legala pentru TGV-uri este de 320 km/h. Modelul experimental V150 a atins 603 km/h in 2007, devenind al doilea cel mai rapid tren din lume.

Tehnologia TGV a fost imprumutata si de alte state, precum Marea Britanie, Belgia, Olanda si germania.

Alstom a anuntat recent ca a semnat un contract preliminar cu guvernul irakian pentru construirea unei linii de mare viteza intre Bagdad si Basra. Speram ca talibanii vor lasa trenurile sa circule in siguranta... pe sine.

1. Japonia
Tren: JR-Maglev MLX01
Viteza maxima: 580 km/h
Capacitate: Experimental

Japonia este lider mondial cand vine vorba de trenuri de mare viteza. Prima linie de acest fel a fost inaugurata inca din 1964. Primele "trenuri glont" japoneze aveau o viteza maxima de 209 km/h. Primul vehicul a transportat peste 100 milioane de pasageri in primii trei ani de activitate.

Trenurile Maglev sunt construite in Japonia inca din 1970. Guvernul a aprobat un proiect, in valoare de 112,44 miliarde de dolari, care va lega orasele Tokyo, Nagoya si Osaka printr-o linie Maglev. Aceasta va fi terminata in 2027.

Trenul JR-Maglev MLX01 este cel mai rapid din lume. Intr-un test efectuat in 2003, acesta a atins viteza maxima de 580 km/h.


Ultimele NOUTATI

Caloriile fantoma: cum mancarea ultra-procesata iti fura energia chiar daca e sub 500 kcal
Mananca sanatos

Caloriile fantoma: cum mancarea ultra-procesata iti fura energia chiar daca e sub 500 kcal

today22 Mai. 2025
Stresul invizibil: cum ne distruge sanatatea stimularea constanta, chiar si cand nu simtim stres
Sanatate

Stresul invizibil: cum ne distruge sanatatea stimularea constanta, chiar si cand nu simtim stres

today22 Mai. 2025
Rusia, incoltita: UE loveste in bani, petrol si arme cu un nou val de sanctiuni
Extern

Rusia, incoltita: UE loveste in bani, petrol si arme cu un nou val de sanctiuni

today21 Mai. 2025
Problemele economice ale Romaniei sunt de olimpiada! Camera de comert Americana in Romania:  Suntem constienti ca urmeaza o serie de masuri cu impact economic
Economie

Problemele economice ale Romaniei sunt de olimpiada! Camera de comert Americana in Romania: Suntem constienti ca urmeaza o serie de masuri cu impact economic

today21 Mai. 2025
Salariile din Romania s-au TRIPLAT de la aderarea la UE!
Economie

Salariile din Romania s-au TRIPLAT de la aderarea la UE!

today21 Mai. 2025
Ce e oare in capul celor care nu merg la vot?
Analize

Ce e oare in capul celor care nu merg la vot?

today21 Mai. 2025
ULTIMA ORA. Planul lui Nicusor Dan pentru salvarea economiei romanesti, anuntat acum pe Facebook. Cum vede presedintele ales rezolvarea deficitului bugetar
Ultima ora

ULTIMA ORA. Planul lui Nicusor Dan pentru salvarea economiei romanesti, anuntat acum pe Facebook. Cum vede presedintele ales rezolvarea deficitului bugetar

today21 Mai. 2025
Teapa de la samsarii auto! Ce sa verifici la o masina SH, in primele 60 de minute de testare
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Teapa de la samsarii auto! Ce sa verifici la o masina SH, in primele 60 de minute de testare

today21 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x