Zborul MH 370: China furioasa pe fragilitatea sistemului de aparare aeriana al Malaeziei

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Zborul MH 370: China furioasa pe fragilitatea sistemului de aparare aeriana al Malaeziei Zborul MH 370: China furioasa pe fragilitatea sistemului de aparare aeriana al Malaeziei
de Manager.ro la 25 Mar. 2014
Urmareste-ne pe Google News
chinamalaeziaavionboeingincident aviaticoceanul indian

Malaezia a confirmat luni ca Boeingul 777 al companiei sale nationale, ce a decolat pe 8 martie de la Kuala Lumpur catre Beijing, cu 239 de persoane la bord si a disparut de pe radar la o ora dupa ce s-a ridicat de la sol, s-a prabusit in Oceanul Indian departe de coastele Australiei, relateaza agentiile internationale de presa.

Stirea este insa departe de a linisti apele care s-au tulburat ca urmare a acestui incident aviatic, China, care a pierdut 153 de cetateni, ce se aflau la bordul zborului MH 370, fiind extrem de furioasa pe Malaezia, care si-a demonstrat fragilitatea sistemului de aparare aeriana, neputand gasi un avion pe care l-au avut sub control pe radare.

Pentru a intelege mai bine nervozitatea Chinei, trebuie sa stim ca exista doua tipuri de radare: radare secundare, in cea mai mare parte civile, care capteaza semnalele trimise de avioanele comerciale si radare primare, care sunt instalatii militare. Acestea din urma sunt menite sa sesizeze orice miscare in spatiul aerian al tarii care le detine, dar si dincolo de acesta. In cazul in care apar situatii de urgenta se emite o alerta antiaeriana, fiind necesara interventia aviatiei militare.

In cazul zborului MH 370 se stie ca sistemele de transmisie automata a datelor ACARS si transponderul avionului s-au oprit din a mai emite semnale, iar acest lucru s-ar fi putut intampla in doua situatii: oprirea intentionata de la bordul avionului sau o defectiune tehnica extrem de grava, care nu a putut fi remediata.

Este din ce in ce mai cert ca radarele militare primare malaeziene au detectat ruta aeronavei, care si-a schimbat altitudinea autorizata de zbor de 10.700 de metri, urcand pana la 13.700 de metri. Aceasta altitudine reprezinta limita superioara a modelului Boeing 777, iar manevra a constituit un comportament anormal. Mai mult decat atat , tot radarele militare au inregistrat un viraj brusc catre vest si o reducere a altitudinii la 7.000 de metri, un alt comportament bizar care ar fi trebuit sa puna in alerta apararea antiaeriana din Malaezia. Acest lucru nu s-a intamplat insa.

In cazuri de acest tip, expertii afirma ca ar fi fost necesara o procedura de interogare a companiei aeriene comerciale asupra planului de zbor, iar daca se constata ca acesta nu a fost respectat, avioane militare ar fi trebuit sa decoleze imediat pentru a realiza contactul vizual cu aparatul scapat de sub control. Aviatia militara a Malaeziei nu a facut niciuna dintre manevrele specifice unui astfel de caz, desi cunostea foarte bine procedurile de baza pentru apararea securitatii nationale.

O asemenea "scapare" putea duce la o catastrofa chiar mai mare decat cea in care si-au pierdut viata cei 239 de pasageri si membrii ai echipajului, de genul celei petrecute la 11 septembrie 2001, cand pirati ai aerului au indreptat avioane comerciale spre cladiri civile si militare ale Statelor Unite. Daca avionul a fost deturnat, acesta ar fi putut cu usurinta lovi imensele turnuri din Kuala Lumpur sau chiar patrunde pentru o lovitura similara pe teritoriul chinez.

Ultimele NOUTATI

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla
Sanatate

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla

today17 Iul. 2025
V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?
Banii tai - sectiune de educatie financiara

V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?

today17 Iul. 2025
Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat
Protectia datelor cu caracter personal

Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat

today17 Iul. 2025
Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri
Economie

Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri

today17 Iul. 2025
Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de  2 trilioane de euro
Ultima ora

Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de 2 trilioane de euro

today17 Iul. 2025
Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti
Companii

Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti

today17 Iul. 2025
Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional.
Imobiliare

Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional. "Totusi, Capitala ramane una dintre pietele cele mai dinamice din perspectiva evolutiei pe termen lung"

today17 Iul. 2025
Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta
Companii

Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta

today17 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x