2013 va fi anul in care volatilitatea economica va continua (din cauza riscurilor, a politicii monetare inflationare si a somajului ambivalent). De asemenea, vom constata o serie de fenomene: emergenta microantreprenorului, atentia tot mai mare asupra amortizarii investitiilor in social media si filantropia, ca element de marketing. Urmatoarele sfaturi, oferite de AIMbitious StartUp, pot fi foarte folositoare in 2013.
1) Dezvolta noi produse/servicii
DEZVOLTARE va fi cuvantul cheie al anului viitor. Ritmul schimbarilor tehnologice nu a fost niciodata mai dinamic si ar trebui sa va asteptati la schimbari in comportamentul consumatorilor.
Companiile vor fi nevoite sa gaseasca noi modalitati de dezvoltare a unor produse si servicii si vor urmari in acelasi timp eficientizarea costurilor de productie. De asemenea, se vor concentra asupra business-urilor care aduc rapid o amortizare a investitiilor.
Dezvoltarea presupune schimbarea si imbunatatirea unor PRODUSE si SERVICII, a unei culturi, a unui plan de afaceri etc, pentru a functiona in continuare optim. Motto-ul Facebook, care presupune generarea inovatiei interioare, inainte ca altcineva sa faca acest lucru, reprezinta un sfat excelent.
2) Genereaza mai multe vanzari si mai putine idei
Vorbele sunt ieftine. Rezultatele conteaza cel mai mult. Nimic nu e mai frustrant decat cei care au idei bune, dar nu le pun in functiune. Daca vrei sa generezi valoare pentru compania ta, genereaza mai putine idei si mai multe cai de a le indeplini. Daca esti o persoana creativa, alege o idee pe care o poti implementa si concentreaza-te asupra ei.
3) Defineste-ti cultura
Fiecare companie are o cultura, indiferent daca aceasta e sau nu "constientizata". Companiile care vor genera cele mai bune rezultate vor servi culturi apropiate de angajati si clienti. Nimic nu creeaza mai multa dezbinare decat sentimentul lipsei unui scop. Intelege valorile pentru care muncesti si asigura-te ca ai un status quo. Cu cat procesul de edificare a culturii corporatiste va fi mai popular, cu atat vei beneficia de un ecosistem optim la birou.
4) Diversifica-ti prezenta pe canalele de socializare
Retele de socializare nu inseamna doar Facebook si Twitter. Mizeaza si pe Pinterest, Tumblr, LinkedIn, Google+ etc.
5) Reevalueaza-ti investitiile
Investitiile precum actiunile si bondurile (obligatiunile) pot fi foarte volatile. Fiecare implica noi reguli, fenomene, trenduri si teze investitionale. Asigura-te ca intelegi industria si dezvoltarile ideologice care afecteaza investitiile tale; determina ce trebuie sa pastrezi si ce trebuie sa vinzi, pentru a-ti echilibra capitalul.
6) Simplifica-ti viata
Cu cat lucrurile devin mai complicate, cu atat simti nevoia sa le simplifici. In loc sa te concentrezi asupra unui numar de zece proiecte, concentreaza-te asupra finalizarii unuia singur. Daca ai o organizatie mare, poti "pastori" mai multe proiecte, dar nu este o regula universal valabila. Legea lui Pareto (80/20) spune ca 80% din rezultate survin din 20% fapte. Concentreaza-te asupra acelui procent de 20%.
7) Cunoaste-ti colegii
Afacerile implica relatia cu oamenii. Cu cat ii vei cunoaste mai bine pe ceilalti, cu atat mediul de lucru se va imbunatati. Rezerva-ti in fiecare zi un timp pentru a disputa cu ceilalti. Relatiile profesionale si umane pe care le dezvolti sunt mai importante decat orice profit material.
8) Implica-te sufleteste
Cu totii credem ca trebuie sa separam viata personala de cea profesionala. Nu e cazul! Incearca sa le combini. Nu astepta ca geniul creativ sa vina brusc peste tine. Stimuleaza-l. Energia ta creativa ii va inspira pe ceilalti angajati si un loc de munca armonios genereaza mai multa fericire si productivitate.
9) Scrie in fiecare luna un mesaj traditional
De cand cu emailul, am uitat sa mai scriem "de mana". In fiecare luna, trimite-i multumiri SCRISE unui client, consumator, coleg. Acest gest simplu va imbunatati nivelul de comunicare.
10) Sedinte mai putine, rezultate mai multe
Multe sedinte reprezinta o scuza pentru sefii care vor sa se auda vorbind si sa prezinte tuturor idei pe jumatate proiectate. Desi sedintele reprezinta o parte importanta in activitatea oricarei companii, acestea nu trebuie sa depaseasca 30 de minute, timp dupa care devin ineficiente.