5 surse de inspiratie pentru cei care se tem sa vorbeasca in public
surseinspiratiepublicantreprenoridiscurssteve jobs
Alocutiunea in fata unui grup de oameni reprezinta o provocare uriasa pentru unii oameni, care ii sperie si ii intimideaza. Daca esti antreprenor, soarta succesului tau tine de urmatoarea mare prezentare. Insasi ideea acelei mase de oameni te determina sa faci un pas inapoi.
Dar capacitatea de a controla si perfectiona o prezentare este rara si pretioasa. In consecinta, doar cativa oameni au fost inzestrati cu asemenea aptitudini. Inainte de a vorbi in fata publicului, ia o gura de aer si invata de la cei mai buni. Urmatorii cinci speakeri provin din medii foarte diferite, dar ii uneste un atribut comun: CURAJUL DE A LE VORBI CELORLALTI DESPRE VISUL LOR.
Steve Jobs: RELEVANTA
Raposatul Steve Jobs reprezinta un candidat perfect pentru studiile privind prezentarile antreprenoriale, deoarece pe scena, a fost de neegalat. Una din marile sale calitati a fost faptul ca a reusit sa "traduca" unii termeni tehnologici pe intelesul tuturor. De exemplu, cand a lansat iPhone, in 2007, Jobs a revizuit fiecare produs, inainte de a urca pe scena. A laudat complexitatea smartphone-ului de la Apple, in comparatie cu dispozitivele anterioare. Relevanta reprezinta o arma indubitabila a prezentarii tale. Aceasta creeaza coeziune si rezoneaza cu dorintele oamenilor.
Dr. Martin Luther King, Jr: INSPIRATIA
Martin Luther King nu a fost doar un vorbitor fantastic, ci si un lider extraordinar, intr-un context controversat. A avut, cu siguranta, atributul inspiratiei. In discursul sau celebru, "Am un vis", Martin Luther King indeamna la actiune prin propriile sale cuvinte. Stabilind o agenda, cu un scop bine inchegat in spate, a reusit sa directioneze multimea spre un anumit ideal. A furnizat o solutie pentru problemele persoanelor de culoare, care l-au urmat. Chiar daca nu te inrolezi intr-o revolutie, este important sa stii ca o prezentare are nevoie de acea chemare. Fara sentimentul unui scop, a unei directii, discursul tau reprezinta doar o poezie frumoasa.
Tony Hsieh: CONVERSATIA
In calitate de CEO al Zappos, Tony Hsieh este considerat un antreprenor care a adus spiritul tanar in lumea afacerilor. Modelele sale de cultura corporatista au fost dezbatute in multe cercuri si viziunile sale privind leadership-ul sunt dintre cele mai complexe. Tony aduce conversatia in prezentari. Vorbeste cu oamenii intr-un mod prietenos, ii invita, indirect, la o cafea, in sufrageria casei sale. Astfel, ei devin mai receptivi la mesaje. Nu te situa sub audienta. Trebuie sa discuti cu oamenii, nu sa le spui un basm. Implicarea audientei atrage interactivitate, oamenii simt ca au un rol in prezentare si se apropie de idealul tau.
Chris Rock: UMORUL
Actorul Chris Rock este o legenda vie a scenei de comedie. Este cunoscut pentru actele nebunesti de stand-up si filmele sale. Umorul reprezinta o forma puternica de atragere a audientei si Rock se foloseste de glume pentru a-si transmite mesajul. Este dominant si amuzant, in acelasi timp. Tine cont de umor in prezentarea ta; audienta va fi sedusa de carisma ta.
Bill Clinton: ARTA DE A POVESTI
Al 42-lea presedinte al Americii este vazut drept un speaker si un lider extraordinar. Una din marile calitati ale lui Clinton este capacitatea de a spune povesti, in care publicul reprezinta o parte integranta. O asemenea audienta primeste cu mare drag mesajele tale, deoarece se simte onorata sa iti fie alaturi.
Fiecare antreprenor/speaker are un mod diferit de a prezenta, astfel incat iti vei croi, cel mai probabil, propriul stil de prezentare. Tine cont insa de atributele de mai sus si implementeaza-le in urmatorul tau discurs.