AMERICA: Vanzarile de publicitate online au inceput sa scada

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
AMERICA: Vanzarile de publicitate online au inceput sa scada AMERICA: Vanzarile de publicitate online au inceput sa scada
de Manager.ro la 07 Iun. 2012
Urmareste-ne pe Google News
reclama onlinevenituripublicitatenew york timesreclamereducere

Pe masura ce multe ziare inchid editia tiparita, pentru a-si reduce cheltuielile si a se concentra asupra site-urilor, un nou fenomen periculos se intrevede la orizont: la nivelul Americii, vanzarile de reclama online au inceput sa scada.

Potrivit unei analize Reuters, in primul trimestru, veniturile din reclama digitala ale ziarelor au crescut doar cu 1%, fata de anul trecut.

Excesul de spatii de publicitate in mediul online, cresterea numarului de licitatii de reclama, in cadrul carora publicitatea este vanduta la preturi modice si economia subreda a Americii au contribuit la stagnarea zonei de online advertising.

Pentru o industrie media erodata de vanzarile modeste din zona printului, veniturile din spatiul online sunt absolut necesare pentru supravietuire. Zerourile rotunde de care se bucurau in trecut ziarele au ajuns istorie.


In cadrul New York Times Co, veniturile din reclame online inregistrate de site, inclusiv de nytimes.com si bostonglobe.com, au scazut cu 2,3%, la 48,5 milioane dolari in T1 2012, fata de trimestrul similar al anului trecut. La Washington Post Co, declinul a fost si mai pregnant, de 7%, la 24,2 milioane dolari.

Saptamana trecuta, agentia de rating Moody's a lansat un raport in care ofera o perspectiva "negativa" industriei ziarelor americane, pe fondul veniturilor in declin.

"In acest moment, nu exista un indiciu potrivit caruia strategiile digitale reusesc sa readuca ziarele pe fagasul de crestere", a scris ofiterul de credite al Moody's, John Puchalla.

Sefii ziarelor au considerat ca reclama digitala ar putea fi un safe heaven, in contextul in care presa scrisa s-a dus pe apa sambetei. De exemplu, New Orleans va deveni cel mai mare oras din SUA care nu mai beneficiaza de un cotidian; incepand cu aceasta toamna, ziarul Times-Picayune va fi tiparit doar trei zile pe saptamana, in scopul reducerii costurilor.

Alti executivi din presa raman optimisti in privinta perspectivelor pe termen lung ale publicitatii digitale si dau vina pe economia "lenesa".

Scott Heekin-Canedy, presedintele si managerul general al New York Times Co, a declarat ca publicitatea online devine la fel de sensibila la schimbarile economice ca si cea tiparita. "Scaderea este asociata incertitudinilor", a declarat Canedy.

New York Times Co obtine 10% din venituri in urma vanzarii de reclama digitala si 35% din reclame tiparite. Abonamentele print si digital genereaza 48% din venituri, in timp ce venitul total este rotunjit din alte surse.

Steve Hills, presedintele si directorul general al Washington Post Media, a numit situatia drept una temporara, cauzata de economia slabita. A aparut insa o problema si mai grava, care nu poate fi trecuta cu vederea: "trocurile cu reclame" pun presiune asupra preturilor publicitatii.

Aceste "consignatii de reclama" sunt platforme electronice care permit cumparatorilor sa liciteze si sa achizitioneze spatii de reclama la preturi foarte reduse. Multe site-uri - care nu fac parte din randul celor de ziare - se bazeaza pe asemenea licitatii si schimburi, pentru a vinde spatii de reclama, "excesul de inventar". E mai bine sa obtii ceva decat nimic.

Fenomenul ii invata insa pe cumparatori sa se astepte la preturi mici de reclama. "E ca si cum un publisher vrea sa imi vanda un costum Armani cu 3.000 de dolari, dar eu merg dupa colt, la Google, de unde il cumpar cu o reducere de 90%", a explicat Shawn Riegsecker, CEO-ul Centro, o agentie publicitara specializata in cumpararea si vinderea de spatii publicitare online.

Publicitarii "cumpara trafic, in loc de context si nu le pasa pe ce site isi desfasoara reclamele", a declarat, la randul sau, Gordon McLeod, presedintele Krux, o companie de interpretare a datelor culese de pe site-urile de internet.

Dealerii auto, magazinele de haine si alti retaileri folosesc in continuare reclama postata pe site-urile ziarelor, pentru a ajunge la clienti, dar si acest segment se va confrunta cu competitia serioasa din partea Groupon Inc, Google Inc sau Amazon.com Inc.

"Daca analizati primele 20 de companii care fac bani din publicitatea online, peste doua treimi din ele... nu au decat publicitate... nu sunt site-uri de stiri", a spus Gordon Borrell, CEO al Borrell Associates.

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x