Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Citi lanseaza o ipoteza care merita toata atentia - APA va deveni o marfa mult mai valoroasa decat PETROLUL ANALIZA: Citi lanseaza o ipoteza care merita toata atentia - APA va deveni o marfa mult mai valoroasa decat PETROLUL
de Manager.ro la 21 Iul. 2011
Urmareste-ne pe Google News
analizaapapetrolcitigroupwillem buiter

Economistul-sef al Citigroup, pana nu demult cea mai mare banca din lume, le recomanda clientilor sa investeasca in industria apei potabile, marfa care va deveni in curand mai valoroasa ca petrolul.

Willem Buiter (foto) prevede investitii masive in industria apei - in desalinizare, reciclare, stocare, purificare si transport. Acesta spune ca vom vedea in viitor conducte de apa care vor avea o lungime mai mare decat a celor de petrol si gaze existente acum. Lipsa apei potabile este una dintre cele mai mare probleme cu care se confrunta lumea in acest moment, iar lucrurile se vor agrava in viitor.

"Vad tancuri de apa (n.r. - vapoare) si facilitati de stocare mai mari decat instalatiile folosite acum pentru petrol sau gaze naturale", scrie, intr-o nota catre investitori, economistul-sef al Citi.

Citigroup este una din cele mai mari banci din lume. In 2010, compania a inregistrat venituri de peste 86,6 miliarde de dolari si un profit net de circa 10,6 miliarde de dolari. Citi este prezenta si pe piata din Romania, iar la nivel global are aproximativ 260.000 de angajati.

Apa, o marfa care va eclipsa aurul

Buiter se asteapta ca o piata integrata a apei (precum cele pe care se tranzactioneaza petrolul) sa apara in urmatorii 25 - 30 de ani. De asemenea, vor aparea instrumente financiare bazate pe apa: contracte derivative, contracte de asigurare, etc. "In opinia mea, apa va deveni cea mai importanta marfa din lume, mai importanta decat petrolul, cuprul, produsele agricole si metalele pretioase", a conchis Buiter.

Cateva statistici despre apa potabila:
- Consumul de apa potabila s-a triplat in secolul XX.
- In secolul XXI, in care populatia planetei va creste cu 40 - 50%, necesarul de apa potabila va fi si mai mare.
- 1,1 miliarde de oameni de pe planeta nu au acces la apa potabila sigura.
- Alte 2,6 miliarde de persoane nu au parte de o igiena personala completa din cauza insuficientei apei.
- Circa 3.900 de copii mor in fiecare zi din cauza bolilor provocate de apa contaminata.
- Intre 50 si 80% din apa menajera de pe intregul glob este risipita, desi aceasta ar putea fi refolosita. Asa numita "apa gri", ce este obtinuta in urma activitatilor casnice, precum spalatul hainelor, dusurile sau baile personale, poate fi refolosita ca si apa pentru toalete sau pentru irigarea spatiile exterioare.

Sursa: World Water Council

Stiati ca... astronomii au descoperit, cu ajutorul telescopului spatial Hubble, o planeta uriasa acoperita in intregime de apa, care orbiteaza in jurul unei stele indepartate. Numita GJ1214b, planeta are o atmosfera rarefiata, compusa din hidrogen si heliu, care blocheaza aproape toata lumina care vine de la steaua sa.

La suprafata temperaturile sunt extreme, variind intre 120 de grade Celsius si 282 grade Celsius. "Este fierbinte si intunecata iar acolo nu exista probabil suprafete stancoase asa cum avem pe Pamant", a declarat David Charbonneau, de la Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics. Acesta a adaugat ca nu se poate pronunta inca daca planeta poate sustine viata sau nu. "Daca am gasi oxigen in atmosfera am putea spune ca acolo exista viata, deoarece tot oxigenul de pe Pamant provine de la apa", a mai spus Charbonneau.

Planeta de apa are o raza de 2,7 ori mai mare decat cea a Terrei, o masa de 6,6 ori mai mare si orbiteaza la o distanta de 2 milioane de kilometri de soarele sau.

Pana la urma apa si viata au origine extraterestra

Un strat dubtire de apa si materiale organice au fost descoperite pentru prima data pe o stanca din sistemul nostru solar, numita 24 Themis. Implicatia descoperirii este uriasa. Exista nenumarate teorii legate de aparitia apei, sursa vietii, pe Terra. Iar cea mai probabila este ca aceasta a ajuns pe planeta din spatiu, la "bordul" unor asteroizi.

Apa detectata pe asteroidul 24 Themis, cu un diametru de circa 200 de kilometri,  este o dovada in plus in sprijinul acestei teorii. Alte teorii sustineau ca apa a fost adusa de comete. Cercetarile au aratat insa ca acest lucru este imposibil, deoarece izotopii din apa de pe Pamant difera de cei din apa in forma de gheata din comete. Mai mult, materialul organic detectat pe asteroid indica ca acesta ar putea sta chiar la baza vietii pe planeta noastra. Eu, tu, ei, animalele, cu totii s-ar putea sa ne tragem din acel material extraterestru.

Descoperirea a fost facuta de un telescop NASA de pe vulcanul Mauna Kea din Hawai. Acesta a captat un spectru de lumina infrarosie reflectata de 24 Themis, care a indicat prezenta apei. Asteroidul se afla undeva la jumatatea distantei dintre planetele Marte si Jupiter. Cel mai probabil corpul spatial este o bucata rupta dintr-un corp spatial mult mai mare, care a continut gheata.

Ultimele NOUTATI

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

today29 Mar. 2024
Reductoarele melcate si coaxiale – parti integrante ale industriilor care folosesc utilaje si echipamente electrice
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

today29 Mar. 2024
Noua moneda meme Slothana, de pe Solana, strange 500.000 USD in prima zi de prevanzare – Urmatorul crypto care poate creste de 100x? (P)

3 moduri de a purta costumul de dama

3 moduri de a purta costumul de dama

today28 Mar. 2024
Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor:
Companii

Joburile din Romania pentru care nu bate nimeni la usa patronilor: "Nu vor sa munceasca"

today28 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"