ANALIZA: Cum te spioneaza companiile si magazinele

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Cum te spioneaza companiile si magazinele ANALIZA: Cum te spioneaza companiile si magazinele
de Manager.ro la 20 Feb. 2012
Urmareste-ne pe Google News
analizaspionajcompaniimagazineinformatiiclienti

Companiile si magazinele tale preferate (si nu doar acestea) detin multe informatii despre tine. Poate mai multe decat ti-ai fi dorit vreodata... Charles Duhigg de la New York Times a scris un articol controversat despre companiile si magazinele mari care folosesc statistici sofisticate pentru a-si stabili nisa de clienti. Culegerea de informatii este o afacere de 100 miliarde de dolari, potrivit cartii "Brandwashed", scrisa de Martin Lindstrom.

1. Magazinele utilizeaza cardurile de fidelitate pentru a identifica obiceiurile consumatorilor – V-ati intrebat vreodata de ce magazinul sau bacania din cartier coreleaza toate promotiile cu programele de fidelitate? Vor informatii.

De fiecare data cand folositi un card de fidelitate sau beneficiati de un discount, fie ca achizitionati mancare, produse de igiena personala sau electrocasnice, le oferiti corporatiilor informatii despre dumneavoastra, subliniaza autorul Martin Lindstrom, in cartea sa, "Brandwashed".

2. Fiecare tranzactie cu cardul de credit/debit ofera companiilor informatii valoroase despre obiceiurile tale de consumator – Nici magazinele care nu ofera carduri de fidelitate nu sunt "usa de biserica".


Marile corporatii, precum Walmart din SUA, se bazeaza pe analiza tranzactiilor cu cardul; astfel, marketerii au o imagine limpede asupra modului in care va place sa va cheltuiti banii. De asemenea, institutiile financiare care ofera carti de credit/debit utilizeaza informatiile clientilor pentru a-i identifica pe cei care risca sa ramana datornici.

3. Aplicatiile mobile de fidelizare ofera companiilor informatii despre tine – Pentru multi fani Starbucks, faptul ca in prezent lantul de cafenele vinde aplicatii pentru telefoanele mobile a reprezentat o mana cereasca. Ei pot cumpara o cafea latte, de exemplu, prin intermediul smartphone-ului. La 14 cafele comandate, primesti una gratis.

Dar aceasta aplicatie prietenoasa reprezinta si o modalitate prin care Starbucks "extrage" date din telefonul tau si le trimite in baza de date a companiei.

"Am incercat sa construim un program in jurul notiunii de cunoastere – stim cine esti si ce-ti place – datele privind comenzile ne ajuta sa identificam mai bine dorintele clientilor",  a declarat Brady Brewer, vicepresedintele diviziei de brand loyalty din cadrul Starbucks.

4. Facebook utilizeaza diverse programe pentru a analiza activitatea utilizatorilor pe site-urile de pe internet – Facebook a starnit cateva controverse in 2011, dupa ce utilizatorii au descoperit ca optiunile "like" si "share" de pe alte site-uri pot trimite informatiile inapoi la serverele Facebook.

Acesta este doar varful aisbergului. In timp ce esti conectat la Facebook, site-ul pastreaza o lista cronologica a adreselor URL pe care le vizitezi si care pot fi corelate cu numele, lista ta de prieteni, preferintele Facebook, adresa de email, adresa IP, rezolutia ecranului, sistemul de operare care ruleaza pe calculatorul tau si navigatorul web.

5. Companiile trag cu ochiul la cookie-uri, pentru a vedea ce site-uri accesezi mai des – Google stocheaza o cantitate impresionanta de date ale utilizatorilor – de la site-urile pe care le vizitezi cel mai des la paginile favorite de stiri. De fapt, multe companii folosesc cookie-urile din browserul web pentru a-ti "urmari" obiceiurile de navigator.

Alte entitati au la indemana aplicatii si mai complexe: Philips si Hewlett-Packard apeleaza la Predicta, un program care analizeaza cautarile tale de pe internet si site-urile vizitate si apoi iti "creioneaza" un profil de potential client, care poate fi utilizat pentru a te aborda cu reclame si oferte la produse.

6. Codurile de bare ale cupoanelor digitale contin multe informatii, precum IP-ul calculatorului tau si site-ul pe care ai gasit respectiva reducere – In era smartphone-urilor, cupoanele digitale trimise in inbox-ul adresei tale de email sau cele gasite pe internet au devenit foarte populare.

Fie ca-l tiparesti la imprimanta sau il trimiti prin intermediul telefonului mobil, cuponul reprezinta un ajutor de nadejde, cand vrei sa beneficiezi de o reducere. Multe companii combina datele din cupoane cu alte informatii personale regasite in baza de date, generand un profil atat de detaliat, "incat i-ar uimi si pe agentii CIA", scrie Lindstrom in lucrarea "Brandwashed".

7. Furnizorii online de muzica utilizeaza contul tau pentru a-ti "scana" informatiile personale, apoi le ofera unei a treia parti – Potrivit ultimului acord de utilizare, cei care folosesc iTunes trebuie sa permita companiei Apple sa aiba mereu acces la iPhone-ul, iPad-ul sau MacBook-ul lor; Apple are voie sa partajeze aceste informatii cu o a treia parte. "Marul muscat" nu este singurul care apeleaza la asemenea metode.

Furnizorul online de muzica Pandora ofera o aplicatie pentru telefoanele cu sistem de operare Android, care aduna si trimite o serie de date personale, printre care sexul, ziua de nastere si chiar identitatea unica a telefonului, catre agentiile de publicitate, potrivit unei analize a aplicatiilor pentru smartphone-uri, realizata in luna aprilie 2011 de o companie care ofera solutii de securitate pe internet, citata de Los Angeles Times.

8. Informatiile stocate in conturile de pe site-urile matrimoniale pot fi vandute altor companii – Sa spunem ca marile corporatii "pretuiesc" dragostea. Site-ul de dating OkCupid trimite informatiile utilizatorilor (sex, varsta si codul postal) catre doua companii, care le vand apoi altor corporatii, potrivit unui studiu citat de The Wall Street Journal.

9. Walmart contorizeaza informatii personale importante, precum cele de pe permisul de conducere si SSN-ul (Social Security Number) (CNP-ul american); acestea sunt stocate intr-o baza de date.

10. Retailerii inregistreaza miscarile tale fizice in interiorul magazinelor, pentru a sti ce raioane vizitezi – Companiile nu sunt cu ochii in patru doar in privinta activitatii online a clientilor. Multi retaileri din mall-uri si supermarketuri, apeleaza la camere video si detectoare de miscare, pentru a urmari traseele fizice ale clientilor, "pentru a imbunatati experienta acestora" (de fapt, pentru a le vinde mai multe produse).

Unele companii merg si mai departe. Cu prilejul sarbatorilor de Craciun din 2011, multe mall-uri americane au demarat activitati de detectare a pozitiei clientilor in magazine, folosindu-se de semnalul telefoanelor lor mobile, scriu cei de la CNN Money.

11. Contoarele de ultima generatie permit companiilor de utilitati publice sa verifice in timp real nivelul de consum al consumatorilor – Imaginati-va ca angajatul de la compania de utilitati ar putea sti in orice moment cand aprindeti becul sau inchideti televizorul.

Contoarele inteligente devin o obisnuinta in SUA si pot ajuta la economisirea de energie electrica. In acelasi timp, instrumentele de masura permit celor de la utilitati sa monitorizeze non stop comportamentul de consum, fapt ce a generat proteste din partea beneficiarilor.

(sursa: businessinsider.com)

Ultimele NOUTATI

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x