ANALIZA: In timpul intalnirilor de afaceri, limbajul corpului vorbeste in locul tau
analizaafacericuvintevolummuncasefi
Dincolo de cuvintele pe care le alegem si volumul, respectiv tonul vocii noastre, gesturile, pozitia si expresiile faciale pot oferi informatii importante celor cu care vorbim; asadar, controleaza-ti miscarile, atunci cand te afli in timpul unei intalniri de afaceri si nu lasa gesturile sa te tradeze. Modul in care le comunicam ceva interlocutorilor este la fel de important ca esenta mesajului.
Chiar daca am citit multe carti despre limbajul corpului uman, nu suntem familiarizati cu propriile miscari. Inainte de a participa la o intalnire de afaceri, asigura-te ca ai respectat sfaturile oferite de blogul HBR.
1. Cand am mancat ultima oara? Conditia fizica are un impact deosebit asupra emotiilor umane si a limbajului trupului; sa nu uitam ca subordonatii si colegii vor fi cu ochii pe tine. Daca nu ai mancat nimic in ultimele ore, cumpara-ti un sandwich de la magazin. Asigura-te, de asemenea, ca ai vizitat toaleta, inainte de a participa la o intalnire. Poate suna amuzant, dar problemele digestive ne pot transforma viata (si cariera) intr-un cosmar. De asemenea, bea o cafea scurta inainte de "marea confruntare".
2. Exista in cadrul intalnirii o persoana cu care nu ma inteleg? Daca n-o sa faci un efort sa iti cenzurezi "sentimentele" pentru un coleg care nu iti place, evita sa participi la o intalnire unde este si el prezent. Sa spunem ca esti deranjat de vecinul de birou. Supararea ta ar putea iesi prin pori, atunci cand vorbesti, te-ar putea trada pozitia corpului. Inainte de a participa la o intalnire, revizuieste relatiile profesionale pe care le ai cu cei prezenti.
3. Sunt pregatit? Daca nu te-ai pregatit pentru o intalnire, va trebui sa te bazezi pe noroc. Asigura-te ca tii pasul cu discutiile si nu afisa niciun semn de ignoranta. Oamenii care nu sunt pregatiti compenseaza prin discretie si ii determina pe ceilalti sa ii considere chiar foarte informati... Ai grija la limbajul corpului. Daca nu te simti in stare sa participi la o intalnire, poti sa o amani sau sa-ti recunosti slabiciunea, respectiv greseala.
4. Sunt nervos? Daca ai nervi, stai la usa. Furia nu se impaca din nastere cu nicio forma de comunicare, non-verbala sau verbala.
5. Nu vei reusi sa controlezi toate aspectele intalnirii, ce-i drept, dar te poti stradui sa pastrezi un anumit echilibru.
6. Sunt distrat? Daca stai nemiscat, pe scaun, si iti asculti sefii sau colegii cum vorbesc, atunci este in regula. Dar daca esti agitat, iti trosnesti degetele, faci rebusuri, te uiti mereu la telefon, ceilalti vor crede, pe drept, ca nu esti interesat deloc de discutia lor. Cand vorbesti cu cineva, te uiti la acea persoana sau pe fereastra? Ai o pozitie ofensiva sau defensiva? Aceste indicii sunt importante mai ales atunci cand esti sef, deoarece trebuie sa dai un exemplu.
7. I-am intrerupt pe ceilalti? In cadrul unei conversatii normale, oamenii se contrazic, din cand in cand. Dar daca tu ti-ai facut un obicei din asta, interlocutorii vor sesiza faptul ca nu ii asculti si ii acoperi cu ignoranta ta. Cum ii intrerupi pe ceilalti? Le zambesti sau afisezi o mima nervoasa?
Managerii stresati risca sa compromita intalnirile cu subordonatii, deoarece nu reusesc sa isi controleze limbajul trupului. Cu totii ne dorim sa afisam imaginea unor oameni inteligenti, politicosi si implicati in proiecte, atunci cand ne confruntam cu seful, dar uitam de modul in care ne comportam, pur si simplu.