Banii trebuie sa vina din binele pe care il faci unei audiente-tinta. Cati mai gandesc asa? Cand au gandit vreodata asa?
Sunt la unul dintre cele mai bune evenimente de marketing din Romania. Ma aflu intr-o sala ticsita de specialisti in branding, vanzari, marketing, digital marketing, neuro-marketing (nisa care ma infricoseaza din start), advertising, adsense, adwords si tot restul pachetului. Aud oameni care se framanta sa afle cum sa procedeze sa alimenteze dorinta consumatorului de a achizitiona produse variate. Unii sunt de-a dreptul minunati ca au la dispozitie atatea informatii de care sa se ajute sa pentreze o audienta cu mesaje de eficienta garantata. Euforie pentru unii, infricosator pentru mine pentru ca nu stiu cine apasa pe butoane, cui va reveni aceasta putere, cine sunt oamenii pe mainile carora vor ajunge aceste instrumente de lucru, ce produse sunt fortate sa prinda la public.
Putini se intereseaza cu privire la produsele pe care le vand. Putini stiu ce vand. Sunt putini cei carora le pasa ca promoveaza produse care nu fac niciun bine oamenilor. Vor ajuta la diseminarea unui mesaj prin care vand produse inutile in cel mai bun caz sau nocive, in cel mai rau caz, unor oameni ca ei insisi, unor oameni precum rudele lor, prietenii lor, fratii si surorile lor.
Nu ne pasa. Am ajuns sa mancam mult si prost. Am ajuns sa folosim chimicale care ne imbolnavesc. Am ajuns sa folosim tehnologie care ne radiaza incet dar sigur. Si apoi cautam vindecare in medicamente care ne imbolnavesc prin alte cai.
Avem nevoie de oameni care sa gandeasca limpede, acum mai mult ca niciodata. Avem nevoie de agricultori care sa ofere productii de legume si fructe sanatoase. Avem nevoie de producatori care sa calibreze calitatea si siguranta produselor cu gandul ca le vor folosi oamenii care le sunt dragi.
Avem nevoie de antreprenori care sa intelaga ca sunt responsabili pentru mai mult decat cifra de afaceri de la final de an.
Avem nevoie de antreprenori buni, cu frica de repercusiunile unor decizii luate pe fuga, decizii luate cu ochii pe jumatate inchisi. Avem nevoie de antreprenori care sa inteleaga ca au o putere mai mare decat isi imagineaza. Conteaza mult cum isi vor folosi puterea. Ei inclina, mai mult sau mai putin, balanta pentru consumatorii lor, spre bine sau spre rau, spre sanatate sau spre boala, spre prosperitate sau spre saracie crunta.
Sa avem succes in tot ce facem si sa facem totul cu minte limpede!
Maria Nicutar
Sursa foto: www.StockPhoto.com
Ultimele NOUTATI
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale