Cum ne "pacalesc" supermarketurile sa cheltuim mai mult. Si mai mult

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum ne pacalesc supermarketurile sa cheltuim mai mult. Si mai mult Cum ne "pacalesc" supermarketurile sa cheltuim mai mult. Si mai mult
de Manager.ro la 27 Iul. 2011
Urmareste-ne pe Google News
supermarketcumparaturivanzariconsumatoribanialimente

Lista de cumparaturi are un rol bine stabilit in strategia economica a familiei. Fiecare zona din supermarket, de la parcare la casa de marcat, este proiectata sa te "stoarca" de bani. O sa cumperi mereu mai mult decat ai nevoie. Asta e supermarketul. Un loc din care poti sa cumperi orice si sa platesti la urma.

Consumatorii merg la raft sa-si cumpere un litru de lapte, dar vin cu bratul plin de dulciuri, baghete, cipsuri, supa la plic, reviste etc. Privit in ansamblu, supermarketul reprezinta cea mai buna zona in care poti observa comportamentul consumatorilor. Sa nu uitam insa ca NIMENI nu-ti baga mana-n buzunar!

1. Caruciorul de cumparaturi a fost inventat in anul 1938 si are un singur scop: sa te "ajute" atunci cand vrei sa cari mai mult. Si mai mult.

2. Majoritatea supermarketurilor pozitioneaza raioanele cu flori si alimente proaspete aproape de intrare, pentru a te determina sa intri direct in "paine". Caruciorul tau e gol si trebuie umplut!


3. Un alt motiv pentru care florile si produsele imbietoare sunt asezate la inceputul aventurii de shopping este MIROSUL, care stimuleaza simturile si te determina sa cumperi. Oamenii sunt pofticiosi, asta se stie! Aceste perimetre iti induc o stare bine si vei deveni mai dornic sa cheltuiesti.

4. Supermarketurile pozitioneaza produsele lactate si alte alimente esentiale in spate, astfel incat sa traversezi tot magazinul, pentru a ajunge la raft. Cine stie, pe drum poate mai cumperi ceva.

5. Pe masura ce oamenii inainteaza in "transee", sunt conditionati sa mearga doar printre acestea, fara sa le ocoleasca.

6. Majoritatea magazinelor "isi misca" clientii de la dreapta la stanga. Din cauza practicii de a conduce automobilul pe partea dreapta a carosabilului, oamenii sunt mai predispusi sa cumpere produsele expuse in partea DREAPTA.

7. Produsele pe care vrea sa ti le "vanda" supermarketul sunt la vedere. De exemplu, la raftul cu cereale, cele vandute la vraf sunt puse undeva in spate. Cerealele sanatoase sunt puse primele. Marcile scumpe sunt pozitionate la dreapta ta, la nivelul vizual. Toate produsele trebuie sa fie asezate "la o aruncatura de brat".

8. Desigur, sunt manipulati si cei mici. Produsele dulci, cerealele delicioase si alte minunatii sunt asezate in calea copiilor, pentru a-si trage parintii de maneca sa le cumpere.

9. Standurile cu mostre si alte artificii sunt asezate in calea ta pentru a te incetini, in timp ce esti "expus" la alte produse.

10. Marimea conteaza. In supermarketurile aglomerate, oamenii nu se avanta sa petreaca mult timp la shopping, cumpara putin si socializeaza greu. Mai mult, devin irascibili cand sunt impinsi de caruciorul vecinului. Asiaticii sunt cei mai toleranti cand vine vorba de aglomeratie, iar englezii, cei mai neprietenosi.

11. Culorile calde ii atrag pe oameni in magazin. Acestea te pot determina sa cumperi mai mult. Exteriorul imitatie din caramida si interiorul albastru ar fi o idee buna pentru un supermarket.

12. Auzi muzica din fundal? Studiile au aratat ca muzica lenta ii determina pe oameni sa se relaxeze si sa cumpere mai mult. Muzica zgomotoasa ii obliga sa plece mai repede din magazin, fara sa se opreasca la produse. Si melodiile clasice ii incurajeaza pe oameni sa cumpere mai mult.

13. Cel mai profitabil loc din magazin este cel de la casa de marcat. Dupa cateva minute de asteptare la rand, o sa fii captat de diverse produse din jur, cum ar fi o bomboana, o ciocolata, o punga de popcorn etc.

14. Cardul de Fidelitate iti asigura o reducere ocazionala si te transforma in clientul fidel al magazinului care ti l-a oferit. De asemenea, datele tale personale vor fi folosite in cadrul studiilor legate de comportamentul consumatorilor. (sursa:businessinsider.com)

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x