1. Bem ceva impreuna?
Cauta legaturile culturale, atunci cand angajezi un tanar pentru start-up-ul tau. Nu te rezuma la CV si experienta. Daca nu te intelegi la prima vedere cu acea persoana, daca nu ti-ar placea sa bei o “bere” cu ea, nu o coopta in echipa. Impactul negativ asupra moralului tau, atunci cand faci o angajare eronata, poate fi major. Ai grija. Concediaza-i rapid pe angajatii care nu se integreaza usor.
2. Promoveaza recunoasterea
Pentru a da viata unui start-up si a mentine o atmosfera buna, trebuie sa ii anunti pe angajati, atunci cand ati depasit o anumita “borna a succesului”. De asemenea, trebuie sa iti motivezi echipa. Cand echipa ta incepe sa realizeze ca ia parte la dezvoltarea unui business minunat, o sa progreseze mai repede. Promoveaza-i pe cei care inregistreaza cele mai bune performante.
3. Declanseaza o reactie in lant
Cel mai bun sfat al antreprenorilor? Angajeaza persoane in care poti avea incredere (sa spunem ca le-ai permite sa angajeze, la randul lor, personal, fara sa te anunte). Daca incepi afacerea alaturi de o echipa de oameni creativi, originali si motivati, o sa declansezi o “reactie in lant” benefica.
4. Expune-ti viziunea
Cand conduci o companie, este important sa le comunici angajatilor viziunea ta in afaceri. Daca ai proiecte noi sau trebuie sa indeplinesti anumite sarcini de serviciu, echipa ta va fi mult mai motivata sa te sustina, daca stie exact ce principii ai in spate.
5. Gaseste zonele slabe
Gaseste acele zone slabe si angajeaza cei mai buni experti, care sa le dezvolte. Tine minte ca ii poti invata multe lucruri pe ceilalti, dar personalitatea si atitudinea tine doar de ei. Gaseste oameni cu pasiune si personalitate, care se pot integra in organizatia ta si invata-i sa “umple” acele lacune profesionale. Scopul este sa ii determini pe oameni sa fie motivati, indiferent de departamentul in care activeaza.
6. Foloseste perioada de proba!
Mentinerea unei culturi excelente la locul de munca este vitala pentru o companie mica. Candidatii pot avea CV-uri impresionante. Asta nu inseamna ca se vor “potrivi” in echipa ta. Angajeaza pe oricine intr-o perioada de proba, de patru - sase saptamani; vezi daca “imbratiseaza” cultura companiei tale.
7. Lasa echipa sa creasca
Trebuie sa ai incredere in echipa ta. Un start-up dominat de micromanagement nu va ajunge nicaieri. Nu poti face toate lucrurile de unul singur. Nu le interzice angajatilor sa se dezvolte, sa faca fata propriilor responsabilitati.
8. Pasiunea fara actiune este egala cu zero
Este important sa stabilesti un echilibru in start-up-ul tau, intre angajatii originali, creativi si ceea ce au de facut. Ei trebuie sa contribuie la dezvoltarea companiei, sa aiba idealuri, dar in acelasi timp sa execute sarcinile de serviciu asa cum trebuie.