De ce foarte multe lansari de produse esueaza. Vezi povestile de insucces ale Windows Vista sau Segway

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
De ce foarte multe lansari de produse esueaza. Vezi povestile de insucces ale Windows Vista sau Segway De ce foarte multe lansari de produse esueaza. Vezi povestile de insucces ale Windows Vista sau Segway
de Manager.ro la 28 Mar. 2011
Urmareste-ne pe Google News
lansari produseconsumatorimicrosoftwindows vistap&gsegway

Ai un produs revolutionar si crezi ca in scurt timp vei deveni milionar? Atentie insa, mai multe capcane pot aparea intre tine si succes sau casa de vis de pe plaja din Maldive. Potrivit unui studiu, in America 75% din lansarile de noi produse sunt considerate esecuri.

Consumatorii sunt in marea lor parte conservatori: cumpara acelasi detergent, acelasi sampon sau brand de electronice pentru perioade lungi de timp. Nu e de ajuns ca produsul tau sa fie mai bun ca cel pe care il pun de obicei consumatorii in carucior. Acestia trebuie sa fie si informati despre noul dispozitiv de alungat tantarii sau despre mopul revolutionar care nu mozoleste podeaua.
 
Joan Schneider si Julie Hall, parteneri la o firma care se ocupa de lansari de produse, ne prezinta in Harvard Business Review cateva din principalele motive pentru care multe produse noi esueaza.
 
1. Compania nu suporta cresterea rapida
Exemplu: Mosquito Magnet
 
Atunci cand compania American Biophycs a lansat Mosquito Magnet, un dispozitiv care prindea tantarii intr-o capcana folosind dioxid de carbon, nu putea exista un moment mai prielnic pentru debutul produsului. Virusul West Nile facea ravagii si lumea se temea de tantari. Mosquito Magnet a devenit rapid un succes. Compania nu a mai facut fata cu productia si a fost nevoita sa o externalizeze in China. Noile dispozitive insa nu mai erau de aceeasi calitate si consumatorii au observat acest lucru imediat. Vanzarile au cazut rapid. American Biophycs, o companie cu o valoare de 70 de milioane de dolari, a ajuns sa aiba un pret de numai 6 milioane de dolari. A sfarsit in cele din urma cumparata de catre compania Woodstream.
 
2. Produsul nu se ridica la inaltimea asteptarilor.
Exemplu: Windows Vista
 
In 2007, cand Microsoft a lansat Windows Vista, presa si consumatorii aveau asteptari uriase de la noul sistem de operare. Compania bagase roabe de dolari, mai precis 500 de milioane de dolari, in marketing. Vista era asteptat mai ceva ca a doua venire a lui Iisus pe pamant. Sistemul de operare a fost insa lansat cu o multime de probleme tehnice, devenind in scurt timp un esec rasunator. Chiar si cei mai loiali clienti ai Microsoft s-au revoltat. 
 
3. Daca consumatorul nu intelege ce face produsul tau revolutionar, pentru ca nu l-ai informat cum trebuie, acesta este condamnat din fasa.
Exemplu: Febreze Scentstories
 
In 2004, P&G a lansat un dispozitiv care arata ca un CD Player si emitea mirosuri. Acestea erau imprimate pe niste discuri in valoare de 6 dolari bucata, numite "Relaxing in the Hammock". La fiecare 30 de minute, discul se invartea si aparatul emana diverse parfumuri. Compania a angajat-o pe cantareata Shania Twain pentru reclamele de lansare. Clientii au fost derutati din start: au crezut ca Febreze Scentstories emana in acelasi timp mirosuri si rula si muzica. Cand au constatat ca nu este asa, si-au pierdut interesul.
 
4. Produsul este revolutionar, dar nu exista o piata pentru el
Exemplu: Segway
 
Creat de inventatorul Dean Kamen, scuterul Segway a fost gandit ca o alternativa la automobile in orasele aglomerate. Produsul a fost tinut secret timp de 12 luni, sub numele de cod Ginger, fiind insa promovat ca o solutie nemaivazuta si nemaiauzita la ambuteiajele urbane. Lumea se astepta la ceva senzational. Cand publicul si investitorii au aflat ca era de fapt un scuter cu doua roti asezate in paralel, entuziasmul a trecut. Bomboana de pe coliva Segway a fost pretul: 5.000 de dolari. In loc sa vanda 10.000 de unitati pe saptamana, asa cum estima Kamen, s-au vandut 25.000 de scutere in primii cinci ani. Acum singurii clienti sunt unitati de politie, ghizi urbani sau centre de logistica.

Ultimele NOUTATI

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x