Firmele mijlocii aduc "noul val" de crestere a pietei de outsourcing

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Firmele mijlocii aduc noul val de crestere a pietei de outsourcing Firmele mijlocii aduc "noul val" de crestere a pietei de outsourcing
de Manager.ro la .
Urmareste-ne pe Google News
vladimir sterescuserviciicgsvanzarirelatii cu clientiioutsourcing

Potrivit unei analize realizate de compania americana CGS, externalizarea serviciilor de catre companiile medii va genera noul val de crestere a pietei de outsourcing pe termen mediu: din ce in ce mai multe firme mijlocii atat din Romania, cat si din regiune decid sa isi externalizeze o serie de servicii pentru a-si acoperi deficitul de resurse specializate si pentru a-si reduce costurile.

CGS este cel mai mare furnizor de solutii de outsourcing prezent pe piata din Romania cu servicii de profil in 18 limbi straine. In Romania, CGS are aproape 3.000 de angajati in trei centre de suport, respectiv in Bucuresti, Brasov si Sibiu.

"In perioada in care fenomenul de outsourcing lua amploare la nivel global, respectiv in anii 1980-1990, acesta reprezenta in primul rand un model prin care companiile mari urmareau sa isi scada costurile. Acum insa externalizarea este un mod de a face lucrurile mai eficient, la un nivel calitativ ce maximizeaza satisfactia clientilor si oferind acces la forta de munca specializata si flexibila. In plus, in prezent este randul firmelor mijlocii sa urmeze un proces de externalizare similar celui prin care au trecut majoritatea companiilor multinationale, desigur cu anumite diferente fata de cele din urma, diferente cauzate in primul rand de experienta diferita in ceea ce priveste tranzitia proceselor de business", a aratat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS in Romania.

Externalizarea unor linii specifice de business din cadrul organizatiei a devenit o activitate comuna multor companii din industrii diferite- telecomunicatii, IT, utilitati, financiar-bancar, asigurari, farmaceutic etc. Beneficiile principale ale firmelor care isi externalizeaza anumite activitati sunt reducerile de costuri si - de la caz la caz- centralizarea, standardizarea sau eficientizarea proceselor de business. Recurgand la outsourcing, o firma va avea asigurat personalul specializat atat la nivel de executie, cat si la nivel de coordonare, beneficiind de flexibilitate in ceea ce priveste resursele umane, intrucat astfel pot fi usor sustinute operatiunile care au cereri sezoniere sau ciclice, pot fi alocate resurse suplimentare in functie de nevoi etc.

Departamentele si activitatile externalizate de companii merg de la salarizare si contabilitate la suport tehnic, vanzari, relatiile cu clientii etc. In ultima perioada exista in piata un trend puternic de externalizare a vanzarilor catre centrele de suport, arata analiza CGS.

Principalul motiv este ca un contact center ajunge sa cunoasca foarte bine anumite verticale sau industrii si dezvolta in consecinta procese, abordari si traininguri de vanzari care ajuta la obtinerea unor rezultate foarte bune. Acest aspect genereaza o crestere a vanzarilor si profitabilitatii companiilor care isi externalizeaza vanzarile, acestea acoperind astfel un volum mai mare de clienti si reducand costurile.

"Prin externalizare, performantele de vanzari pot fi mult mai bine controlate si se asigura continuitate: de exemplu, daca o firma are intern o echipa de vanzari care nu performeaza, managerul are varianta de a angaja inlocuitori pe care trebuie sa ii scolarizeze, urmand o curba de invatare; in schimb, prin externalizarea vanzarilor catre un contact center, firma are un contract cu criterii de performanta foarte clare, pe care furnizorul este obligat sa le respecte, luand masurile necesare pentru a asigura continuitatea performantei", a precizat Vladimir Sterescu.


Trecerea  anumitor servicii catre un furnizor extern nu implica pierderea transparentei privind business-ul propriu. Dimpotriva, externalizarea poate oferi acces la aceleasi informatii si va ajuta relatiile cu clientii, deoarece un centru de suport- fiind specializat in aceasta directie- are un set de proceduri mai bine structurate pentru identificarea corecta a climatului in care activeaza clientul. "In perioada curenta externalizarea reprezinta un trend de business, respectiv un punct esential in cadrul strategiei organizationale din cadrul multor companii, iar in urmatorii 2-3 ani firmele mijlocii vor fi cele care vor genera o mare parte din proiectele noi pe piata de outsourcing", a precizat Vladimir Sterescu. 

Ultimele NOUTATI

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x