Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

"Imi pare rau": Cum si-au cerut scuze sefii unor companii uriase


Imi pare rau: Cum si-au cerut scuze sefii unor companii uriase
de Silviu Marian Banila la 21 Sep. 2011
"Imi pare rau": Cum si-au cerut scuze sefii unor companii uriase
Tags: scuzesefcompaniifilmmanagertoyota

"Sa nu-ti cer scuze niciodata. Este un semn de slabiciune", spunea capitanul Nathan Brittles (John Wayne) din filmul "She Wore a Yellow Ribbon", lansat in 1949.


De obicei, sefii nu-si cer scuze. Ei lasa aceasta poveste cu "Imi pare rau" in slujba celor de la relatii publice sau a managerilor din companie. Totusi, cateodata, le vine si lor randul, mai ales dupa ce firma pe care o conduc a comis o greseala imensa. Sa nu mai lungim vorba. Sefii isi cer scuze doar in ultima instanta.

Toyota a chemat in service peste 8 milioane de unitati si Sony s-a confruntat cu o intruziune de proportii in reteaua PlayStation Network. Directorii acestor companii au fost nevoiti sa-si ceara scuze, sub presiunea opiniei publice.

Cel mai recent CEO care si-a cerut scuze este Reed Hastings, fondatorul si directorul Netflix. Compania are peste 25 milioane de abonati in America de Nord. Succesul Netflix a incurajat si actiunile companiei, care au crescut in intervalul august 2010 - iunie 2011 pana la varful de 304,79 dolari.

In toata aceasta poveste, Hastings a crezut ca popularitatea produselor Netflix ii va permite sa majoreze preturile. S-a inselat amarnic. 30% dintre abonati au spus ca s-ar putea sa renunte la serviciile Netflix. Hastings si-a cerut scuze si a incercat sa le explice acestora ca s-a creat o confuzie intre divizia de DVD-uri a Netflix si cea de streaming. N-a functionat. Actiunile Netflix au scazut de la 210 dolari la 130 dolari intr-o singura saptamana. Care sunt cei sase CEO "capabili" sa-si ceara scuze?

1. Toyota
CEO: Akio Toyoda
An: 2010
Incident: Problemele la acceleratie cauzeaza morti si retragerea de pe piata a unui numar de 8,1 milioane masini Toyota

In anul 2010, Toyota a chemat in service 8,1 milioane unitati, dupa o serie de accidente cauzate de o defectiune tehnica. Mai exact, automobilele accelerau fara sa apesi pedala de acceleratie. Greseala de fabricatie s-a soldat cu 89 de decese. CEO-ul Akio Toyoda si-a cerut scuze abia dupa ce o familie formata din patru membri a murit, in urma unui grav accident rutier - Lexusul in care mergeau s-a ciocnit violent cu o alta masina intr-o intersectie.

"Clientii au cumparat masinile noastre deoarece au crezut ca sunt cele mai sigure. Dar acum le-am cauzat numeroase ingrijorari. Nu pot sa-mi exprim regretele in cuvinte", a declarat Akio Toyoda.

2. Bridgestone/Firestone
CEO: Yoichiro Kaizaki
An: 2010
Incident: Desprinderea cauciucurilor Firestone de pe jantele automobilelor Ford cauzeaza rasturnarea acestora

La sfarsitul anilor '90, s-au petrecut o serie de accidente in care au fost implicate masini Ford, dupa ce cauciucurile Firestone s-au desprins de pe roti. In urma unei anchete guvernamentale, autoritatile au solicitat Bridgestone/Firestone sa retraga in mod voluntar 6,5 milioane de anvelope.

Dupa ce rezultatele anchetei au fost facute publice, CEO-ul companiei, Yoichiro Kaizaki, si-a cerut scuze: "Imi cer scuze fata de actionarii pe care i-am ingrijorat". Aceasta retragere de cauciucuri a costat compania 350 milioane de dolari. Kaizaki a demisionat in ianuarie 2001.

3. BP
CEO: Tony Hayward
An: 2010
Incident: Deversarea de petrol din Golful Mexic

In 20 aprilie 2010, o mare cantitate din petrolul exploatat de BP in Golful Mexic s-a revarsat in apa, cauzand un dezastru ecologic. In iunie, Procurorul General al SUA a demarat o investigatie in scopul gasirii vinovatilor. In aceeasi luna, CEO-ul BP Tony Hayward si-a atras oprobiul public, dupa ce a facut o declaratie-soc: "Imi pare rau. Ne cerem scuze pentru neplacerile cauzate localnicilor. Imi doresc cel mai mult sa se termine aceasta poveste. Vreau sa-mi vad de viata mea".

Hayward a fost chemat in fata comisiei de audieri, unde si-a cerut scuze: "Acest incident nu ar fi trebuit sa se intample si imi pare foarte rau ca nu l-am putut evita". A doua zi, Hayward a renuntat la atributiile sale de zi cu zi si in iulie 2010 a parasit definitiv compania BP.

4. Sony
CEO: Howard Stringer
An: 2011
Incident: Intruziunea hackerilor in reteaua PlayStation Network

In aprilie 2011, reteaua Sony PlayStation Network (PSN) a fost calcata de hackeri. Informatiile personale ale unui numar de 77 milioane utilizatori au ajuns pe mainile raufacatorilor. Serviciul a devenit inutilizabil timp de doua saptamani. A fost unul din cele mai mari atacuri cibernetice din istorie.

La trei saptamani de la producerea incidentului, CEO-ul Sony, Howard Stringer, si-a cerut scuze: "Stiu ca a fost o perioada frustranta pentru dumneavoastra". "Atat compania, cat si eu, ne cerem scuze pentru neplacerile si temerile cauzate de acest atac informatic". In scopul "impacarii" cu utilizatorii, Stringer le-a oferit acestora asigurari impotriva furtului de identitate si alte privilegii.

5. Facebook
CEO: Mark Zuckerberg
An: 2006
Incident: Incalcarea intimitatii utilizatorului, prin intermediul aplicatiei "news feed"

Setarile de intimitate ale Facebook au iscat mereu controverse. Spiritele s-au aprins cel mai mult in 2006, cand mii de utilizatori au protestat impotriva lipsei de control in administrarea noului serviciu "news feed". Noul widget permitea oricarui utilizator de pe Facebook sa vada activitatea personala a celorlalti, fotografiile si statusul relatiei.

CEO-ul Mark Zuckerberg a oferit o declaratie fara precedent: "Am dat-o rau in bara. Ne-am ratat strategia cu News Feed si Mini-Feed si nu am construit un set potrivit de setari pentru intimitate. A fost o mare greseala din partea noastra si imi pare rau. Dar scuzele nu sunt de ajuns". Zuckerberg a anuntat totodata ca va integra functiile solicitate de utilizatori. Chiar si astazi, problema confidentialitatii pe Facebook ramane pregnanta.

6. News Corporation
CEO: Rupert Murdoch
An: 2011
Incident: Interceptari ilegale de telefoane

Rupert Murdoch, fondatorul News Corp., poate fi considerat cel mai puternic baron de presa din ultimii 50 de ani. De la un mic ziar australian, Murdoch a ajuns sa dezvolte un imperiu global.

Norocul a inceput sa-l paraseasca in 2005, cand jurnalistii de la News of the World au demarat o ampla "campanie" de interceptare ilegala a unor convorbiri telefonice. Intr-o situatie mai mult decat jenanta, reporterii lui Murdoch ar fi "spart" casuta vocala a telefonului unei fete ucise, un act profund imoral si ilegal, care a compromis ancheta politiei in cazul crimei mentionate. Murdoch si-a cerut scuze, declarand: "News of the World se ocupa de constientizarea altora. A esuat insa cand a venit vorba de propria constiinta".



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016