Inceperea scolii a stimulat piata instrumentelor de scris
piata instrumente scrisinstrumente scrisstilouricreioane colorat
Studiul GfK Retail and Technology pentru piata de instrumente de scris, arata ca, intre lunile iulie si septembrie 2012, in hypermarket-uri si in magazinele cash&carry, s-au vandut cu 2% mai multe instrumente de scris fata de aceleasi luni din 2011.
De asemenea, ca valoare a vanzarilor, piata a urcat cu 3%, ajungand la aproximativ 12 milioane de lei.
Potrivit studiului, lunile de Back to School (BTS) reprezinta cea mai favorabila perioada a anului pentru producatorii de instrumente de scris, cererea pentru rechizite crescand aproape exponential.
Structura in volum a pietei a ramas similara cu cea din 2011. Instrumentele de scris (pixuri clasice, stilouri, creioane grafit si mecanice, rollere si finelinere) ocupa 50% din total piata.
Acestea sunt urmate de categoria instrumentelor de colorat, cu o pondere de 44% din totalul pietei instrumentelor de scris in perioada BTS in 2012.
Instrumentele de colorat au inregistrat o crestere de 4%, in volum, si 14%, in valoare, urmate de instrumentele de scris, care au avut cresteri de 1%, in volum, si 2%, in valoare.
Cea mai mare crestere de pret pe bucata a fost vizibila pentru produsele de corectat textele scrise: 11%, fata de 2011, fapt care a dus la o scadere de 15% a volumului vandut.
Creioanele cerate au reprezentat segmentul cu cererea cea mai mare dintre toate cele 13 segmente, astfel incat au avut cresteri de 35%, in volum, si 40%, in valoare.
Pe locul al doilea in topul celor mai solicitate instrumente de scris se afla creioanele colorate, cu cresteri de 9%, in volum, si 19%, in valoare.
In saptamana 9-15 septembrie 2012, sectorul instrumentelor de scris a inregistrat cele mai mari cresteri in volum si valoare, comparativ cu celelalte saptamani din perioada BTS: aproape doua milioane de bucati vandute, in valoare de 2,3 milioane de lei.