Istorii cu miros de bani: Serialul in care nu se intampla nimic a produs 3 miliarde de dolari

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Istorii cu miros de bani: Serialul in care nu se intampla nimic a produs 3 miliarde de dolari Istorii cu miros de bani: Serialul in care nu se intampla nimic a produs 3 miliarde de dolari
de Manager.ro la 31 Ian. 2014
Urmareste-ne pe Google News
seinfeldincasari recordtvserial

Cat de adevarata este uneori expresia "a face ceva din nimic"! Pentru ca despre nimic trebuie sa discutam daca analizam ideea de la care a plecat cel mai de succes sitcom din istoria televiziunii: „Seinfeld”.

Se spune ca atunci cand a inceput sa lucreze la ideea serialului care l-a facut celebru, Jerry Seindeld, si-a propus sa creeze un serial despre…nimic. Aparent totul trebuia sa fie banal, sa se petreaca in rutina zilnica, sa surprinda cele mai comune situatii si personaje. De la asta s-a plecat! Unde s-a ajuns? NBC, postul de televiziune care a materializat ideea actorului de stand-up comedy Jerry Seinfeld si-a finantat timp de 10 ani celelalte proiecte din profitul realizat din sitcom-ul „Seinfeld”. Este aproape aceeasi poveste pe care o intalnim si la Harry Potter, carte ce i-a fost refuzata autoarei de catre primii editori sau in cazul lui Michael Jordan, care a fost dat afara din echipa de baschet a liceului pentru ca a fost considerat netalentat. Nici Marlon Brando n-a lasat o impresie prea buna la primele auditii pentru „Nasul”.
 
Astfel incat, la lansarea episodului pilot din „Seinfeld” se intruneau toate conditiile pentru un esec: se difuza a doua zi dupa Ziua de 4 iulie, zi de sarbatoare si barbeque in Statele Unite, era in vara caniculara a anului 1989 si se transmitea la o ora la care sigur toata audienta era fie in vacanta, fie la gratare la iarba verde sau la plaja. In plus nici macar cei care il produceau, adica „baietii” de la NBC nu credeau in proiectul lui Jerry Seinfeld. Insusi Brandon Tartikoff, presedintele NBC de atunci, proclamase: „Prea mult New York, prea evreiesc”. Ori o asa  replica iti este frica sa o si asculti, daramite sa o pronunti!
 

Un alt fost executiv de la NBC, Warren Littlefield, a povestit postului TV Fox News ca istoria episodului pilot din „Seinfeld” a fost una dintre cele mai nefericite din toate timpurile. Initial serialul a fost oferit postului Fox, dar canalul fondat in 1985 de catre News Corporation si 20th Century Fox l-a refuzat. Jerry Seinfeld tocmai ochise cosul de gunoi la care urma sa-si arunce scenariul sau mizerabil cand la NBC s-a produs un surplus de buget, aparut ca urmare a reducerii numarului de difuzari ale show-ului sustinut de Bob Hope. Dar banii nu ajungeau decat pentru 4 episoade. In mod normal un sezon pentru un serial de televiziune se intinde pe minimum 13 episoade. Cand se realizeaza doar 6, oferta poate fi considerata jignitoare. Iar 4 epioade reprezinta o situatie de-a dreptul umilitoare. 
 
Dupa ce s-a procedat la ajustarea titlului, care ar fi trebuit sa fie „The Jerry Seinfeld Show” si primele 4 episoade au fost filmate si difuzate, NBC a sesizat un lucru curios. Audienta se tripla de la episod la episod. Trebuind sa se declare invinsi, „baietii” de la NBC au comandat un al doilea sezon standard, cu 13 episoade. Larry David, co-scenaristul lui „Seinfeld” a declarat recent ca oferta NBC a fost indecenta si a fost nevoit sa o refuze, insa Jerry Seinfeld isi dorea atat de mult sa realizeze un sezon intreg din serialul care ii purta numele incat a inchis ochii si a acceptat-o. Nu un sezon, chiar inca doua. In acea perioada „Seinfeld” se batea cu liderul audientelor la televiziunile americane, sitcom-ul „Home Improvment”, creat de Matt Williams, Carmen Finestra si David McFadzean, cu Tim Allen in rolul principal. Studiile de audiente spuneau insa ca „Seinfeld” rezista cu brio. Si a urmat un al patrulea sezon. Apoi un al cincilea si chiar un al saselea. Si asa mai departe…
In 1993, serialul imaginat de Jerry Seinfeld si Larry David a reusit sa castige un premiu Emmy in fata rivalului sau „Home Improvment”. A fost anul in care sitcom-ul despre nimic a aratat ca este mai solid decat rivalul sau care-si propusese sa vorbeasca despre tot. „Seinfeld” si-a continuat suprematia si in cel de-al noualea sezon, cel final. La 14 mai 1998, aproximativ 76 de milioane de telespectatori au urmarit episodul final din „Seinfeld”.
 
In piata de media din Statele Unite s-a vorbit despre o suma de 100 de milioane de dolari care i s-a oferit lui Jerry Seinfeld pentru a realiza si al zecelea sezon, adica 5 milioane de dolari pentru fiecare episod. O asemenea suma nu se mai platise pana atunci. Jerry a refuzat, declarand ca doreste sa se concentreze pe viata personala. Insa misiunea nu se terminase, pentru ca impreuna cu Larry David s-a asezat la masa tratativelor cu Warner Brothers pentru a discuta drepturile de autor pentru redifuzare. Cele 180 de episoade ale sitcom-ului au fost redifuzate in cinci transe intinse pe o perioada de 15 ani. Veniturile s-au ridicat la 3 miliarde de dolari, adica nu mai putin de aproximativ 17 milioane pentru fiecare episod redifuzat. Poate ca ar fi mai usor sa calculam cam cat au incasat cei doi realizatori din redifuzarile sitcom-ului: cate 85 de milioane de dolari de caciula, in fiecare an! Pe acelasi principiu pe care au inceput, adica nefacand nimic!
 
Din pacate, pentru ceilalti membri ai distributiei, adica pentru Julia Louis-Dreyfus, Jason Alexander si Michael Richards, sortii nu au fost atat de norocosi. Ei n-au mai incasat nimic in afara de drepturile de autor din vanzarile de DVD-uri, care nu sunt deloc de neglijat. Jerry si-a vazut intr-adevar de viata personala dar si de pasiuni. Are cea mai completa colectie de automobile Porche din lume.
 
Si cand te gandesti cat de aproape a fost sa nu se intampe nimic!
 

Ultimele NOUTATI

Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?
Casa si gradina

Ingrasaminte NPK si dereglarile de nutritie: Cum hranim corect plantele?

today01 Iul. 2025
Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Plafonarea tarifelor pentru politele RCA a fost eliminata. Ce cresteri sunt asteptate

today01 Iul. 2025
Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia
Travel

Se scumpesc vacantele! Paradoxal, s-ar putea sa fie mai scump sa mergi la Constanta decat in Grecia sau Italia

today30 Iun. 2025
Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE
Ultimele stiri economice

Ce se intampla cu prosumatorii din Romania dupa 1 iulie? Raspunsuri oficiale de la ANRE

today30 Iun. 2025
Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap
Social Media

Tik Tok si-a infiintat subsidiara in Romania. Nici nu e de mirare, romanii sunt campioni la cadouri si tap-tap

today30 Iun. 2025
Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei
Economie

Lectie de economie predata in mare stil de Polonezi - de la saracie similara Romaniei postdecembriste, la cea mai mare economie din Estul Europei

today30 Iun. 2025
Cati bani are, de fapt, Jeff Bezos si ce si-ar putea cumpara daca ar vrea sa-i cheltuiasca pe toti?
Economie

Cati bani are, de fapt, Jeff Bezos si ce si-ar putea cumpara daca ar vrea sa-i cheltuiasca pe toti?

today30 Iun. 2025
Pasi esentiali pentru o gestiune eficienta si sigura a companiei tale
Companii

Pasi esentiali pentru o gestiune eficienta si sigura a companiei tale

today30 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x