Lectii despre profit: Companiile care ignora imaginea online isi trimit clientii la concurenta

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Lectii despre profit: Companiile care ignora imaginea online isi trimit clientii la concurenta Lectii despre profit: Companiile care ignora imaginea online isi trimit clientii la concurenta
de Manager.ro la 02 Sep. 2013
Urmareste-ne pe Google News
onlinepublicitateimagineadvertisingprofit

Publicitatea pe Internet este inca vazuta ca o sora saraca in familia advertising-ului, iar asta nu provine nici din contextul economic, nici din reducerea bugetelor, ci din carenta in educatia digitala a factorilor de decizie din companii, spun cei de la Pixio Interactive.

Romanii sunt pe locul al doilea in topul tarilor europene care petrec cel mai mult timp online, cu o medie de 18,6 ore petrecute saptamanal pe Internet, se arata, recent, intr-un studiu Mediascope.
 
Cu toate acestea, brand managerii aleg sa evite sa comunice cu acest segment de public, in cel mai dinamic mediu creat vreodata, cu cel mai mare potential de viralizare, cu cea mai mare accesibilitate si, mai ales, cu cele mai bune metode de raportare, analiza si conversie.
 
Piata publicitara online din Romania a fost estimata la 22,4 milioane de euro in 2012, conform studiului ROADS, publicat in mai 2013, realizat de PwC Romania si IAB Romania.

 
Aceasta reprezinta  o crestere de 7% fata de anul 2011, insa arata ca piata online din tara noastra este de 1.400 de ori mai mica fata de cea din Statele Unite, de aproximativ 300 de ori mai mica fata de cea din Marea Britanie si Japonia si de aproximativ 220 de ori mai mica fata de cea din Germania.
 
Lipsa de cunoastere a metodelor de promovare online, lipsa curajului de a inova si tendinta de a alege canalele clasice de publicitate, precum TV, outdoor si print, duc la fracturi in imaginea unui brand.
 
Companiile trebuie sa se adapteze stilului de comunicare si nevoilor clientilor de acum si, indiferent de produsele sau serviciile propuse, sa le intre in minte, oferind raspunsuri rapide. Traind intr-o era a vitezei si a diversitatii informatiilor, simultan, pe multiple paliere, ei tind sa retina cuvinte cheie si idei generale despre cat mai multe lucruri.
 
 “Cand au nevoie de detalii acceseaza spatiul virtual. Important este sa fii putin diferit, sa atragi atentia in mod placut (poate ca design, logo, atitudine etc.), sa raspunzi intrebarilor puse cat mai repede si sa le comunici noutatile acolo unde sunt ei. Internetul a devenit o extensie a creierului: stocheaza informatii, detalii, poze, email-uri, iar acum avem si dispozitive, in permanenta la indemana, cu care sa-l controlam. Cine nu constientizeaza importanta Internetului si a imaginii brand-ului in online si in general, va avea de pierdut”, spune Sorin Voica, CEO Pixio Interactive.
 
Iata cateva intrebari pe care si le spun clientii care intra in contact cu managerii de cont din agentiile digitale.
 
De ce sa investesc intr-un website, daca pana acum am vandut si fara el?
 
Pentru ca nu poti sa vinzi fara reputatie. Reputatia nu se construieste de azi pe maine, nu se cumpara, dar se poate pierde imediat ce devine neglijata. Oare cati dintre managerii companiilor isi cauta brand-ul pe Google in mod frecvent? Daca nu existi, daca nu obtii comentarii pozitive, daca nu te analizezi si prin ochii utilizatorului de Internet, iti trimiti cumparatorii, fara sa vrei si chiar fara sa stii, la companiile concurente.
 
Un site nu iti va garanta ca aduce clienti, dar fara el, orice client care te-ar putea cauta nu te gaseste.  
 
Exista o moda in design-ul web, asa cum exista in orice tip de design, fie el vestimentar, architectural sau de produs. Daca in relatiile sociale avem grija ca imaginea noastra sa fie eleganta, chic si in tendinte, de ce ne-am afisa in online cu o “haina” de acum 10 ani? Impresia lasata este aceeasi.
 
Un site invechit este chiar mai rau decat un site in constructie. La fel va fi perceputa si compania sau brand-ul promovat, iar mesajul transmis in relatiile de business este lipsa de interes si neprofesionalism.
 
De ce sa imi mai fac site, daca acum la moda este Facebook?
 
Pentru ca site-ul este temelia pe care se poate construi orice alta platforma online de succes. O pagina de Facebook nu poate spune totul despre companie, nu poate vinde produse si servicii. Rolul ei este de a ajuta companiile sa comunice instant, direct si in doua sensuri cu publicul tintit. Insa si mai important este ca pagina de Facebook sa fie un instrument care ii aduce pe utilizatori pe pagina web, care, daca este bine facuta, are toate sansele sa convinga.
 
 

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x