Problemele cu care se confrunta micii antreprenori: Birocratie, taxe mari si o piata imprevizibila

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Problemele cu care se confrunta micii antreprenori: Birocratie, taxe mari si o piata imprevizibila Problemele cu care se confrunta micii antreprenori: Birocratie, taxe mari si o piata imprevizibila
de Manager.ro la 17 Mar. 2013 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
micii antreprenoritaxefiscalitateafacereimm

Cand au preluat o firma sau au pornit o afacere, birocratia a fost principala piedica pentru cei mai multi dintre micii intreprinzatori. Alte probleme le reprezinta lipsa de capital si de know-how referitor la cum se fac afacerile.

De cele mai multe ori insa, problemele sunt cele normale pentru orice inceput.

”Nu am intampinat foarte multe dificultati. Orice inceput e greu, gasirea unui spatiu unde sa lucram, a angajatilor, a furnizorilor, dar acestea sunt lucruri normale, nu sunt probleme”, a afirmat Otilia Caloian, proprietarul florariei online florifrumoase.ro.

Dupa inceperea afacerii insa, realitatea pietei poate fi insa mai dura decat asteptarile mai optimiste de la inceput.


”Inainte de a incepe businessul cu floraria online florifrumoase.ro ma bazam pe o lista foarte lunga de clienti, reprezentata de persoane fizice sau juridice cu care credeam ca am relatii foarte bune. Din toata lista, am castigat doar un client. A fost greu pana ne-am facut cunoscuti, pana cand clientii au capatat incredere in noi. Acum, la trei ani de la deschiderea florariei online florifrumoase.ro, ma mandresc cu cel putin zece companii multinationale care ne-au devenit clienti fideli”, a declarat Caloian.

O alta dificultate este promovarea unor servicii sau produse pentru care piata nu este inca pregatita.

”Incercam sa promovez servicii pentru care piata locala nu era pregatita, piata a trebuit mai intai educata despre valoarea adaugata pe care acest tip de servicii il pot aduce”, a afirmat Cristian Seidler, consultant resurse umane.

Pentru a-i ajuta pe tinerii antreprenori, autoritatile ar trebui sa acorde mai multe resurse in scopul educarii tinerilor.

”Cred ca statul ar trebui sa se asigure de includerea antreprenoriatului in planurile de invatamant la licee si facultati, sa sprijine antreprenoriatul prin finantarea de incubatoare de afaceri. In plus, pentru ca sunt adeptul statului minimal, cred ca cel mai bun lucru pe care il poate face statul este sa nu faca nimic ce ar putea pune piedici antreprenoriatului”, considera Seidler.

Nu in ultimul rand, reducerea fiscalitatii ar trebui sa fie una dintre masurile importante.

”Autoritatile ar trebui sa micsoreze TVA si impozitul pe profit. In rest nu ma plang, nu mi-au creat nicio problema pana acum si sper sa nici nu se intample”, a afirmat Caloian.

Mutatul afacerii in alte tara cu un regim fiscal mai bland nu este o optiune tocmai buna, din anumite puncte de vedere.

”Nu, pentru ca activitatea mea e puternic personalizata pe situatia din tara. Sa mut afacerile in afara tarii pe motive de fiscalitate nu m-a preocupat inca, dar nici nu pot sa nu observ valorile procentuale foarte mari ale contributiilor sociale si de sanatate pe costul cu forta de munca”, a afirmat Seidler.

In unele cazuri, evolutia foarte buna a afacerii il face pe antreprenor sa ramana in tara, in ciuda dificultatilor de aici.

”Da, m-am tot gandit sa mut afacerea in Spania, la Barcelona, doar pentru ca mi-ar placea ca fiul meu sa creasca intr-o tara mai civilizata. Dar la cata amploare vad ca luam aici, pe zi ce trece, mi-au trecut aproape de tot ideile de mutare”, a declarat Caloian.

Pentru infiintarea unei firme, preturile variaza de obicei intre 1.000 lei si 3.000 lei, in functie de onorariul avocatului. Un contabil costa, lunar, minim 250 lei pe luna, dar poate depasi 5.000 de lei, in functie de serviciile pe care i le cereti si de nivelul de pregatire al contabilului.

Un expert contabil bun va ajuta insa sa faceti economii serioase la bugetul firmei. La nivelul intregii tari, firmele din Romania nu au avut un 2012 prea bun. Potrivit unui studiu Coface, pe parcursul anului 2012 a fost deschisa procedura insolventei pentru un numar de 23.665 de companii, in crestere cu 10% fata de anul 2011 (21.499 de insolvente noi) si cu 20% comparativ cu anul 2010 (19.650 de insolvente noi).

FOTO: SXC.HU.

Ultimele NOUTATI

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla
Sanatate

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla

today17 Iul. 2025
V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?
Banii tai - sectiune de educatie financiara

V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?

today17 Iul. 2025
Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat
Protectia datelor cu caracter personal

Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat

today17 Iul. 2025
Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri
Economie

Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri

today17 Iul. 2025
Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de  2 trilioane de euro
Ultima ora

Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de 2 trilioane de euro

today17 Iul. 2025
Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti
Companii

Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti

today17 Iul. 2025
Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional.
Imobiliare

Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional. "Totusi, Capitala ramane una dintre pietele cele mai dinamice din perspectiva evolutiei pe termen lung"

today17 Iul. 2025
Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta
Companii

Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta

today17 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x