SPECIAL: Tarmac Aerosave, locul in care avioanele "aterizeaza" pentru ultima oara

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
SPECIAL: Tarmac Aerosave, locul in care avioanele aterizeaza pentru ultima oara SPECIAL: Tarmac Aerosave, locul in care avioanele "aterizeaza" pentru ultima oara
de Manager.ro la 16 Iun. 2012
Urmareste-ne pe Google News
specialtarmac aerosaveavioanereciclareidei de afaceriteste

Trenuri de aterizare uzate, fuzelaje fara aripi si carlingi "dezbracate" de toate instrumentele de masura; hangarul gigant al companiei Tarmac Aerosave, situat in sudul Frantei (Tarbes) este locul in care avioanele vin sa moara. Si sa renasca.

In ciuda scenei apocaliptice a distrugerii industriale, avem de-a face in mod spectaculos cu triumful reciclarii, spune Sebastien Medan, seful diviziei de reciclare a companiei franceze aerospatiale. "Primim un avion vechi... care isi desavarseste ciclul vietii, dupa ce toate piesele sale sunt reciclate si refolosite", povesteste Medan.

Tarmac Aerosave dezmembreaza avioane iesite din uz la baza sa din "Valea Aerospatiala" - un grup de firme franceze din domeniul aeronauticii, situat in apropierea orasului Tarbes din sudul Frantei – din anul 2009, cand a fost infiintata. Chiar daca principala misiune a companiei este depozitarea avioanelor, a reusit pana acum sa recicleze nu mai putin de 12 giganti ai aerului.

Componentele salvate in urma dezmembrarii sunt reutilizate. Trenul de aterizare si aripile sunt reinstalate pe avioanele noi, in timp ce carlingile ajung simulatoare de zbor. Toate componentele reciclate pot fi vandute de proprietarii avioanelor respective. Restul metalului este vandut de Tarmac, pentru un profit, scrie CNN.


"Un avion poate fi reciclat in procent de 87% sau chiar 90%", precizeaza Medan.

In conditiile in care compania-mama a Tarmac, nimeni alta decat Airbus, estimeaza ca peste 9.000 de avioane se vor retrage din activitate in urmatorii 20 de ani, exista o nevoie evidenta de locuri in care aceste aparate de zbor sa fie reciclate in deplina siguranta.

Toate materialele reciclate pot fi refolosite, cu precadere in industria aeronautica, mentioneaza Sebastian Medan de la Tarmac.


sursa foto: flickr, pat_s_74

O AFACERE CARE "ITI DA ARIPI"

Prin deposedarea acestor avioane vechi si uzate de cele mai importante componente ale lor, Tarmac sustine ca poate transforma reciclarea de avioane intr-o afacere de succes. Acest business trebuie sa intre in atentia liniilor aeriene care vor sa scape de avioanele vechi in mod civilizat, nu prin abandonarea lor pe campuri.

Costul depozitarii unui avion uzat este de pana la 20.000 euro pe luna! Companiile pot opta insa pentru un SINGUR COST de 100.000 – 150.000 euro, care achita reciclarea avionului; componentele valoroase sunt revandute pentru profit.

"Toate materialele pe care le strangem de la fiecare avion pot fi vandute in alte industrii", spune Medan.

Este evident ca acest proces economiseste bani buni pentru companii. Tarmac mai considera ca prin dezmembrarea avioanelor vechi inginerii vor putea studia aceste "schelete" si vor construi avioane mai eficiente pe viitor. Prin analizarea componentelor care se erodeaza si ruginesc, de-a lungul timpului, tehnicienii vor putea sa revizuiasca planurile de constructie a noilor aeronave.

"Colectam componentele avioanelor reciclate pentru a analiza capacitatea lor la testele de rezistenta", precizeaza Olivier Malavallon, director de proiect in cadrul Airbus.

"Este crucial, in contextul in care vrem sa construim avioane mai sigure si durabile pe viitor; vrem sa vedem cum putem asambla mai bine componentele".

Santierul Tarmac din sudul Frantei poate depozita pana la 20 de avioane simultan. Peste granitele tarii, in nordul Spaniei, compania Tarmac Aerosave construieste un hangar care va putea gazdui pana la 200 de avioane, din care 30-40 vor putea fi dezmembrate si reciclate in fiecare an.

Potrivit lui Malavallon, extinderea afacerii va permite Tarmac sa se pregateasca pentru viitorul flux de avioane "pensionare". Acestea vor fi dezmembrate si reciclate in cele mai sigure conditii. In loc sa ajunga "sub pamant", avioanele vor renaste, conchide Malavallon.

sursa foto generica: manager.ro

Ultimele NOUTATI

Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
HR Barometru: Au crescut salariile specialistilor in industria serviciilor pentru afaceri
Economie

HR Barometru: Au crescut salariile specialistilor in industria serviciilor pentru afaceri

today26 Apr. 2024
Cele mai importante motive pentru care sa faci investitii in parcuri fotovoltaice acum
Business

Cele mai importante motive pentru care sa faci investitii in parcuri fotovoltaice acum

today26 Apr. 2024
Ce sunt monedele de aur de investitii?
Life Style

Ce sunt monedele de aur de investitii?

today26 Apr. 2024
Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi
Sanatate

Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi

today25 Apr. 2024
Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori
Casa si gradina

Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori

today25 Apr. 2024
5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati
Companii

5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati

today25 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

HR Barometru: Au crescut salariile specialistilor in industria serviciilor pentru afaceri
Economie

HR Barometru: Au crescut salariile specialistilor in industria serviciilor pentru afaceri

today26 Apr. 2024
Cele mai importante motive pentru care sa faci investitii in parcuri fotovoltaice acum
Business

Cele mai importante motive pentru care sa faci investitii in parcuri fotovoltaice acum

today26 Apr. 2024
Ce sunt monedele de aur de investitii?
Life Style

Ce sunt monedele de aur de investitii?

today26 Apr. 2024
Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi
Sanatate

Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi

today25 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x