SPECIAL: Tarmac Aerosave, locul in care avioanele "aterizeaza" pentru ultima oara

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
SPECIAL: Tarmac Aerosave, locul in care avioanele aterizeaza pentru ultima oara SPECIAL: Tarmac Aerosave, locul in care avioanele "aterizeaza" pentru ultima oara
de Manager.ro la 16 Iun. 2012
Urmareste-ne pe Google News
specialtarmac aerosaveavioanereciclareidei de afaceriteste

Trenuri de aterizare uzate, fuzelaje fara aripi si carlingi "dezbracate" de toate instrumentele de masura; hangarul gigant al companiei Tarmac Aerosave, situat in sudul Frantei (Tarbes) este locul in care avioanele vin sa moara. Si sa renasca.

In ciuda scenei apocaliptice a distrugerii industriale, avem de-a face in mod spectaculos cu triumful reciclarii, spune Sebastien Medan, seful diviziei de reciclare a companiei franceze aerospatiale. "Primim un avion vechi... care isi desavarseste ciclul vietii, dupa ce toate piesele sale sunt reciclate si refolosite", povesteste Medan.

Tarmac Aerosave dezmembreaza avioane iesite din uz la baza sa din "Valea Aerospatiala" - un grup de firme franceze din domeniul aeronauticii, situat in apropierea orasului Tarbes din sudul Frantei – din anul 2009, cand a fost infiintata. Chiar daca principala misiune a companiei este depozitarea avioanelor, a reusit pana acum sa recicleze nu mai putin de 12 giganti ai aerului.

Componentele salvate in urma dezmembrarii sunt reutilizate. Trenul de aterizare si aripile sunt reinstalate pe avioanele noi, in timp ce carlingile ajung simulatoare de zbor. Toate componentele reciclate pot fi vandute de proprietarii avioanelor respective. Restul metalului este vandut de Tarmac, pentru un profit, scrie CNN.


"Un avion poate fi reciclat in procent de 87% sau chiar 90%", precizeaza Medan.

In conditiile in care compania-mama a Tarmac, nimeni alta decat Airbus, estimeaza ca peste 9.000 de avioane se vor retrage din activitate in urmatorii 20 de ani, exista o nevoie evidenta de locuri in care aceste aparate de zbor sa fie reciclate in deplina siguranta.

Toate materialele reciclate pot fi refolosite, cu precadere in industria aeronautica, mentioneaza Sebastian Medan de la Tarmac.


sursa foto: flickr, pat_s_74

O AFACERE CARE "ITI DA ARIPI"

Prin deposedarea acestor avioane vechi si uzate de cele mai importante componente ale lor, Tarmac sustine ca poate transforma reciclarea de avioane intr-o afacere de succes. Acest business trebuie sa intre in atentia liniilor aeriene care vor sa scape de avioanele vechi in mod civilizat, nu prin abandonarea lor pe campuri.

Costul depozitarii unui avion uzat este de pana la 20.000 euro pe luna! Companiile pot opta insa pentru un SINGUR COST de 100.000 – 150.000 euro, care achita reciclarea avionului; componentele valoroase sunt revandute pentru profit.

"Toate materialele pe care le strangem de la fiecare avion pot fi vandute in alte industrii", spune Medan.

Este evident ca acest proces economiseste bani buni pentru companii. Tarmac mai considera ca prin dezmembrarea avioanelor vechi inginerii vor putea studia aceste "schelete" si vor construi avioane mai eficiente pe viitor. Prin analizarea componentelor care se erodeaza si ruginesc, de-a lungul timpului, tehnicienii vor putea sa revizuiasca planurile de constructie a noilor aeronave.

"Colectam componentele avioanelor reciclate pentru a analiza capacitatea lor la testele de rezistenta", precizeaza Olivier Malavallon, director de proiect in cadrul Airbus.

"Este crucial, in contextul in care vrem sa construim avioane mai sigure si durabile pe viitor; vrem sa vedem cum putem asambla mai bine componentele".

Santierul Tarmac din sudul Frantei poate depozita pana la 20 de avioane simultan. Peste granitele tarii, in nordul Spaniei, compania Tarmac Aerosave construieste un hangar care va putea gazdui pana la 200 de avioane, din care 30-40 vor putea fi dezmembrate si reciclate in fiecare an.

Potrivit lui Malavallon, extinderea afacerii va permite Tarmac sa se pregateasca pentru viitorul flux de avioane "pensionare". Acestea vor fi dezmembrate si reciclate in cele mai sigure conditii. In loc sa ajunga "sub pamant", avioanele vor renaste, conchide Malavallon.

sursa foto generica: manager.ro

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x