Studiu Ericsson: Care sunt nevoile utilizatorilor cu un stil de viata conectat
studiiserviciiericssoncompaniiadresaconectivitate
Piata de servicii digitale ofera constant aplicatii si solutii noi care permit consumatorilor sa comunice, sa socializeze, sa gaseasca informatii si sa faca cumparaturi online. Ericsson ConsumerLab a analizat atat aceste nevoi de consum emergente, cat si o serie de noi concepte de servicii create pentru a le satisface.
Ericsson ConsumerLab a intervievat utilizatori de smartphone-uri din trei piete – Statele Unite, Brazilia si Indonezia – si a identificat sapte nevoi de baza, percepute ca fiind importante pentru succesul noilor servicii. Acestea sunt:
Acces instant, oriunde si oricand – pentru a se potrivi stilului de viata activ pe care il au, utilizatorii se asteapta sa primeasca acces la un numar mare de servicii la cerere, in timp real.
Servicii personalizare – oamenii isi doresc din ce in ce mai mult servicii personalizate care sa se potriveasca stilului lor de viata.
Deconectare – consumatorii folosesc de multe ori tehnologia pentru a-si face timp sa se deconecteze si sa se relaxeze.
Eficienta asistata – oamenii sunt interesati de servicii care le gestioneaza si eficientizeaza agenda zilnica.
Apropiere digitala – din cauza unui program zilnic foarte incarcat, prietenii si familiile se vor baza din ce in ce mai mult pe tehnologie pentru a pastra legatura, indiferent de locul in care se afla.
Mai mult control – consumatorii doresc sa-si urmareasca indeaproape cheltuielile, consumul de date si actualizarile de informatii, in special pentru a putea sa-si dedice mai mult timp lucrurilor importante din viata.
Notificari bazate pe localizare – utilizatorii isi exprima dorinta de a primi informatii relevante pentru locul in care se afla.
Ericsson ConsumerLab a testat si cateva concepte noi de servicii in cadrul mai multor focus grupuri din fiecare piata studiata. Principalul punct comun al acestor concepte de servicii a fost ca vor ajuta consumatorii sa reduca complexitatea anumitor activitati, sa economiseasca timp si sa scada nivelul de stres. Acest lucru va fi posibil prin intermediul unui sistem de management centralizat, care le ofera posibilitatea de a-si controla cheltuielile si consumul de trafic. Pe langa cele sapte nevoi identificate in studiu, Ericsson ConsumerLab a constatat ca:
Utilizatorii iti doresc servicii simplificate, intuitive si care se pot integra perfect cu obiceiurile lor generale de consum;
Pentru a fi cu adevarat mobile, serviciile trebuie sa aiba capacitatea de a fi personalizate in timp real, in functie de locul in care se afla utilizatorul.
Cerintele consumatorilor vor genera mereu oportunitati pentru piete noi, obligand companiile implicate sa gandeasca mai departe de ofertele existente.
In timp ce utilizatorii din toate cele trei piete studiate folosesc in mod activ internetul mai mult de trei ore pe zi, gradul de conectivitate, nevoile acestora si disponibilitatea de a plati pentru diferite servicii variaza considerabil in functie tara.
„69% dintre persoanele intervievate si-au aratat interesul pentru planuri de date comune”, a declarat Sofia Jorman, Senior Advisor, Ericsson ConsumerLab. „In plus, abonamentele care ofera o vedere de ansamblu asupra conturilor si traficul de date sau voce intr-un singur loc sunt apreciate de 59% dintre utilizatori. 54% dintre acestia au considerat utile serviciile care le permit sa-si monitorizeze sau sa-si modifice tranzactiile financiare. 52% dintre consumatori au fost de parere ca recomandarile si informatiile oferite in functie de localizare le pot oferi control asupra cheltuielilor si consumului de date. Nu in ultimul rand, aplicatiile care ofera utilizatorilor control asupra serviciilor media si preferintelor in materie de continut online au fost considerate interesante de 48% dintre respondenti”, a mai adaugat aceasta.
Studiul intreg poate fi accesat la adresa: http://www.ericsson.com/res/docs/2014/consumerlab/connected-lifestyles.pdf