Studiu: Imaginea unei femei frumoase intr-o reclama ne afecteaza capacitatea de a gandi rational

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Studiu: Imaginea unei femei frumoase intr-o reclama ne afecteaza capacitatea de a gandi rational Studiu: Imaginea unei femei frumoase intr-o reclama ne afecteaza capacitatea de a gandi rational
de Manager.ro la 22 Sep. 2011
Urmareste-ne pe Google News
studiuimaginereclamapersuasiunepublicitateconsumatori

O femeie frumoasa intr-o reclama? Ce poate vinde mai bine? Cercetatorii sustin ca au descoperit de ce erotismul vinde mai bine decat oricare alta strategie de publicitate.

Consumatorii cred ca daca achizitioneaza masina, fata de pe capota vine la pachet. Acesta este doar unul din motivele pentru care ne lasam sedusi de anumite produse si servicii. Imaginea unei femei frumoase intr-o reclama activeaza zonele din creier care ii determina pe barbati sa cumpere, ignorand elementul rational. Fenomenul este valabil si in cazul femeilor.

Studiul cercetatorilor arata ca utilizarea in reclama a persuasiunii logice - faptele simple, convingatoare - se dovedeste a fi mai putin efectiva decat spoturile sau afisele care utilizeaza persuasiunea non-rationala - sentimentul "de bine", imagini seducatoare.

O tanara lasciva care face reclama la blugi este mult mai interesanta pentru barbati decat o reclama auto, in care ni se prezinta niste date elocvente legate de economia de carburanti. "Impactul non-rational" actioneaza din plin asupra creierului nostru.


Savantii de la Universitatea din California au studiat activitatea cerebrala a 24 de adulti, conectati la monitoare. Acestia au fost rugati sa urmareasca o serie de reclame care utilizeaza PL (persuasiunea logica) si PNR (persuasiunea non-rationala).

O reclama la o marca de tigari prezenta o domnisoara care sarea peste un hidrant de apa, insotita de un domn la fel de non-conformist, care-i zambea provocator. Acest gen de publicitate ne determina sa nu mai fim rationali, atunci cand trebuie sa ne decidem asupra achizitiei unui produs.

"Paziti-va creierul si portofelul", a declarat doctorul Ian Cook, din cadrul UCLA, care a publicat rezultatele studiului mentionat in Jurnalul de Neurologie, Psihologie si Economie. "Reclamele PNR actioneaza asupra zonelor mai slabe ale creierului si ne determina sa cumparam produsul descris in reclama", a mai spus Cook.

Vizionarea imaginilor in cazul carora s-a utilizat persuasiunea logica, bazata pe lucruri rationale, a "trezit" portiunile din creier responsabile cu luarea deciziilor si procesarea emotiilor. "Unii publicitari incearca mai degraba sa isi seduca audienta, decat sa o convinga sa achizitioneze un anumit produs sau serviciu", a conchis savantul. (via | dailymail.co.uk)

Ultimele NOUTATI

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x