STUDIU: IMM-urile sunt tot mai active in mediul online

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
STUDIU: IMM-urile sunt tot mai active in mediul online STUDIU: IMM-urile sunt tot mai active in mediul online
de Manager.ro la 28 Mar. 2012
Urmareste-ne pe Google News
publicitate onlineinternetstudiuimmrentrop & straton

Internetul reprezinta canalul media cel mai utilizat pentru comunicare si promovare de catre IMM-urile din Romania (34,4%), conform studiului "Perspective ale utilizarii publicitatii online de catre companii", realizat de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton. Cercetarea a avut ca populatie tinta managerii care activeaza in companiile mici si medii, implicati la nivel decizional in privinta utilizarii serviciilor de publicitate online.

Datele studiului indica orientarea preferintelor IMM-urilor catre canalele media care pot fi valorificate prin publicitate conventionala, dar si neconventionala.

Pentru un raport cost-eficienta cat mai avantajos pentru companie, managerii apeleaza la publicitatea neconventionala prin intermediul Internetului.

Sindromul Google: Internetul este folosit mai ales pentru cautarea de informatii


Din punctul de vedere al managerilor, principalele scopuri in care este folosit internetul in cadrul companiei sunt: cautarea de informatii specifice (19,1%), desfasurarea unor actiuni din activitatea curenta (18,7%), ÅŸi comunicarea online cu clientii sau cu cei asociati activitatii companiei (18,2%).

Alte scopuri importante ale utilizarii internetului in companii sunt: efectuarea unor servicii suplimentare in raport cu activitatea curenta (13,3%), comertul electronic (9,9%), recrutarea de personal (9,4%) ÅŸi realizarea unor intermedieri online (7,8%).

O perspectiva realista nu putea exclude divertismentul dintre scopurile utilizarii internetului in companii, iar 3,6% din respondenti recunosc acest lucru.





Scopurile utilizarii Internetului in companii

Q: Pentru ce este folosit Internetul in cadrul companiei dumneavoastra?


De ce considera unii manageri ca n-au nevoie de publicitate online

Mai mult de jumatate din managerii participanti la studiu (60,7%), activeaza in cadrul unor companii care folosesc internetul permanent in cadrul activitatii lor specifice. Din randul celorlalti respondenti, managerii din companiile care nu erau active in mediul online la momentul realizarii studiului, afirma ca principalul motiv care ii determina sa nu utilizeze publicitatea online este faptul ca targetul companiei nu se regaseste in mediul online (43,8%).

Al doilea motiv major care influenteaza alegerea companiilor de fi active sau nu in mediul online il reprezinta disponibilitatea resurselor. In acest moment, 42,3% dintre companii nu dispun de resursele necesare pentru a desfasura activitati in spatiul online. Neincrederea in mediul virtual si lipsa de securitate influenteaza in mica masura decizia companiilor de a patrunde in online, dupa cum arata procentele reduse de respondenti (doar 8,1% si respectiv 5,8%) care indica aceste motive ca fiind impedimente pentru a investi in mediul online.


Q: Care sunt motivele din care nu utilizati publicitatea online in cadrul afacerii pe care o desfasurati?


Anul 2012 este privit ca un moment oportun pentru patrunderea in online

In ceea ce priveste perspectiva de a utiliza mediul online in viitor in cadrul companiei, 61,6% din managerii companiilor inactive online la momentul realizarii studiului intentioneaza sa patrunda in acest mediu de promovare. Cei care nu au inca un asemenea plan sunt in proportie de 31,5%. Cel mai mic procent (6,9%) corespunde companiilor care nu intentioneaza sa foloseasca mediul online pe viitor in activitatea lor.

Referitor la intervalul de timp in care companiile estimeaza ca vor fi prezente si in mediul online, peste o treime din manageri (35,6%,) au indicat un interval cuprins intre 6 luni si 1 an, iar 28,7% au indicat o perioada mai mica de 6 luni.
Circa o treime din manageri nu considera patrunderea in online drept o optiune strategica si prioritara in acest moment, fie prin faptul ca nu stiu daca vor alege sa participe activ in mediul online (18,3%), fie prin proiectarea acestei intentii intr-un interval de 1-2 ani sau mai mult (17,4%). In schimb, pentru 64,3% din companii, anul 2012 reprezinta un moment oportun de afirmare si de activare in mediul online.

Studiul "Perspective ale utilizarii publicitatii online de catre companii" a fost realizat pe un esantion de 944 manageri, in perioada 17 decembrie 2011 - 10 ianuarie 2012, de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton, liderul pietei de informatii specializate din Romania.

Pentru mai multe informatii despre studiu: Cristina Apopei - Project Manager, 021 3172587, cristinaa@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
HR Barometru: Au crescut salariile specialistilor in industria serviciilor pentru afaceri
Economie

HR Barometru: Au crescut salariile specialistilor in industria serviciilor pentru afaceri

today26 Apr. 2024
Cele mai importante motive pentru care sa faci investitii in parcuri fotovoltaice acum
Business

Cele mai importante motive pentru care sa faci investitii in parcuri fotovoltaice acum

today26 Apr. 2024
Ce sunt monedele de aur de investitii?
Life Style

Ce sunt monedele de aur de investitii?

today26 Apr. 2024
Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi
Sanatate

Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi

today25 Apr. 2024
Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori
Casa si gradina

Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori

today25 Apr. 2024
5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati
Companii

5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati

today25 Apr. 2024
Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica
Economie

Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica

today25 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cele mai importante motive pentru care sa faci investitii in parcuri fotovoltaice acum
Business

Cele mai importante motive pentru care sa faci investitii in parcuri fotovoltaice acum

today26 Apr. 2024
Ce sunt monedele de aur de investitii?
Life Style

Ce sunt monedele de aur de investitii?

today26 Apr. 2024
Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi
Sanatate

Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi

today25 Apr. 2024
Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori
Casa si gradina

Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori

today25 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x