Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

STUDIU: Romanii sunt asii criticii in mediul online. In alte imprejurari, nu prea


STUDIU: Romanii sunt asii criticii in mediul online. In alte imprejurari, nu prea
de la 20 Dec. 2011
STUDIU: Romanii sunt asii criticii in mediul online. In alte imprejurari, nu prea
Tags: romanionlinecomentariicalculatorinternetstudiuretele socializaremessenger

Comentariile din spatele calculatorului par sa reprezinte un adevarat sport national in Romania. Messengerul, emailul, forumurile si retelele de socializare sunt mediile unde romanii isi varsa naduful pe oricine si orice.


Majoritatea covarsitoare a romanilor (94%) folosesc, in principal, comunicarea fata in fata atunci cand genereaza word of mouth (WOM), iar 5% precizeaza pe primul loc transmiterea telefonica pentru astfel de mesaje, conform unui studiu al companiei GfK Romania privind influenta publicitatii ,"din gura in gura".

Mai mult negativ in online

In mediul online, spre deosebire de cel offline, oamenii genereaza intr-o masura mai mare WOM negativ decat pozitiv. Pentru generarea WOM online, romanii folosesc in principal Yahoo! Messenger, urmat la mare distanta de email, forumuri si retelele de socializare. La nivel general, atat offline, cat si online, frecventa cu care genereaza WOM pozitiv este mai mare decat cea cu care genereaza WOM negativ.

Conform studiului, numarul celor care au generat WOM pozitiv in ultima saptamana si in ultimele 2 - 3 luni este de doua ori mai mare decat numarul celor care au generat WOM negativ in aceleasi perioada de timp.

Recomandarile prin viu grai cantaresc mai greu decat orice reclama

Mai mult, 55% dintre romani nu isi amintesc cand au generat ultima data WOM negativ, probabil datorita faptului ca au facut aceste recomandari negative cu mult timp in urma, iar 11% dintre romani au mentionat ca nu au generat niciodata WOM negativ despre vreun produs.

WOM influenteaza intentia de cumpararea a romanilor. Recomandarile venite din partea prietenilor, rudelor sau colegilor influenteaza in mare sau foarte mare masura decizia de cumparare a peste 50% dintre romani pentru cel putin una dintre cele 10 categorii de produse sau servicii analizate.

Intentia de cumparare este influentata de WOM intr-o masura mai mare pentru serviciile de sanatate si produsele electronice, computere si tehnologie (TV, calculator personal, telefon mobil, aparat foto) si intr-o mai mica masura pentru produse/serviciile de economisire sau investitii.

Informatiile provin din studiul GfK Omnibus realizat in perioada aprilie - mai 2011 pe un esantion de 1.656 de persoane. Studiul a analizat 10 categorii de produse si servicii - autoturisme, economisire sau investire bani, amenajare sau decorare casa, mancare sau bauturi, locuri de petrecere a timpului liber in afara casei (restaurant, cinematograf, concerte, vacante etc), electronice/computere/tehnologie (TV, calculator personal, telefon mobil, aparat foto), produse de ingrijire personala, imbracaminte/incaltaminte, servicii de sanatate si servicii de educatie/scoala.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016