ANALIZA: 6 lucruri esentiale de evitat pentru a nu pierde clienti

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: 6 lucruri esentiale de evitat pentru a nu pierde clienti ANALIZA: 6 lucruri esentiale de evitat pentru a nu pierde clienti
de Manager.ro la 27 Sep. 2011
Urmareste-ne pe Google News
analizaclientiangajatibusinesstinte de vanzari

Cei mai profitabili clienti sunt cei vechi, cu care ai construit o relatie de lunga durata. Pentru a nu-i pierde, ai grija sa nu faci cateva greseli. Autorul de bestsellere de business Jeff Haden (patru din cartile sale au ajuns pe prima pozitie pe Amazon.com) va spune ce trebuie sa evitati.

Nu le impune angajatilor tinte de vanzari foarte greu de atins. De multe ori oamenii pleaca dintr-o companie pentru ca nu sunt tratati bine sau sunt exploatati exagerat. Nu poti avea clienti pe termen lung daca nu ai si angajati vechi, cu experienta in organizatie. Daca veniturile nu sunt mari, cauta si alte modalitati pentru a remedia situatia. 
 
Nu trata noii clienti mai bine. De multe ori companiile de telefonie mobila ofera oferte foarte bune pentru a atrage noi clienti de la concurenta, insa uita sa le indulceasca ofertele si clientilor vechi. Acestia vor simti imediat ca loialitatea lor nu este rasplatita. Gandeste-te bine cu ce "morcovi" tentezi noii clienti si incearca sa gasesti oferte la fel de bune, daca nu chiar mai bune, pentru cei vechi. 
 
Nu introduce prea multe noi fete. Clientii pe termen lung s-au atasat probabil de brandul tau, insa loialitatea lor tine si de oamenii din companie cu care lucreaza. Nu schimba oamenii de vanzari, cei de la serviciul clienti sau contactele cheie din firma decat daca este absolut necesar. 
 
Nu te concentra foarte mult pe pret. Sa fii furnizorul low-cost iti aduce un avantaj competitiv. Insa nu asta trebuie sa fie tinta ta. Obiectivul tau este sa oferi cea mai buna valoare, dar nu neaparat la cel mai mic pret. Incearca sa construiesti o combinatie foarte buna de pret, suport si relatii. 
 
Nu forta prea tare cresterea venitului pe client. Sa incerci sa le vinzi mai mult clientilor existenti este ok, insa nu face asta orbeste. Incearca sa afli ce-si doreste clientul si abia apoi sa-i satisfaci aceasta nevoie. Nu presupune ca stii tu ce-i trebuie. 
 
Nu trai cu impresia ca vechii clienti, cheie, nu te vor parasi. Fiecare companie are clienti cheie pe care se bazeaza. Ai grija, concurenta nu doarme. Incearca sa afli cu ce ii tenteaza rivalii, pentru a raspunde cu oferte pe masura. 

Ultimele NOUTATI

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla
Sanatate

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla

today17 Iul. 2025
V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?
Banii tai - sectiune de educatie financiara

V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?

today17 Iul. 2025
Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat
Protectia datelor cu caracter personal

Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat

today17 Iul. 2025
Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri
Economie

Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri

today17 Iul. 2025
Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de  2 trilioane de euro
Ultima ora

Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de 2 trilioane de euro

today17 Iul. 2025
Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti
Companii

Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti

today17 Iul. 2025
Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional.
Imobiliare

Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional. "Totusi, Capitala ramane una dintre pietele cele mai dinamice din perspectiva evolutiei pe termen lung"

today17 Iul. 2025
Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta
Companii

Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta

today17 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x