Bill Aulet, managing director MIT Entrepreneurship Center: In afaceri, trebuie sa faci in fiecare zi ceva care sa te sperie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Bill Aulet, managing director MIT Entrepreneurship Center: In afaceri, trebuie sa faci in fiecare zi ceva care sa te sperie Bill Aulet, managing director MIT Entrepreneurship Center: In afaceri, trebuie sa faci in fiecare zi ceva care sa te sperie
de Manager.ro la 11 Mar. 2012 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
bill auletmitantreprenoresecfundatia post-privatizareafaceri

Un antreprenor trebuie sa faca in fiecare zi ceva care sa il sperie si sa accepte ideea ca poate esua. Nu se poate discuta despre antreprenoriat adevarat fara a implica esecul. Acesta este o parte deosebit de importanta a procesului de experimentare in contextul crearii unei companii de succes, spune Bill Aulet, managing director al MIT Entrepreneurship Center si antreprenor in serie, intr-un interviu acordat Manager.ro.

Aulet ii ajuta si pe managerii din Romania sa isi dezvolte afacerile. El este mentor in proiectul Business Mentoring Program (BMP), dezvoltat de Fundatia Post-Privatizare. Acesta este un program evhivalent MBA care se adreseaza celor din managementul de top al companiilor sau persoanelor care au deja un business de succes si vor sa il extinda si pe piata internationala. BMP incepe direct cu un modul de vanzari deoarece, potrivit lui Aulet, "singura conditie suficienta si necesara pentru dezvoltarea unui business este un consumator dispus sa cheltuie pentru ceea ce tu oferi".
 
Bill Aulet nu tine cursuri "din carti", prezentari academice, ci vorbeste din propria experienta. A fondat mai multe afaceri, care au acum o valoare de sute de milioane de dolari, a fost executiv in cadrul IBM si a contribuit semnificativ la cresterea valorii de piata a unei companii - Viisage Technology - de la 50 milioane de dolari peste 500 milioane de dolari in doar doi ani si jumatate.  

Intr-un interviu acordat Manager.ro, mentorul BMP ne vorbeste despre mediul antreprenorial romanesc si de ce e bine sa gandesti global in afaceri. 
 
Adrian Popa: Care sunt principalele elemente pe care trebuie sa le aiba mereu in cap un antreprenor/intreprenor atunci cand face afaceri?
 
Bill Aulet: Antreprenoriatul poate fi comparat cu un maraton si nu cu un sprint, astfel incat fiecare participant trebuie sa gandeasca planul de afaceri pe termen lung. Rezultatele pozitive se construiesc si se dezvolta in timp, iar companiile nu se creeaza peste noapte. Participantii trebuie sa fie pasionati dar, in acelasi timp, rationali si rabdatori. De asemenea, pentru a reusi, acestia trebuie sa fie optimisti, dar si paranoici. Echilibrul este un aspect foarte important in acest domeniu. 
 
A.P.: Prin ce se diferentiaza BMP de alte programe de perfectionare profesionala disponibile in Romania si in alte tari?
 
B.A.: Sunt trei factori care confera unicitate BMP. Primul dintre acestia se refera la calitatea profesorilor si background-ul lor profesional. Acestia sunt instructori care nu numai ca au obtinut succes ca antreprenori, dar sunt si persoane cu experienta in mediul academic, o perspectiva mai larga asupra mediului de afaceri si stiu sa aplice tehnici riguroase din domeniul stiintelor sociale pentru a analiza si intelege cele mai bune practici. In al doilea rand, datorita background-ului acestora, programul este riguros si  de-a lungul timpului si-a dovedit eficienta. Cel de-al treilea element ar fi faptul ca acesta este construit astfel incat sa se potriveasca mediului de afaceri romanesc. Prin faptul ca are un numar restrans de participanti confera un grad mai mare de interactiune si posibilitatea de a primi un feedback personalizat. 
 
A.P.: Cum sunt cursantii romani comparativ cu cei americani sau din alte tari in care ati fost sau sunteti lector?
 
B.A.: Da, sunt de parere ca antreprenorii romani sunt deosebit de inventivi din necesitate. In plus, muncesc foarte mult si nu au pretentii exagerate. De fapt, de multe ori le lipseste increderea de a fi mai indrazneti si de a gandi pe plan international sau global potentialul pe care il are afacerea acestora. 
 
A.P.: Cum vedeti dumneavoastra mediul antreprenorial din Romania? 
 
B.A.: Sunt de parere ca sistemul antreprenorial romanesc este fascinant, am scris chiar si un articol pe acest subiect care poate fi citit aici. Peter Barta, directorul executiv al Fundatiei Post-Privatizare, a avut mai multe prezentari pe acest subiect si a comparat ceea ce se intampla in Romania, din punct de verere antreprenorial, cu alte regiuni. Intre 28 si 30 martie, vom participa intr-un panel de discutii in cadrul MIT Global Startup Workshop (www.mitgsw.org) care va avea loc la Istanbul si vom aborda acest subiect. La acest eveniment vom avea, de asemenea, ocazia de a dezbate diverse topicuri pe teme antreprenoriale cu mai multi specialisti precum Peter Barta, dintre care il  mentionez pe Saul Singer, autorul "Startup Nation" care ne va vorbi despre motivele pentru care Israelul s-a bucurat de un succes atat de mare. 
 
Peter Barta, Fundatia Post-Privatizare: "Deschiderea unei afaceri trebuie asociata cu o durere care exista pe piata, iar serviciile oferite de tine sa fie calmantele" >>>
 
A.P.: Care sunt principalele invataminte pe care le-ati tras din perioada IBM? Se spunea despre Big Blue ca poate nu ofera cele mai bune produse, insa acorda cele mai bune servicii after sale. Cat de important este acest tip de servicii pentru o companie?
 
B.A.: IBM a fost si continua sa fie o companie renumita. In timpul in care am lucrat acolo era recunoscuta an dupa an drept una dintre cele mai respectabile companii din lume. Acest lucru se intampla deoarece aceasta declarase in mod clar care sunt valorile si misiunea sa. De asemenea, clientul era primul pe lista prioritatilor. Acolo, ni se spunea inca din prima zi ca atentia pentru utilizatori este cea mai importanta activitate a noastra si ca nimic nu trebuie sa stea in calea acestei misiuni. Acest lucru era subliniat in mod repetat prin intermediul stimulentelor, a feedback-ului, povestilor si a mesajelor de tipul fotografiilor din birouri. Exista si alte strategii care pot duce catre succes, insa pentru crearea unei companii importante este nevoie de exprimarea clara a obiectivelor si de indeplinirea acestora in mod constant. Un lucru deosebit de important si care nu este intotdeauna exprimat cu foarte multa claritate in cadrul noilor business-uri este faptul ca fiecare angajat trebuie sa isi desfasoare activitatile intr-un mod exemplar si sa stie, de asemenea, ca exista activitati pe care nu trebuie sa le intreprinda. La IBM, in anii 1980, aceste lucruri erau foarte bine cunoscute, de aici si succesul pe care il avea compania si faptul ca era un loc de munca deosebit. 
 
A.P.: Primul curs din cadrul BMP este unul de vanzari. De ce incepeti cu acest modul? 
 
B.A.: Singura conditie suficienta si necesara pentru dezvoltarea unui business este un consumator dispus sa cheltuie pentru ceea ce tu oferi. Fara acesta, afacerea nu exista. Toate activitatile pe care le intreprinde un business au ca scop obtinerea de consumatori care sa plateasca pentru serviciul sau produsul respectiv, in mod recurent. De asemenea, incepem BMP cu acest modul deoarece astfel transmitem in mod clar ideea ca participantii s-au inscris intr-un program serios care ii delimiteaza pe antreprenorii care vor sa reuseasca in dezvoltarea afacerii, de cei care sunt in cautarea unor cursuri de tip academic. Scopul Business Mentoring Program este acela de a produce companii de succes care sa isi gaseasca si sa-si consolideze pozitia pe piata. 
 
A.P.: Stiu ca dumneavoastra ati contribuit semnificativ la redresarea companiei Viisage Technology. Ce nu mergea acolo si cum ati reusit sa transformati organizatia intr-un succes? Care sunt principalele masuri care trebuie luate intr-o companie care inregistreaza pierderi? 
 
B.A.: Revenirea pe piata a companiei Viisage Technology a durat doi ani si jumatate, ceea ce reprezinta o perioada extrem de scurta si a fost rezultatul lectiilor invatate de la IBM, dar si din alte organizatii in care am lucrat anterior. Primul pas a fost stabilirea unei viziuni care sa ii motiveze pe oameni. Cel de-al doilea pas a fost stabilirea unei culturi a companiei care sa fie transparenta si masurabila. Printre aceste valori se numara responsabilitatea, excelenta, colaborarea si focusul pe consumator in orice moment. Atunci cand toate aceste detalii legate de cultura organizationala au fost foarte bine puse la punct, echipa a stiut sa se descurce singura. Unii colegi au plecat si am recrutat oameni noi in echipa. Dupa ce aceasta s-a definitivat ne-am setat viziunea intr-o strategie de dezvoltare cu obiective masurabile, apoi am lucrat pentru atingerea acelora, i-am responsabilizat pe oameni si i-am rasplatit pe cei care au avut rezultate foarte bune. 
 
"Ratezi 100% din loviturile pe care nu le executi"
 
A.P.: Cum abordezi/manageriezi esecul in antreprenoriat? Ma refer la cazul in care ai deschis o companie, nu a mers, si nu mai ai curajul sa o iei de la capat.
 
B.A.: Nu se poate discuta despre antreprenoriat adevarat fara a implica esecul. Acesta este o parte deosebit de importanta a procesului de experimentare in contextul crearii unei companii de succes. Esecul ne ajuta sa invatam si sa testam noi limite. Cea mai sigura cale de a evita greselile este sa nu facem nimic si, de asemenea, aceasta este cea mai usoara cale de a fi antreprenori care nu se bucura de rezultate bune. Evident ca vom face greseli daca ne dorim cu adevarat sa construim ceva si vrem ca afacerea noastra sa se dezvolte. Avem insa nevoie de o perspectiva diferita. Celebrul jucator de hockey Wayne Gretzky a afirmat "ratezi 100% din loviturile pe care nu le executi". Daca, in schimb, folosesti diverse lovituri inseamna ca este nevoie sa insisti. Unul dintre membrii consiliului de conducere din compania mea, un antreprenor de succes, mi-a spus mai demult ca "daca nu esti la limita, inseamna ca te bucuri de prea mult spatiu in zona de confort". Am invatat acum mult timp, pe vremea cand eram atlet, ca daca iti doresti sa ai succes trebuie sa fii dispus sa pierzi si atunci apare intrebarea, ce se va intampla in acel moment? Trebuie sa te intorci a doua zi, sa faci lucrurile mai bine si sa inveti ceva din pierderea suferita. Faptul ca acceptam ideea ca am putea esua este ceea ce ne face sa fim, cu adevarat, mareti. 
 
A.P.: Cum poate ajuta un guvern mediul de afaceri si antreprenorial dintr-o tara?  
 
B.A.: Ar trebui sa ofere un mediu de afaceri stabil si predictibil si apoi sa nu se mai implice. Sa nu dauneze. Conducerea statului ar trebui sa nu conduca diverse companii sau sa se implice prea mult. Cea mai buna solutie este sa sustina business-urile in stadiul incipient de dezvoltare si sa ofere suport pentru pregatirea de tip antreprenorial si pentru networking (precum BMP), dar sa faca acest lucru din umbra. Guvernul ar putea chiar dauna in momentul in care se implica excesiv sau atunci cand legile pe care se bazeaza afacerile sunt imprevizibile din cauza unor reprezentati ai statului instabili sau care nu ofera siguranta. Conducerea unui stat ar trebui sa fie un facilitator al mediului de afaceri si ar trebui ca antreprenorii sa fie imputerniciti astfel incat acesta sa fie unul propice si de succes. 

Radu Georgescu, fondator GECAD si antreprenor: Incerc sa ignor puternic, complet, orice are legatura cu statul, in afara de legi >>>
 
Exista tot mai putine afaceri "sigure"
 
A.P.: De ce este bine sa gandesti global in afaceri, sa te adresezi pietei internationale? Pentru o firma mica aceasta abordare ar putea fi intimidanta.
 
B.A.: Poate fi intimidant sa-ti gandesti business-ul pe plan global, dar daca doresti sa ai succes trebuie sa fii dispus sa iesi din zona de confort. Asa cum sustinem in cadrul MIT, trebuie sa faci in fiecare zi ceva care sa te sperie si vei continua sa te dezvolti si sa profiti la maximum de potentialul pe care il ai. Alternativa este sa creezi o afacere mica si sigura, care poate reprezenta o solutie buna pentru unele persoane. De asemenea, mai poti dezvolta un business care sa fie vulnerabil fata de alte companii care ar putea fi interesate de piata in care activezi si care ar putea sa se adreseze clientilor tai si sa ii convinga in detrimental tau deoarece pot executa mai bine, au un produs mai bun sau costuri mai avantajoase. Cand calatoresc, privesc lumea din punctul de vedere al dezvoltarii unui nou business si, asa cum a afirmat in mod corect si Thomas Friedman, lumea devine din ce in ce mai mica, iar frontierele dispar, lasand loc unor afaceri care se pot construi la nivel global. In momentul de fata, in care competitia creste din ce in ce mai mult in zona de business, exista tot mai putine afaceri "sigure".

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x