Ce pot invata antreprenorii de la Katniss Everdeen din Jocurile Foamei
antreprenorijocurile foameikatniss everdeenviatasuccespoveste
"The Hunger Games" este un film despre o tanara, pe numele sau Katniss Everdeen, care nu doar ca reuseste sa castige sangeroasele "Jocuri ale Foamei", dar alimenteaza o revolutie. Katniss este din Districtul 12, cel mai modest din Panem. In ciuda sortii potrivinice, Katniss castiga "Jocurile Foamei" si aprinde spiritele locuitorilor de pe pamantul sau natal. Antreprenorii au ce invata din povestea fascinanta a lui Katniss.
Fii curajos
Katniss a demonstrat ca este extrem de curajoasa, oferindu-se voluntara pentru Jocurile Foamei, in locul surorii sale mai mici. Si-a pus de multe ori viata in pericol, pentru a-si salva semenii. A mers pana acolo incat a salvat o intreaga natiune. In ciuda amenintarilor, a luptat pentru libertate. In calitate de antreprenori, trebuie sa fim neinfricati.
Fii curajos sa faci acel "ceva", care parea imposibil. Nu lasa industria sa te intimideze. Esti un creator de solutii. Daca Steve Jobs, Bill Gates sau Mark Zuckerberg ar fi renuntat la un moment dat in cariera lor, ce s-ar fi ales de istoria tehnologiei moderne? Mai mult, ei nu ar fi reusit sa deschida usile pentru antreprenorii viitorului.
Fii influent
Katniss devine cel mai influent personaj din Panem. Ea creeaza in sine un brand in cadrul Jocurilor Foamei. Ea primeste o brosa, pe care sa o poarte in timpul sangeroaselor lupte de supravietuire. Brosa are incrustata pasarea zeflemitoare, care devine un simbol al independentei. Katniss devine ea insasi o "pasare zeflemitoare" a rebeliunii. Cei din Panem sunt insufletiti, sa lupte contra opresiunii.
In calatoria sa, se intalneste cu oamenii care au fost torturati de Capitol (guvernul) si le ofera o speranta. Katniss devine simbolul revolutiei, libertatii si sperantei. In calitate de antreprenorii, trebuie sa intelegem importanta construirii unui brand fabulos. Oamenii trebuie sa se identifice intocmai cu acesta. Este excelent sa beneficiezi de un public gata sa cumpere orice produs nou lansat de tine, dar este de-a dreptul sublim sa ai parte de adevaratii "avocati" ai brandului. In acest fel, nu vei mai fi nevoit sa ii convingi pe acestia sa cumpere produsele sau serviciile tale. Totul vine de la sine.
Fii tu insuti
In aceasta istorioara, Katniss este obligata sa isi schimbe infatisarea, pentru a participa la Jocurile Foamei. Cand oamenii vad cum isi risca viata pentru cei de care ii pasa, se indragostesc de ea. In ciuda schimbarilor fizice, Katniss ramane aceeasi, nu isi "vinde" caracterul. Astfel, trebuie sa fii tu insuti, atunci cand vinzi un brand. Da, este important sa ramai un adevarat profesionist, dar trebuie sa fii tu insuti.
Fii perseverent
Katniss Everdeen se impotriveste tuturor. Personajele negative ale filmului ar face orice, pentru a o impiedica sa castige. Amazoana realizeaza ca esecul nu este o optiune. Nu are voie sa esueze, deoarece foarte multi oameni si-au pus sperantele in izbanda ei. Asta o inspira sa mearga mai departe. Unii oameni iti vor spune ca ideile tale nu se vor materializa niciodata. Nu ii lasa insa sa te descumpaneasca.
Viseaza in linii mari. Esti antreprenor, vrei sa schimbi lumea, sa inovezi, sa creezi, sa impui viziuni extraordinare. Aventura ta antreprenoriala continua deoarece vrei sa realizezi ceva mai presus decat viata. Perseverenta este cheia succesului.
Nu te subestima. Katniss Everdeen a crezut ca este doar o fata saraca, dintr-un sat minier, care nu va reusi sa supravietuiasca violentei din Jocurile Foamei. Dar a reusit sa devina cel mai influent personaj al povestii. A devenit o eroina. In calitate de antreprenor, te poti inspira din Jocurile Foamei. Poti fi un erou. Poti crea o poveste pentru brandul tau, care sa ramana in constiinta colectiva.