Cum remotivezi angajatii dupa vacanta de iarna?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum remotivezi angajatii dupa vacanta de iarna? Cum remotivezi angajatii dupa vacanta de iarna?
de Manager.ro la 08 Dec. 2014
Urmareste-ne pe Google News
productivitate angajatiremotivare angajaticoachcoachingmihaela geicuconsiliere corporateleadership

In sezonul rece, vremea de afara, zilele mai scurte si frigul se reflecta asupra comportamentului nostru la birou, ne fac mai somnorosi, mai letargici si, implicit, mai putin productivi. In plus, aglomeratia de pe final de an si pregatirile pentru sarbatorile de iarna sunt factori care distrag atentia angajatilor de la sarcinile lor obisnuite, ceea ce afecteaza randamentul si productivitatea. Mihaela Geicu, Business Coach la Self-Id si specialist in consiliere corporate, explica in exclusivitate pentru Manager.ro ce se intampla cu angajatii pe perioada sarbatorilor de iarna si cum afecteaza productivitatea lor cifra de afaceri a companiilor:

O treime din senior manageri (34%) sunt de parere ca angajatii sunt mai putini productivi in saptamanile de dinaintea Sarbatorilor si in timpul sezonului rece. Dintre acestia, 28% au observat o scadere mare in randament, in timp ce 6% au declarat ca productivitatea scade semnificativ, afectand de multe ori intregul business.
 
Angajatii nemotivati costa companiile peste 300 miliarde de dolari la nivel anual
 
Atitudinea angajatilor nu are un impact doar asupra productivitatii interne, ci se reflecta si in relatiile cu partenerii sau clientii, care pot costa compania mai mult decat o serie de sarcini neindeplinite la timp.

 
Statisticile arata ca:
 
  • 41% dintre clienti sunt loiali unui brand sau unei companii pentru ca observa o atitudine pozitiva a angajatului, adesea datorata unui grad de motivare inalt,
  • in vreme ce 68% dintre clienti renunta la un brand sau o companie invocand atitudinea negativa, delasatoare a angajatilor.
 
Ce ne facem cu angajatii neproductivi si cum ii remotivam?
 
Ce e de facut atunci cand businessul e business, clientii sunt clienti, iar randamentul trebuie mentinut constant? Sunt stimulentele o solutie? Iata ce solutii ofera Mihaela Geicu, Business Coach la Self-Id si specialist in consiliere corporate, care este de parere ca exista trei cai de motivare pe care managerii le pot folosi:
 
  1. 1. Motivarea externa
Companiile pot alege sa ofere stimulente de tipul celor banesti, cum sunt procentele din salariu, sau sumele fixe acordate pentru performanta la anumite ocazii.
 
Sarbatorile de iarna sunt o astfel de ocazie, cum se discuta si intr-un articol Manager.ro.
 
Foarte important in aceste cazuri este ca urmarirea rezultatelor sa fie constanta si la intervale mici de timp, explica Business Coach-ul, pentru ca angajatul sa faca mental corelatia intre stimulentul primit si efortul depus de el.
 
Pe langa motivarea financiara, companiile pot alege sa ofere o dupa-amiaza libera, cupoane de reduceri, abonamente la sala de fitness, cursuri de limbi straine, asigurari de sanatate sau sa organizeze team-buildinguri, programe si cursuri de dezvoltare profesionala si personala, care aduc plus valoare atat organizatiei, cat si individului, creand un mediu win-win pentru ambele parti.
 
Companiile care se ocupa de motivarea angajatilor au un profit mult mai mare fata de cele care nu fac acest lucru (200.6% randament mediu in ultimul deceniu).
 
Companiile cu angajati care au un nivel al motivatiei peste cel mediu:
 
- realizeaza un profit cu 27% mai mare
- au cu 50% mai multe vanzari
- au o loializare a clientilor cu 50% mai mare
- inregistreaza o productivitate cu 38% peste cea medie
 
De exemplu, programele de stimulare sunt foarte importante pentru a atrage angajatii: 90% din lideri sunt de parere ca o strategie de motivare poate avea un impact pozitiv pentru afacerea lor, insa doar 25% dintre ei chiar au o strategie.
 
Doar patru din zece angajati (42%) declara ca recompensele si programele prin care li se recunosc meritele sunt lucruri importante pe care le cauta atunci cand doresc sa se angajeze.
 
52% dintre angajati fac parte deja dintr-un program de motivare la locul de munca, in timp ce 39% se considera neapreciati. Dintre acestia, 77% au declarat ca ar munci mai mult daca ar simti ca munca lor este recunoscuta si apreciata.

  1. Motivarea organizationala
Formele palpabile de recompensa sunt cele mai usor cuantificabile insa si cele mai variabile in timp. Satisfactia unei nevoi de baza are din pacate efecte de scurta durata. Pentru a mentine angajatii motivati in companie si a miza pe eficienta lor in raport cu organizatia pe care o reprezinta, e nevoie sa urcam inca o treapta catre constientizarea scopului companiei, a misiunii acesteia si a valorilor pe care le promoveaza.
 
Leadershipul si puterea exemplului, resurse inepuizabile de motivare
 
De acest tip de educatie sunt reponsabili toti reprezentantii companiei, de la proprietar pana la managerul de departament. Extrem de relevanta este si o simpla sincronizare cu seful, in care vezi pasiunea in munca depusa si, printr-o simpla oglindire aplicam aceeasi formula si obtinem aceeasi atitudine fata de munca.
 
Daca supervizorul doar bifeaza lucrurile facute, nu trebuie sa ne miram ca angajatii “rup usa” la finalul programului si nu au tragere de inima sa se intoarca a doua zi dimineata.
 
Fara o conducere pe masura si o motivare potrivita la nivel de management, lipsa de implicare a angajatilor este justificata.
 
Misiunea si valorile organizatiei se regasesc in angajatii ei: un portret rapid al acestora si iti dai seama cine este compania. Atitudinea lor este oglindita de nivelul de satisfactie al clientului.
 
  1. Motivarea interna
La capitolul motivare intrinseca, nici angajatorul, nici seful direct nu mai au niciun rol. Este vorba de valorile proprii ale angajatilor si atitudinea pe care acestia o aleg fata de munca si deservirea organizatiei din care fac parte.
 
Cu toate acestea, compania poate veni in intampinarea nevoilor angajatilor cu programe de dezvoltare personala care reprezinta un semn de apreciere din partea organizatiei prin care compania investeste in formarea lor nu doar tehnica si profesionala, ci si personala.
 
Chiar daca, la prima vedere, nu pare a fi vreo legatura intre profilul profesional si cel personal al angajatului, impactul cursurilor de dezvoltare personala in organizatii este covarsitor la nivel de performanta.
 
Comunicarea, abilitatile de leadership indiferent de pozitia ierarhica, gestionarea conflictelor, managementul timpului, cunoasterea cu precizie a obiectivelor si perseverenta in atingerea lor, consistenta cu sine insusi/insasi, «negocierea» intercolegiala si multe altele sunt premise pentru obtinerea unor rezultate consecvente atat la nivel de companie cat si personal, ca angajat apreciat si recompensat pe masura.
 
„Implicarea angajatilor este extrem de importanta pentru succesul oricarei afaceri.” continua Mihaela Geicu. „O companie functioneaza ca un sistem, iar angajatii reprezinta motorul care declanseaza intregul proces. Daca liderii gasesc solutia potrivita pentru a ”alimenta” motorul, intreaga organizatie se va indrepta spre performanta”.

Articol realizat in exclusivitate de Mihaela Geicu, Business Coach la Self-Id si specialist in consiliere corporate, pentru Manager.ro.
 

Ultimele NOUTATI

Lumea nu ar putea functiona fara aceasta inventie veche de 2.600 de ani!
Economie

Lumea nu ar putea functiona fara aceasta inventie veche de 2.600 de ani!

today29 Mar. 2024
Diferenta dintre zaharul alb si zaharul brun: Care este mai sanatos si de ce?
Ultima ora

Diferenta dintre zaharul alb si zaharul brun: Care este mai sanatos si de ce?

today29 Mar. 2024
2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania
Companii

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania

today29 Mar. 2024
De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte
Economie

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte

today29 Mar. 2024
Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024
Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania
Companii

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania

today29 Mar. 2024
De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte
Economie

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte

today29 Mar. 2024
Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x