5 masini la care voi fi atent in 2020

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
5 masini la care voi fi atent in 2020
5 masini la care voi fi atent in 2020
de Florin Amariei la 03 Ian. 2020
Urmareste-ne pe Google News
auto masiniporschevolkswagenjeepbmw seria 4masini 2020

Criteriul aici e simplu, fata de masinile care mi-au marcat anul 2019 [link]: sunt masini pe care vreau sa le conduc si sa vi le prezint in 2020. Noul deceniu aduce noi lansari de masini la care voi fi foarte atent. Am selectat 5 dintre multele automobile care vor fi prezentate publicului in premiera mondiala sau pe care le vom vedea in curand in tara noastra. Bineinteles, sunt 5 masini pe care de-abia astept sa le conduc! Sa pornim!


1. Noul BMW Seria 4


Oglindind materialul in care va spuneam de masinile anului care tocmai a trecut, noul BMW Seria 4 se afla in topul masinilor la care eu voi fi atent in acest an.


Constructorul bavarez a anuntat deja conceptul care va sta la baza noii generatii si, dupa cum am vazut la Seria 8, masina care va putea fi cumparata de noi toti va fi destul de asemanatoare cu forma conceptuala. 

Cred ca BMW va continua cu trendul provocator pornit cu X7, Seria 7 si X5. Vom avea un Seria 4 cu o grila noua, mult mai mare si diferita de "rinichii" cu care am fost obisnuiti pana acum.

Desigur, vor fi multe aspecte imbunatatite la capitolul performanta, confort, functionalitati, sportivitate si forma, dar eu cred ca grila va fi unul dintre elementele cele mai provocatoare pentru aceasta masina. Ramane de vazut si, bineinteles, de testat.
 


2. Porsche Taycan


Da, a fost deja lansat si testat prin mai multe colturi ale lumii. Da, deja e cunoscut si deja a fost vazut in "carne si oase". Da, deja stim preturile orientative si variantele in care va putea fi comandat. Cu toate astea, in Romania n-a ajuns oficial. 

Urmeaza sa il vad pe 19 ianuarie si de-abia astept sa imi impart primele impresii cu voi. Taycan reprezinta o aventura in viitor al constructorului german si avem, totodata, primul competitor european serios pentru Tesla. Daca americanii lui Musk nu vor sa vina sa ia banii romanilor care-si permit un Model S sau X, atunci, "by all means", sa vina nemtii.

In plus, trebuie sa avem in vedere faptul ca Porsche au insistat pana acum destul de mult in spatiul public cu faptul ca Taycan poate fi efectiv abuzat pentru distractie fara a risca stricarea unor piese esentiale sau uzarea mai rapida a bateriei, fata de limitele pe care firma condusa de Elon Musk le impune.


3. BMW iX3


Practic, vom avea primul X3 complet electric. Momentan, datele despre aceasta masina nu sunt inca suficient de clare. Exista zvonuri care ar avea intre 400 si 440 de km autonomie in sistemul WLTP, ceea ce ar insemna aproximativ 380 de km in conditii reale de condus.

Este, insa, una dintre masinile la care merita sa fim cu totii atenti. Daca esti interesat de un SUV, insa vrei sa cheltui mai putin pe intretinerea ei, atunci iX3 ar putea fi o varianta buna de luat in calcul. Pana acum, constructorul bavarez a demonstrat faptul ca X3 este un model buna si de baza al gamei "X", asadar noul iX3 trebuie sa se ridice la aceste asteptari si chiar sa le depaseasca. 

Acest model ar urma sa se lanseze in a doua parte a anului 2020, dar BMW ar face bine sa il aduca mai repede in piata. Nu de alta, dar nu stim pentru cat timp va mai acorda Guvernul bonificatia de 10.000 de euro pentru achizitia unei masini complet electrice.


4. Jeep Wrangler PHEV


Padurea va mirosi mai frumos? Cel putin asta promite Jeep entuziastilor offroad care tin si la mediul inconjurator.

Sa faci un astfel de pas in lumea celor care folosesc aceasta masina pentru a explora tot felul de locuri pe care majoritatea dintre noi le consideram inaccesibile sau prea provocatoare denota curaj.

Totodata, e o aliniere la trendurile din prezent si e simultan o intelegere a faptului ca limitarile impuse de normele UE sunt din ce in ce mai stricte.

Eu, insa, am incredere ca noul model va raspunde cu brio ambelor tabere: clientilor exploratori si institutiilor europene. De-abia astept sa-l vad!


5. Volkswagen ID.3


L-am vazut la prezentarea publica si mi-a creat doar impresii bune. Pozitia la volan e confortabila, materialele din habitaclu sunt placute, bordul are sens, iar masina chiar pare a fi noul VW Golf, noua masina a poporului care raspunde provocarilor climatice cu care ne confruntam.

In plus, sa nu uitam ca atmosfera din marile aglomerari urbane ale Romania s-ar imbunatati considerabil in scurt timp, daca 95% din masini vor fi electrice.

Acum sunt extrem de curios cum se conduce, care este autonomia reala si, mai important, cum si cat de repede se incarca.



Din aceste 5 masini, 3 sunt electrice, 1 hibrid si 1 pe combustie interna. Stim ca avem unde alimenta cu benzina sau motorina rapid, insa ce facem cu masinile electrice? Cat de repede vor invata oamenii sa faca tranzitia de la l/100 km la kWh/100 km? Avem infrastructura pregatita pentru trecerea la propulsie complet electrica? Vei putea merge linistit intr-o vacanta la munte cu "un plin"? Cat va costa acest "plin" si cum va fi masurat de autoritati pentru a proteja consumatorii de abuzuri?

Raman multe semne de intrebare si avem mult de munca. Un lucru, insa, este evident: avem nevoie de investitii clare in infrastructura, iar o mare parte din aceasta responsabilitate va apartine companiile petroliere care opereaza in prezent in tara noastra. Pentru ca, din pacate, nu ne putem baza pe determinarea statului roman de a intampina provocarile la capitolul industrie auto.

Pe curand!


Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x