ANALIZA: Ce se va alege de OPEL?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Ce se va alege de OPEL? ANALIZA: Ce se va alege de OPEL?
de Manager.ro la 10 Oct. 2012
Urmareste-ne pe Google News
analizaopelgeneral motorsmasinitinerigermania

Piata auto din Europa se afla in impas. Pentru Opel, perspectivele sunt la fel de sumbre. Din cauza concurentei puternice si a unei reputatii proaste, subsidiara GM a ajuns la un punct din care se pare ca nu isi va mai reveni, scrie Der Spiegel.

Totul este bine in orasul german Uslar - pentru Opel si locuitori, in general: 15.000 de germani, trei cluburi pentru pasionatii jocului de carti Skat, un peisaj idilic si o reprezentanta auto. Joachim Siebrecht, in varsta de 64 de ani, reprezinta a treia generatie de vanzatori Opel din familia sa si "nu ia ostatici". Credea, pe vremuri, ca exista doar doua tipuri de oameni in lume: clientii sai si restul umanitatii. Nu ii saluta pe strainii de pe strada si daca un localnic indraznea sa cumpere o masina din alta parte, Siebrecht incepea sa il ignore cu desavarsire. In principiu, oricine abandoneaza marca Opel are o problema de caracter. Sau cel putin asa crede batranul Joachim.

Situatia este in prezent mai pigmentata. Fiul sau, Malik, vinde masini Chevrolet si Mercedes. Lucrurile s-au schimbat. Nici macar pensionarul nu isi mai aduce aminte zilele de inceput ale Opel-ului (nici nu ar fi avut cum, in conditiile in care Opel s-a stabilit la Uslar in 1926). Tine minte insa ca prima masina pe care a accidentat-o a foat un Opel Manta. O legatura trainica se creeaza intre barbat si masina. Cea mai buna masina Opel in opinia expertului? Diplomat Coupe, fara indoiala.

In prezent, nimeni nu se mai oboseste sa tina minte numele directorului Opel, deoarece acesta este schimbat foarte des din functie. Actualul sef al Opel a incins recent un gratar, pentru a sarbatori a 150 a aniversare a marcii germane. Dupa un secol si jumatate, scrie Der Spiegel, "sarbatoritul a inceput sa isi arate varsta": in toamna lui 2012, producatorul auto se bazeaza pe programe guvernamentale, pentru a evita disponibilizarile. Opel a redus numarul orelor de munca si unele fabrici sunt amenintate cu o eventuale inchidere (in principal cea din Bochum). In 1995, cota de piata a Opel era de 16,5%, astazi, a coborat la 7,1%.


Este ingrozitor, spune Ulrich Brass, un alt dealer veteran de Opel. "Am vrea sa vedem macar o continuitate a conducerii". Siebrecht si fiul sunt invidiosi pe CEO-ul Volkswagen, Ferdinand Peich, care stie sa administreze gigantul auto. Brass mai spune ca tinerii de azi au o alta relatie cu masinile lor. Dorinta de a avea o masina este mai putin pronuntata decat in trecut.

Peugeot, Citroen, Ford, Fiat, BMW si chiar Mercedes, toate companiile auto din Europa s-au confruntat cu probleme. De asemenea, imaginea Opel a avut de suferit. Germanii nu mai conduc Astra sau Insignia, ci Zafira. De ce? Este un model ieftin si practic.

Opel nu mai este un brand auto cu sex appeal. Au inceput sa circule glume rautacioase despre Opel, cum ar fi: "Ce inseamna o parcare in care se afla 25 de Opeluri?  Ca acolo se desfasoara o intalnire intre parintii elevilor si profesorii unei scoli" sau "De ce Opel are luneta incalzita? Ca sa nu le inghete iarna mainile soferilor, atunci cand imping masina".

Glume proaste, am zice. Opel construieste inca masini foarte bune. E doar o imagine sifonata, care trebuie cosmetizata. Sub incidenta acestei "apocalipse auto", unii clienti si-au facut stocuri de piese, in eventualitatea in care Opel ar da faliment. Cumparatorii de Opel - care provin de regula din clasa de mijloc, se multumesc sa economiseasca. Sunt insa dezorientati, cand in reprezentanta Opel dau peste un Chevrolet. Arata similar, nu sunt la fel de eficiente, dar costa mai putin si apartin tot de GM, nu-i asa? Brass stie de unde izvoraste una din problemele Opel: "Compania mama GM trebuie sa diferentieze mai mult Chevrolet de Opel!"

Opel ramane unul din rasfatatii soferilor romani

Numarul de autoturisme importate a inregistat o crestere de 83% in primele 3 trimestre ale anului in curs, ajungand la peste 120.000 de unitati, conform analizei Auto.ro.

Numarul de masini second hand importate in Romania a crescut cu 83% in primele 3 trimestre ale acestui an, ajungand la peste 120.000 de unitati, de la cele 66.000 de unitati inscrise in primele 3 trimestre ale anului trecut. Pentru aceeasi perioada, numarul masinilor reinmatriculate a scazut cu 14%, de la 295.000 la aproximativ 254.000 de unitati, arata analiza Auto.ro.

Piata masinilor noi inmatriculate in Romania a inregistrat un declin de 12%, ajungand la aproximativ 49.000 de unitati in primele 3 trimestre ale anului in curs. Dacia conduce topul inmatricularilor de masini noi cu peste 11.800 de unitati, dar cu 25% mai putine comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Urmeaza Volkswagen cu peste 5.700 de unitati inregistrate, Skoda cu 4.800 de unitati, Ford cu 3.700 de unitati si Renault cu 3.500 masini inscrise, conform statisticilor DRPCIV.

Volkswagen este lider detasat pe piata importurilor auto second hand cu peste 29.000 de masini inmatriculate in Romania in primele 3 trimestre ale acestui an, reprezentand o crestere de 94% comparativ cu perioada similara din 2011. Clasamentul realizat de Auto.ro este completat de Opel cu aproximativ 24.500 de unitati, Ford cu 15.500 de unitati, Audi cu aproximativ 7.500 de unitati si BMW cu 6.500 de unitati.

In luna septembrie 2012 s-au importat in Romania aproximativ 14.400 de masini, aproape dublu fata de cele 7.500 de unitati inscrise in circulatie in septembrie 2011. Per total, in primele 3 trimestre ale acestui an s-au inmatriculat peste 170.000 de autoturisme noi si second hand, reprezentand o crestere de 40% comparativ cu perioada similara a anului trecut, cand s-au inmatriculat 122.000 de autoturisme.

Top 10 importuri auto second hand in primele 3 trimestre din 2012:

Volkswagen – 29.000 de unitati
Opel – 24.500 de unitati
Ford – 15.500 de unitati
Audi – 7.500 de unitati
BMW – 6.500 de unitati
Skoda – 5.500 de unitati
Fiat – 4.850 de unitati
Renault – 4.800 de unitati
Mercedes – 4.700 de unitati
Peugeot – 3.100 de unitat

Ultimele NOUTATI

Ce trebuie sa faci daca ti-a expirat permisul de conducere: reguli 2024
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Ce trebuie sa faci daca ti-a expirat permisul de conducere: reguli 2024

today18 Apr. 2024
Cum poti sa incepi sa investesti la Bursa de Valori Bucuresti
Financiar-Bancar

Cum poti sa incepi sa investesti la Bursa de Valori Bucuresti

today18 Apr. 2024
Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen
Cultura generala

Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen

today18 Apr. 2024
GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat
Ultimele stiri economice

GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat

today18 Apr. 2024
Primele semne clare de criza in imobiliare incep sa apara: raport oficial de la o institutie a statului
Imobiliare

Primele semne clare de criza in imobiliare incep sa apara: raport oficial de la o institutie a statului

today18 Apr. 2024
Idei de activitati care-ti aduc bani de acasa: iti trebuie doar un calculator, internet si un card bancar pe care sa ti se vireze banii
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Idei de activitati care-ti aduc bani de acasa: iti trebuie doar un calculator, internet si un card bancar pe care sa ti se vireze banii

today18 Apr. 2024
Cele mai grave greseli la volan: aceste gesturi duc anual la mii de decese
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cele mai grave greseli la volan: aceste gesturi duc anual la mii de decese

today17 Apr. 2024
Verificari obligatorii la masina, cand vine vara: nu mai amana vizita la service
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Verificari obligatorii la masina, cand vine vara: nu mai amana vizita la service

today17 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen
Cultura generala

Nichita Stanescu - o noua carte a marelui poet apare dupa 40 de ani de la moartea sa - De dor de sufletul lui Andersen

today18 Apr. 2024
GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat
Ultimele stiri economice

GHID FISCAL. Noi reguli de la ANAF pentru persoanele fizice care inchiriaza sau subinchiriaza bunuri mobile si imobile: cum se calculeaza taxele catre stat

today18 Apr. 2024
Primele semne clare de criza in imobiliare incep sa apara: raport oficial de la o institutie a statului
Imobiliare

Primele semne clare de criza in imobiliare incep sa apara: raport oficial de la o institutie a statului

today18 Apr. 2024
Idei de activitati care-ti aduc bani de acasa: iti trebuie doar un calculator, internet si un card bancar pe care sa ti se vireze banii
Banii tai - sectiune de educatie...

Idei de activitati care-ti aduc bani de acasa: iti trebuie doar un calculator, internet si un card bancar pe care sa ti se vireze banii

today18 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x