Guvernul a anuntat la sfarsitul acestei saptamani ca toate tichetele pentru persoane fizice disponibile in Programul Rabla Plus au fost epuizate deja. Vestea este cu atat mai imbucuratoare cu cat este pentru prima data in istoria acestui program dedicat in exclusivitatea masinilor electrice cand se intampla asa ceva! In acest context, Ministerul Mediului a anuntat in cursul zilei de vineri ca va suplimenta bugetul dedicat acestui program cu nu mai putin de 15 milioane de lei. Bugetul initial cu care a luat startul editia din acest an a Programului Rabla Plus a fost tot de 15 milioane de lei, aceeasi suma care a fost disponibila si pe intreg anul 2018 in cadrul acestui program.
Chiar daca masinile electrice se bucura de un succes considerabil pe unele piete europene, nu acelasi lucru putem sa spunem si despre tara noastra. Din pacate, infrastructura din Romania sufera destul de mult la acest capitol, aceasta cauza facandu-i pe multi soferi sa ezite atunci cand vine vorba despre achizitionarea unui model 100% electric. Spre exemplu, statiile de incarcare sunt extrem de putine la numar pe soselele din tara noastra, ceea ce reprezinta o problema serioasa pentru un sofer care vrea sa plece la volanul unei masini electrice la drum lung.
Programul Rabla Plus a dovedit insa ca are un rol extrem de important in decizia soferilor, toate tichetele fiind epuizate in acest an inca din luna iulie. In doar patru luni de la lansare, toate tichetele puse in joc au fost epuizate, existand 334 de rezervari. Prin intermediul acestui program, romanii pot beneficia de un eco-tichet in valoare de 45.000 de lei pentru achizitionarea unei masini electrice noi. Valoarea eco-tichetului nu trebuie sa reprezinte mai mult de 50% din pretul de comercializare al unui autovehicul nou. De asemenea, exista si un vouche in valoare de 20.000 de lei, dedicat celor care vor sa isi cumpere o masina noua plug-in hybrid.
Succesul editiei din acest an a Programului Rabla Plus i-a entuziasmat peste masura pe oficialii Ministerului Mediului, acestia vorbind deja despre Romania ca despre un “etalon al eco-mobilitatii la nivel european”. Desigur, stim cu totii ca suntem abia la inceput de drum cand vorbim despre aceasta directie! Spre exemplu, in Norvegia, numarul masinilor electrice vandute in primele luni ale anului era mai mare decat numarul masinilor echipate cu sisteme de motorizare traditionale vandute!
Nu putem totusi sa nu recunoastem apetitul in crestere al romanilor pentru masinile electrice sau hibride, ceea ce nu poate decat sa ne bucure. Parcul auto national este plin la acest moment cu masini vechi si foarte vechi, cu un nivel al emisiilor peste orice limita de bun simt. In acest context, trebuie sa fim incantati de succesul de care se bucura ambele Programe Rabla, atat cel Clasic cat si cel dedicat masinilor electrice si hibride!
Ultimele NOUTATI
Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Partenerii nostri
Elemente noi care se introduc OBLIGATORIU in REGES ONLINE. Atentie la prevederile legale!
Instruirea SSM la continuarea activitatii dupa pensionare - reglementari cheie
Amortizare apartament fara justificare economica: Ce a decis ANAF intr-un caz concret
Masuri fiscale aplicabile din 1 august 2025 si 1 ianuarie 2026: Ce pregateste Guvernul Bolojan
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii