Guvernul a anuntat la sfarsitul acestei saptamani ca toate tichetele pentru persoane fizice disponibile in Programul Rabla Plus au fost epuizate deja. Vestea este cu atat mai imbucuratoare cu cat este pentru prima data in istoria acestui program dedicat in exclusivitatea masinilor electrice cand se intampla asa ceva! In acest context, Ministerul Mediului a anuntat in cursul zilei de vineri ca va suplimenta bugetul dedicat acestui program cu nu mai putin de 15 milioane de lei. Bugetul initial cu care a luat startul editia din acest an a Programului Rabla Plus a fost tot de 15 milioane de lei, aceeasi suma care a fost disponibila si pe intreg anul 2018 in cadrul acestui program.
Chiar daca masinile electrice se bucura de un succes considerabil pe unele piete europene, nu acelasi lucru putem sa spunem si despre tara noastra. Din pacate, infrastructura din Romania sufera destul de mult la acest capitol, aceasta cauza facandu-i pe multi soferi sa ezite atunci cand vine vorba despre achizitionarea unui model 100% electric. Spre exemplu, statiile de incarcare sunt extrem de putine la numar pe soselele din tara noastra, ceea ce reprezinta o problema serioasa pentru un sofer care vrea sa plece la volanul unei masini electrice la drum lung.
Programul Rabla Plus a dovedit insa ca are un rol extrem de important in decizia soferilor, toate tichetele fiind epuizate in acest an inca din luna iulie. In doar patru luni de la lansare, toate tichetele puse in joc au fost epuizate, existand 334 de rezervari. Prin intermediul acestui program, romanii pot beneficia de un eco-tichet in valoare de 45.000 de lei pentru achizitionarea unei masini electrice noi. Valoarea eco-tichetului nu trebuie sa reprezinte mai mult de 50% din pretul de comercializare al unui autovehicul nou. De asemenea, exista si un vouche in valoare de 20.000 de lei, dedicat celor care vor sa isi cumpere o masina noua plug-in hybrid.
Succesul editiei din acest an a Programului Rabla Plus i-a entuziasmat peste masura pe oficialii Ministerului Mediului, acestia vorbind deja despre Romania ca despre un “etalon al eco-mobilitatii la nivel european”. Desigur, stim cu totii ca suntem abia la inceput de drum cand vorbim despre aceasta directie! Spre exemplu, in Norvegia, numarul masinilor electrice vandute in primele luni ale anului era mai mare decat numarul masinilor echipate cu sisteme de motorizare traditionale vandute!
Nu putem totusi sa nu recunoastem apetitul in crestere al romanilor pentru masinile electrice sau hibride, ceea ce nu poate decat sa ne bucure. Parcul auto national este plin la acest moment cu masini vechi si foarte vechi, cu un nivel al emisiilor peste orice limita de bun simt. In acest context, trebuie sa fim incantati de succesul de care se bucura ambele Programe Rabla, atat cel Clasic cat si cel dedicat masinilor electrice si hibride!
Ultimele NOUTATI
Rabla pentru electrocasnice 2022: ce trebuie sa stii, pentru a-ti creste sansele de a obtine voucherele
Tara europeana care introduce pedeapsa cu moartea pentru tentativa acestei infractiuni: legea a fost deja semnata de presedinte. Cine va putea fi executat
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
CIM cu timp partial de o zi pe saptamana. Mod de calcul indemnizatie pentru concediu medical
OFICIAL! Salariul minim in agricultura si industria alimentara a fost majorat la 3.000 lei
Legea 135/2022 - salariul minim brut in agricultura va fi de minimum 3000 lei lunar
Ordinul 856/2022 - ANAF actualizeaza Declaratia 100 cu impozitul suplimentar pe energie electrica
Marcel Ciolacu, anunt despre situatia impozitelor. Codul Fiscal se va modifica la 1 iunie 2022
Te-ar putea interesa si
Cea mai saraca tara din UE creste PENSIILE, reduce taxele pentru familiile tinere, elimina TVA la paine si compenseaza scumpirile la carburant
Lege noua: amenzi de 5.000 de lei pentru romanii care NU declara cazurile de boli transmisibile