Guvernul a anuntat la sfarsitul acestei saptamani ca toate tichetele pentru persoane fizice disponibile in Programul Rabla Plus au fost epuizate deja. Vestea este cu atat mai imbucuratoare cu cat este pentru prima data in istoria acestui program dedicat in exclusivitatea masinilor electrice cand se intampla asa ceva! In acest context, Ministerul Mediului a anuntat in cursul zilei de vineri ca va suplimenta bugetul dedicat acestui program cu nu mai putin de 15 milioane de lei. Bugetul initial cu care a luat startul editia din acest an a Programului Rabla Plus a fost tot de 15 milioane de lei, aceeasi suma care a fost disponibila si pe intreg anul 2018 in cadrul acestui program.
Chiar daca masinile electrice se bucura de un succes considerabil pe unele piete europene, nu acelasi lucru putem sa spunem si despre tara noastra. Din pacate, infrastructura din Romania sufera destul de mult la acest capitol, aceasta cauza facandu-i pe multi soferi sa ezite atunci cand vine vorba despre achizitionarea unui model 100% electric. Spre exemplu, statiile de incarcare sunt extrem de putine la numar pe soselele din tara noastra, ceea ce reprezinta o problema serioasa pentru un sofer care vrea sa plece la volanul unei masini electrice la drum lung.
Programul Rabla Plus a dovedit insa ca are un rol extrem de important in decizia soferilor, toate tichetele fiind epuizate in acest an inca din luna iulie. In doar patru luni de la lansare, toate tichetele puse in joc au fost epuizate, existand 334 de rezervari. Prin intermediul acestui program, romanii pot beneficia de un eco-tichet in valoare de 45.000 de lei pentru achizitionarea unei masini electrice noi. Valoarea eco-tichetului nu trebuie sa reprezinte mai mult de 50% din pretul de comercializare al unui autovehicul nou. De asemenea, exista si un vouche in valoare de 20.000 de lei, dedicat celor care vor sa isi cumpere o masina noua plug-in hybrid.
Succesul editiei din acest an a Programului Rabla Plus i-a entuziasmat peste masura pe oficialii Ministerului Mediului, acestia vorbind deja despre Romania ca despre un “etalon al eco-mobilitatii la nivel european”. Desigur, stim cu totii ca suntem abia la inceput de drum cand vorbim despre aceasta directie! Spre exemplu, in Norvegia, numarul masinilor electrice vandute in primele luni ale anului era mai mare decat numarul masinilor echipate cu sisteme de motorizare traditionale vandute!
Nu putem totusi sa nu recunoastem apetitul in crestere al romanilor pentru masinile electrice sau hibride, ceea ce nu poate decat sa ne bucure. Parcul auto national este plin la acest moment cu masini vechi si foarte vechi, cu un nivel al emisiilor peste orice limita de bun simt. In acest context, trebuie sa fim incantati de succesul de care se bucura ambele Programe Rabla, atat cel Clasic cat si cel dedicat masinilor electrice si hibride!
Ultimele NOUTATI
Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Microintreprindere care depaseste pragul de 60.000 euro: care este procedura de impozitare?
Actualizare coduri CAEN: cum arata noua versiune a CAEN, cu aplicare de la 1 ianuarie 2025
Te-ar putea interesa si
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza