Aproape jumatate dintr-o subsectiune a Autostrazii Brasov - TarguMures este gata

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Aproape jumatate dintr-o subsectiune a Autostrazii Brasov - TarguMures este gata
Aproape jumatate dintr-o subsectiune a Autostrazii Brasov - TarguMures este gata
de Vlad Strunescu la 21 Oct. 2019
Urmareste-ne pe Google News
autostrada brasovstadiu autostraziautostrazi romaniaautostrada lugoj deva

Compania Nationala de Administrare a Infrastucturii Rutiere (CNAIR) a anuntat ca Autostrada Brasov - TarguMures - Cluj-Oradea, Sectiunea 3C: Suplacu de Barcau-Bors, Subsectiunea 3C3: Biharia-Bors, km 59+100- 64+450 a pornit de la stadiul fizic de 2,01%, in aprilie 2019, iar, in prezent, stadiul este de 49,06%.

Potrivit CNAIR, pe Sectiunea 2A: Ogra-Campia Turzii, lotul 2, Iernut-Chetani, stadiul fizic este de 80,47%, fata de 64,99%, in aprilie 2019. O evolutie semnificativa au inregistrat si lucrarile la VO Bacau, care au inceput in martie 2019 si, in prezent, au atins un stadiu fizic de 38%.

Citeste si: Primaria Bucuresti vrea sa impuna vinieta Oxigen. Tarifele sunt intre 1.900 de lei si 500 de lei pe an, amenzile intre 1.500 si 2.000 de lei
 
De asemenea, stadiul fizic al lucrarilor pentru obiectivul Autostrada Sebes Turda, Lot 1 era, in decembrie 2018, de 61%, iar, in prezent, progresul fizic a ajuns la 78,6%. 
 
CNAIR sustine ca, avand in vedere ca lucrarile ramase de executat nu afecteaza partea carosabila, exista posibilitatea ca, in functie de conditiile meteorologice, acest sector de autostrada sa fie deschis circulatiei la sfarsitul acestui an.
 
Totodata CNAIR a anuntat ca a solicitat Expertului Tehnic Independent sa realizeze si sa prezinte un raport preliminar care sa cuprinda analiza investigatiilor in teren si masurile de conservare si punere in siguranta a lucrarilor pentru autostrada Lugoj-Deva, lotul 3, km 56+220-77+361.
 
Prestatorului expertizei, IPTANA SA i s-au solicitat, in mod deosebit, concluziile privind lucrarile proiectate si executate, la nivel de performanta, cu indicarea posibilitatii deschiderii traficului.
 
In aceasta faza, concluziile preliminare sunt ca lucrarile executate in acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectati, prezentand numeroase defecte, degradari in evolutie, nu permit deschiderea traficului in conditii de confort si siguranta, asa cum sunt stabilite prin reglemantarile tehnice in vigoare si prin documentatia de proiectare care a stat la baza executarii lucrarilor.
 
In urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulatiei pe autostrada s-a constatat ca la data inspectiei preliminare, imprejmuirea prezinta vulnerabilitati si defecte majore, a caror remediere nu se poate face pe termen scurt. 
 
Astfel, au fost necesare investigatii suplimentare pentru stabilirea solutiilor de remediere, in urma carora, dupa remediere, sa se poata deschide in prima faza circulatia in regim de drum cu 4 benzi de circulatie cu restrictii severe de tonaj si viteza, astfel: autovehicule cu masa totala maxima autorizata mai mica de 7,5 tone; viteza maxima de 90 km/h; viteza maxima de 50 km/h cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata, mazga sau sunt ploi tprentiale; viteza maxima de 60 km/h in zona podului peste raul  Mures (km 68+500 - km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri si rampe intre km 76+100 – km 77+000), cat si la nodul Dobr (km 67+000 – km 67+500); semnalizarea corespunzatoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezentei animalelor.
 
Deschiderea circulatiei in regim de autostrada, cu restrictii de viteza si tonaj se poate face numai dupa rezolvarea tuturor vulnerabilitatilor imprejmuirii.
 
Deschiderea circulatiei pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai dupa aplicarea masurilor de remediere a defectelor constatate in cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri.
 
Avand in vedere stadiul lucrarilor, sunt obligatorii inspectii saptamanale ale tuturor constructiilor si instalatiilor pe toata lungimea sectorului de drum, pana la finalizarea lucrarilor si remedierilor conform solutiilor stabilite in expertiza.
 
"Primele rezultate ale expertizei lucrarilor la lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva ne-au confirmat ca vom putea da in circulatie doar in conditiile de restrictii impuse de experti. De asemenea, subliniez ca lucrarile de la nodul Holdea trebuie sa fie receptionate intr-un timp cat mai scurt, dupa parcurgerea procedurilor tehnice, astfel incat autostrada sa poata fi utilizata.

Citeste si: Te-ai intrebat vreodata de ce se conduce pe partea stanga in unele tari?

Totodata, asteptam ca in faza a doua a expertizei, in urma investigatiilor si analizelor efectuate de catre specialisti, sa fie identificate solutiile de remediere a neconformitatilor din cauza carora tronsonul nu a fost receptionat", a declarat Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat
Ultimele stiri economice

Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x