Mai bine de un sfert dintre masinile din Romania circula fara asigurare obligatorie, potrivit unui comunicat emis de Politia Rutiera. Legislatia rutiera impune tuturor vehiculelor care circula pe drumurile publice sa detina o asigurare de raspundere civila auto (RCA). In ciuda avertizarilor tot mai dese transmise de oficialii din cadrul Politiei, numarul soferilor care circula fara RCA valabil este intr-o continua crestere de la an la an.
Codul Rutier a fost modificat la finele anului trecut, insa obligativitea detinerii unei asigurari de raspundere civila auto a ramas valabila pentru toate vehiculele care circula pe drumurile publice din tara noastra. In plus, lipsa unei polite de asigurare aduce amenzi mult mai mari pentru soferii neglijenti.
Potrivit Codului Rutier in vigoare, vehiculele inmatriculate sau inregistrate, cu exceptia celor cu tractiune animala, care circula pe drumurile publice din Romania, trebuie sa aiba asigurare obligatorie pentru raspundere civila in caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie.
Soferii neglijenti prinsi la volanul masinii fara o asigurare RCA valabila vor fi obligati sa plateasca o amenda cuprinsa intre 1.000 si 2.000 de lei, potrivit Legii nr. 132 din 2017. In plus, Codul Rutier prevede si retragerea certificatului de inmatriculare al masinii, putandu-se ajunge chiar pana la retragerea placutelor de inmatriculare.
Atunci cand se constata lipsa politei de asigurare obligatorie, agentul de politie va elibera soferului o dovada inlocuitoare fara drept de circulatie. Certificatul de inmatriculare al masinii va fi restituit soferului dupa ce acesta va prezenta documentul privind incheierea asigurarii RCA. Legislatia in vigoare prevede faptul ca soferii prinsi in aceasta situatie vor trebui sa faca dovada incheierii unei polite RCA valabile in termen de 30 de zile. In caz contrar, se poate ajunge pana la radierea vehiculului din Registrul Auto.
Lucrurile se complica insa mult mai mult in cazul in care soferul este implicat intr-un accident si nu are asigurare auto. Intr-un asemenea context, soferul fara asigurare este bun de plata, indiferent daca vina a fost a lui sau nu. Mai exact, soferul fara asigurare va suporta din propriul buzunar costurile de reparatie ale ambelor masini.
Ultimele NOUTATI
Cele mai grele 5 sfaturi financiare pe care putini romani le respecta
O mare companie da afara 17.000 de angajati, peste noapte: "Ne resetam" - spune conducerea
Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici
Bill Gates: Nu este vina ta daca te nasti sarac, dar este vina ta daca mori sarac
Cum arata un INTERVIU de ANGAJARE la o MULTINATIONALA. Ce intrebari CIUDATE li se pun candidatilor, pe 9 din 10 ii blocheaza
Partenerii nostri
Documente necesare pentru decontarea diurnei si a cheltuielilor de transport si cazare
Concediere pentru inaptitudine medicala - PROCEDURA explicata de specialisti
Ministrul Muncii: Reducerea deficitului de forta de munca este prioritara
Incasare in numerar PFA: este obligata sa achizitioneze casa de marcat?
[INFOGRAFIC] PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit: ce taxe si impozite datoreaza in 2024
Reevaluarea imobilizarilor corporale: GHID complet de teorie si practica
Somajul tehnic, ca solutie pentru reducerea costurilor: ce trebuie sa stii
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Te-ar putea interesa si
Autorul bestseller-ului Tata bogat, tata sarac: Saracia este o consecinta a educatiei slabe, nu a lipsei de bani
Firmele nu gasesc angajati. Ministrul Muncii: Este mare nevoie de ingineri, IT-isti, economisti, medici, electricieni, sudori, lacatusi mecanici