Mai bine de un sfert dintre masinile din Romania circula fara asigurare obligatorie, potrivit unui comunicat emis de Politia Rutiera. Legislatia rutiera impune tuturor vehiculelor care circula pe drumurile publice sa detina o asigurare de raspundere civila auto (RCA). In ciuda avertizarilor tot mai dese transmise de oficialii din cadrul Politiei, numarul soferilor care circula fara RCA valabil este intr-o continua crestere de la an la an.
Codul Rutier a fost modificat la finele anului trecut, insa obligativitea detinerii unei asigurari de raspundere civila auto a ramas valabila pentru toate vehiculele care circula pe drumurile publice din tara noastra. In plus, lipsa unei polite de asigurare aduce amenzi mult mai mari pentru soferii neglijenti.
Potrivit Codului Rutier in vigoare, vehiculele inmatriculate sau inregistrate, cu exceptia celor cu tractiune animala, care circula pe drumurile publice din Romania, trebuie sa aiba asigurare obligatorie pentru raspundere civila in caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie.
Soferii neglijenti prinsi la volanul masinii fara o asigurare RCA valabila vor fi obligati sa plateasca o amenda cuprinsa intre 1.000 si 2.000 de lei, potrivit Legii nr. 132 din 2017. In plus, Codul Rutier prevede si retragerea certificatului de inmatriculare al masinii, putandu-se ajunge chiar pana la retragerea placutelor de inmatriculare.
Atunci cand se constata lipsa politei de asigurare obligatorie, agentul de politie va elibera soferului o dovada inlocuitoare fara drept de circulatie. Certificatul de inmatriculare al masinii va fi restituit soferului dupa ce acesta va prezenta documentul privind incheierea asigurarii RCA. Legislatia in vigoare prevede faptul ca soferii prinsi in aceasta situatie vor trebui sa faca dovada incheierii unei polite RCA valabile in termen de 30 de zile. In caz contrar, se poate ajunge pana la radierea vehiculului din Registrul Auto.
Lucrurile se complica insa mult mai mult in cazul in care soferul este implicat intr-un accident si nu are asigurare auto. Intr-un asemenea context, soferul fara asigurare este bun de plata, indiferent daca vina a fost a lui sau nu. Mai exact, soferul fara asigurare va suporta din propriul buzunar costurile de reparatie ale ambelor masini.
Ultimele NOUTATI
Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Partenerii nostri
Noul REGES online. Informatii complete si SOLUTII pentru cele mai frecvente probleme practice
[MODEL] Promisiune de angajare pentru detinuti si reglementari cheie pentru angajatori
Integrarea managementului contractelor cu alte sisteme digitale pentru o productivitate crescuta
De la dosare prafuite la imagine impecabila - cu doar cateva accesorii bine alese
Creditare societate de catre asociat: Ce trebuie sa stiti despre dobanzi si deductibilitate
Imprumut pe termen scurt si lung: Monografia contabila intr-un studiu de caz
Se vrea eliminarea ajutorului de inmormantare? ANUNTUL care a pus pe jar milioane de romani
Raspunsul la intampinare: ce este, cand se formuleaza si ce trebuie sa contina [MODEL]
Primul pas in instanta: Totul despre cererea de chemare in judecata [MODEL]
Te-ar putea interesa si
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain