Cati bani se castiga din inchirierea masinilor de epoca?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cati bani se castiga din inchirierea masinilor de epoca? Cati bani se castiga din inchirierea masinilor de epoca?
de Mihai Balescu la 28 Oct. 2017 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
masini de epocanuntiinchiriere masina de epoca

In Romania, exista aproximativ 1.100 de masini de epoca. E vorba de masini care nu se mai fabrica de cel putin 30 de ani, care isi pastreaza componentele originale (caroserie, motor, cutie de viteze, roti, faruri etc.) si care sunt perfect functionale - toate aceste caracteristici fiind omologate de asociatii specializate. Aceste masini au un farmec aparte si se regasesc in colectiile multor personalitati sau oameni de afaceri cu greutate (Regele Mihai si Ion Tiriac, ca sa dam doar doua exemple). Iar in unele cazuri ele pot aduce bani frumosi. Nu prin vanzare, ci prin inchiriere.

O masina de epoca bine intretinuta poate fi o adevarata mina de aur pentru proprietarul ei. Acesta nu trebuie decat s-o inchirieze contra unor tarife care pornesc de la 65 de euro pe ora si care ajung la 300-400 de euro pentru o zi intreaga. Sumele s-ar putea sa para mari, dar clientii spun ca merita sa plateasca acesti bani, deoarece in urma inchirierii unei masini de epoca raman cu amintirea unei experiente deosebite si cu o gramada de... fotografii.

Pentru proprietari, cea mai profitabila perioada a anului este vara, adica perioada nuntilor, dar nici in restul anului masinile nu prea stau in garaj. Sunt inchiriate pentru filmari, petreceri private, sedinte foto, aniversari diverse sau inaugurari de restaurante, atat de catre persoane fizice, cat si de catre agentiile care organizeaza evenimente. Trebuie rezervate insa din timp, pentru ca numarul masinilor de epoca destinate inchirierii se ridica la doar cateva zeci, in toata tara.

Cum spuneam, clientii platesc 300-400 de euro pentru a avea la dispozitie timp de o zi intreaga o astfel de masina, in pret fiind incluse atat carburantul, cat si serviciile soferului. Pentru solicitantii care nu sunt din localitate, se percepe un tarif suplimentar de 1,5 lei/kilometru, dus-intors, deoarece masinile nu se deplaseaza autonom pana la destinatie, ci sunt transportate cu ajutorul unei platforme.


Problemele afacerii? Achizitia masinilor in sine se poate dovedi destul de costisitoare. Asemenea masini se aduc doar din strainatate, la preturi care depasesc lejer 20.000 de euro, plus transportul, dar partea buna este ca ele nu isi pierd din valoare odata cu trecerea timpului, ci dimpotriva.

Apoi, costul intretinerii este destul de ridicat: timp de sase luni e posibil sa nu apara nicio defectiune, pentru ca apoi, intr-o singura luna, sa fie nevoie de reparatii de 2.500 de euro. Acesta este si motivul pentru care, ori de cate ori este posibil, proprietarii isi realizeaza singuri piesele de care au nevoie, ca o metoda de reducere a costurilor.

In Romania, bani frumosi fac si atelierele specializate pe restaurarea masinilor de epoca, adica atelierele care ii pot reda unei masini vechi si deteriorate aspectul si functionalitatea originale. E un serviciu care implica multa pricepere, cunostinte tehnice si relatii excelente cu furnizorii (producatorii) de piese de schimb, un serviciu sensibil si scump, care costa intre 10.000 si 50.000 de euro si care dureaza in medie 8-12 luni.  

Clientii insa nu lipsesc. Cei mai multi provin din mediul de business, pentru ca masinile de epoca constituie un hobby scump, dat fiind ca numai intretinerea inghite cateva mii de euro anual.

In fine, sa mai spunem ca acest hobby nu este afectat de conditiile economice generale. Numarul masinilor clasice care ajung pe piata din Romania creste cu circa 20% pe an si e vorba aici, in multe cazuri, de masini foarte valoroase. Exista deja in tara trei Mercedes 300 SL de prin ‘56-‘57 care valoreaza peste o jumatate de milion de euro si mai mult de 10 Jaguar E-Type, toate cu valori de peste 100.000 de euro.

Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x