CNAIR a semnat contractele pentru proiectarea si construirea tronsoanelor 3 si 4 din Drumul Expres Craiova - Pitesti
drum craiova pitestisemnare contract cnaircontract drum expresinvestitie ford romania
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, ieri, contractele pentru proiectarea si construirea tronsoanelor 3 si 4 din Drumul Expres Craiova - Pitesti, cu ofertantul declarat castigator asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade.
Pentru Tronsonul 3, valoarea contractului este de 670.717.330,94 lei fara TVA. Traseul are o lungime de 31,75 kilometri, iar sursa de finantare sunt fonduri europene nerambursabile.
Obiectul contractului il reprezinta proiectarea si realizarea lucrarilor pentru construirea Drumului Expres Craiova - Pitesti, Tronsonul 3, intre localitatile Slatina si Colonesti.
Pentru Tronsonul 4, valoarea contractului este de 617.080.915,60 lei fara TVA. Traseul are o lungime de 31,88 kilometri. Sursa de finantare sunt fonduri europene nerambursabile.
Construirea acestui tronson de drum expres se desfasoara pe teritoriul judetului Arges si incepe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traverseaza localitatile Albota si Costesti, ocoleste pe la sud localitatea Bradu, dupa care se racordeaza la Autostrada A1 Bucuresti - Pitesti la km 121+185.
Durata contractelor este de 36 de luni, din care: 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de executie a lucrarilor. Perioada de garantie a lucrarilor este de 120 de luni.
Prezent la semnarea contractului, premierul Ludovic Orban a reluat pic povestea Drumului Expres Craiova - Pitesti.
El a amintit ca, odata cu decizia Ford de a investi in Romania, grupul american a purtat negocieri cu Guvernul Romaniei si, in cadrul unui memorandum, printre punctele inscrise, a fost Drumul Expres Craiova - Pitesti.
"Imediat dupa semnarea memorandumului - evident, in Guvernul Romaniei, ministrul transporturilor eram eu si sunt si semnatar al acelui memorandum - imediat ne-am apucat de lucru, am realizat studiul de fezabilitate, am aprobat documentatia tehnico-economica prin Hotarare de Guvern, in 2008, pentru toata lungimea Drumului Expres Craiova - Pitesti.
Din pacate, in 2008 a trebuit sa parasim guvernarea si iata ca suntem in anul 2020 si abia in anul 2020 reusim sa semnam contractele de design and build, de proiectare si constructie pe toate cele patru tronsoane ale Drumului Expres Craiova - Pitesti", a declarat Orban.
"Tin foarte mult la acest proiect. Este un proiect extrem de util pentru Romania, pentru Pitesti, pentru judetul Arges, pentru Craiova, pentru Dolj.
Este un proiect care asigura legatura intre Craiova si Pitesti pe o structura de drum rapid, de drum expres, care va creste viteza de deplasare intre Pitesti si Craiova, care, pe de o parte, se leaga cu Coridorul IV Pan-European, leaga Craiova, Oltenia, cu Coridorul IV Pan-European.
Pe de alta parte, avand in vedere ca avem in plan realizarea autostrazii Calafat-Lugoj, de asemenea, va oferi o varianta alternativa pentru transport, inclusiv tuturor transportatorilor si tuturor celor care vor sa se deplaseze de la Constanta, Bucuresti, din toata zona spre granita de vest, inspre Europa", a explicat premierul.