Comisia Europeana investigheaza formarea unui posibil cartel intre mai multi producatori auto de renume

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Comisia Europeana investigheaza formarea unui posibil cartel intre mai multi producatori auto de renume
Comisia Europeana investigheaza formarea unui posibil cartel intre mai multi producatori auto de renume
de Adrian Somai la 05 Mar. 2019
Urmareste-ne pe Google News
comisia europeanaanchetacartelproducatori autorenaultnissanjaguarfiat

Comisia Europeana a luat din nou in vizor marii producatori de pe piata auto europeana si nu numai, demarand o investigatie asupra unui posibil cartel format intre mai multe nume grele din aceasta lume. Comisarii europeni spun ca exista riscul ca acest cartel sa fi fost infiintat pentru ca preturile la componentele auto sa creasca. Printre constructorii auto care se afla deja in atentia autoritatilor europene in acest caz se numara Renault, Nissan, Grupul PSA, Fiat - Chrysler si Jaguar Land Rover. Este pentru a doua oara in ultima jumatate de an cand cei de la Comisia Europeana se vad nevoiti sa demareze o investigatie de acest gen in lumea auto.

Cartel pentru cresterea preturilor la componentele auto 

Anuntul cu privire la ancheta demarata de Comisia Europeana a fost facut public de publicatia germana Der Spiegel. Conform materialului semnat de jurnalistii germani, autoritatile europene au inceput o ancheta pentru a stabili daca regulile europene anti-cartel au fost incalcate pe piata auto. Asa cum spuneam si in randurile anterioare, sub lupa anchetei demarate de Comisia Europeana au intrat mai multi producatori de renume de pe piata auto europeana si nu numai, precum Nissan, Jaguar Land Rover, Renault, Grupul PSA sau Fiat - Chrysler. 

Ancheta Comisiei Europene a inceput dupa ce s-a descoperit ca preturile componentelor auto au fost marite in mod artificial cu pana la 25%. Conform jurnalistilor germani de la Der Spiegel, una dintre cele mai citite publicatii din presa germana, la tot acest proces a contribuit si compania de consultanta Accenture. De asemenea, informatiile din prezent arata ca ancheta Comisiei Europene este in toi la acest moment, aceasta incepand in ultima luna a anului trecut. 

Pana la aceasta ora, niciun oficial al celor cinci producatori auto mentionati nu a oferit declaratii pe marginea acestui subiect. In timp ce purtatorii de cuvant de la Jaguar Land Rover, Grupul PSA si Fiat - Chrysler au refuzat sa ofere orice fel de comentarii, reprezentantii din conducerea Renault si Nissan nu au putut fi contactati. Bineinteles, exista o probabilitate foarte mare ca reprezentantii celor cinci constructori auto sa nu aiba permisiunea de a oferi informatii si detalii despre ancheta in curs a Comisiei Europene. 

Un alt posibil cartel intre producatorii germani 

Cresterea artificiala a preturilor componentelor auto nu este primul caz de posibil cartel in aceasta piata pe care cei de la Comisia Europeana il ancheteaza. In toamna anului trecut au aparut primele informatii conform carora cei de la Comisia Europeana au demarat o investigatie oficiala pentru a stabili daca trei producatori germani au format un cartel pentru evitarea concurentei in dezvoltarea sistemelor de control a emisiilor. Este vorba chiar de cele mai importante nume din lumea auto germana si chiar europeana — Volkswagen, Daimler si BMW. De asemenea, se pare ca la acest cartel au aderat, bineinteles, si cei de la Audi si Porsche. 

Autoritatile europene au demarat astfel o ancheta prin care sa se investigheze daca producatorii auto mentionati au fost de acord sa nu concureze unii cu altii in dezvoltarea si introducerea tehnologiei de restrictionare a poluarii provenite de la masinile cu motorizari pe benzina sau diesel. Margrethe Vestager, comisar european pentru Concurenta, a declarat pe acest subiect ca “daca se va dovedi ca a existat o intelegere secreta, aceasta le-ar fi putut nega consumatorilor oportunitatea de a achizitiona masini mai putin poluante, in ciuda tehnologiei de care dispun la ora actuala producatorii auto”. 

Conform informatiilor obtinute de mai multe publicatii germane, Comisia Europeana avea mai multe banuieli cu privire la o serie de intalniri secrete intre oficialii constructorilor germani. La aceste intalniri secrete se pare ca s-a discutat in cea mai mare parte despre tehnologiile menite sa limiteze gradul de emisii de dioxid de carbon al masinilor.

Citeste si: Aplicatie online pentru completarea si depunerea Declaratiei Unice, SIMPLU si RAPID

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Examenul de presedinte
Analize

Examenul de presedinte

today02 Mai. 2025
Motive mai putin evidente pentru care instanta de judecata poate anula o concediere disciplinara
Companii

Motive mai putin evidente pentru care instanta de judecata poate anula o concediere disciplinara

today02 Mai. 2025
1 mai la romani inseamna mici, bere si hore
Ultima ora

1 mai la romani inseamna mici, bere si hore

today01 Mai. 2025
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Astazi in istorie

1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim

today01 Mai. 2025
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Afla...

Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari

today01 Mai. 2025
Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?
Cultura generala

Ce sarbatorim de fapt, pe 1 mai?

today01 Mai. 2025
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
Stiri IT 2025, Tehnologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025

today30 Apr. 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Economie

ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!

today30 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x