Cum aleg producatorii auto denumirile noilor modele

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum aleg producatorii auto denumirile noilor modele
Cum aleg producatorii auto denumirile noilor modele
de Redactia Manager la 16 Mar. 2022
Urmareste-ne pe Google News
Producatorii din industria auto sunt forte inventivi cand vine vorba de numele noilor modele pe care le lanseaza. Cel putin unii dintre ei. Procesul prin care aleg denumirea masinilor este unul elaborat. Au existat insa si situatii mai putin fericite. Iata cateva detalii si exemple interesante.

Inceputurile din industria auto si prezentul

In cazul marcilor auto, lucrurile sunt relativ simple. Multi dintre fondatori au decis sa isi foloseasca numele si in cazul afacerilor pe care le-au creat. Exemplele sunt nenumarate: Ford, Ferrari, Porsche, Toyota, Suzuki, Lamborghini, Renault, Citroen, Honda si asa mai departe. Pentru primele modele din istorie denumirile erau formate din litere. Ford a lansat modelele A, B, iar mai apoi celebrul T, prima masina accesibila publicului larg.  


Lucrurile au evoluat de-a lungul anilor, producatorii auto s-au inmultit, asa ca au fost nevoiti sa gaseasca solutii ingenioase pentru a iesi in evidenta. Procesul de denumire al masinilor a devenit unul foarte complex. S-a trecut la folosirea: 

  • Cuvintelor care denota putere si dinamism, caracteristici extrem de importante in industria auto : Ford Mustang, Dodge Challenger, Chevrolet Impala, Suzuki Vitara;
  • Nume de animale: Dodge Viper, Lamborghini Miura, Ford Puma, Nissan Bluebird, Plymouth Barracuda, Porsche Cayman; 
  • Zone geografice si circuite celebre: Ferrari 550 Maranello, Alfa Romeo Montreal, Chrysler Pacifica, Hyundai Santa Fe; 
  • Cuvinte inventate: Ford Mondeo, Alfa Romeo MiTo, Toyota Camry, Chevrolet Camaro. 

Denumiri cu numere si litere

BMW si Mercedes-Benz nu s-au complicat cu denumirile si au optat pentru sistemul compus din litere si numere. La inceputuri, acestea aveau o semnificatie. De exemplu, Mercedes C55 si-a primit numele datorita motorului de 5.5 litri, C63 datorita motorului de 6.3 litri. Timpul a trecut, iar in prezent, metoda de alegere a denumirii a devenit confuza. Avem SL, SLK, CLK, M-Class, CLS, urmate de numere si nimeni nu mai stie cu exactitate seminficatia acestora. 


Interesant este si cum a ajuns Porsche sa lanseze celebrul model 911. Intial, producatorul si-ar fi dorit sa-i spuna 901, dar Peugeot inregistrase toate numerele cu cifra 0 in mijloc si nu a fost de acord sa cedeze drepturile de utilizare. In schimb, a existat si o situatie in care Volkswagen a cumparat marca inregistrata “Bora” de la Maserati. Volkswagen are tendinta de a-si denumi modelele dupa vanturi: Bora si Scirocco sunt vanturi din zona mediteraneana, Jetta de la jetstream (curent de aer), Passat inseamna in limba germana “eolian”, Polo vine de la vanturile polare, Golf de la Gulf Stream (curent Atlantic).  

Denumiri amuzante si neinspirate

In procesul denumirii noilor modele lansate au existat si mici accidente. Cei de la Mitsubishi au fost nevoiti sa schimbe numele Pajero in Spania, deoarece in spaniola acest cuvant se traduce “abuz”. Asa ca, in Peninsula Iberica, au folosit denumirea Montero. Mitshubishi mai are in portofoliu cateva masini cu titulaturi amuzante, precum Lettuce (salata verde), Winky (care face cu ochiul) sau Toppo Guppy. In Spania au avut probleme si cei de la Mazda, cu modelul LaPuta, cuvant care se traduce “dama de companie”. Honda a schimbat denumirea Fitta in Jazz, deoarece in limba suedeza cuvantul corespundea denumirii organului sexual feminin. Indienii de la Tata voiau sa lanseze modelul Zica in 2016, dar au folosit in cele din urma numele Tiago, dupa ce virusul Zika aproape ca a dus la anularea Jocurilor Olimpice de la Rio. 


Au existat si situatii imposibil de controlat. Englezii de la Morris au produs modelul Isis in anii ‘50. In prezent, denumirea te duce cu gandul la organizatia terorista din Irak si Siria. Celebru este si cazul lui Elon Musk, care si-ar fi dorit sa introduca Tesla Model E, in loc de Model 3, dupa ce lansase Model S si Model X. Planurile sale au fost date peste cap de Ford, care avea drepturi de proprietate asupra denumirii Model E. Musk nu s-a lasat si i-a spus 3, iar acum are modelele S3X, in loc de SEX. 

 

Sursa foto: Shutterstock

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x