Dacia Sandero si-ar majora consumul si emisiile de CO2 daca ar fi alimentata cu 10% etanol

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Dacia Sandero si-ar majora consumul si emisiile de CO2 daca ar fi alimentata cu 10% etanol Dacia Sandero si-ar majora consumul si emisiile de CO2 daca ar fi alimentata cu 10% etanol
de Manager.ro la 10 Feb. 2014
Urmareste-ne pe Google News
consum benzinaetanolbenzina e10benzina e5dacia sanderohyundai i30toyota priusmini paceman

Soferii detinatori de Dacia Sandero ar putea deveni cei mai mari pierzatori ai unei eventuale treceri mai rapide la obligativitatea utilizarii combustibililor E10 (combustibili cu un amestec de pana la 10% etanol in continut).

Comparand rezultatele obtinute de Dacia Sandero utilizand doua tipuri de combustibili, benzina E0 (cu 0% etanol) si benzina E10 (cu 10% etanol), britanicii de la Whatcar au ajuns la concluzia ca, in cazul utilizarii de E10, consumul unei Dacii Sandero cu o capacitate de 0,9 litri creste cu 11,5%. Cu alte cuvinte, un proprietar de Sandero ar scoate din buzunar suplimentar 202 lire sterline la fiecare 12.000 mile parcurse.

Majorare consumului anihileaza total si "efectul ecologic" al utilizarii etanolului. Dacia Sandero a emis, in cazul utilizarii benzinei E10, numai putin de 11g de CO2 pe kilometru in plus fata de emisiile inregistrate in cazul utilizarii benzinei E0.

 


Teste pe 4 modele

Potrivit Energy Report, cei de la Whatcar au efectuat teste pe patru tipuri de masini, in urma testelor Dacia Sandero avand rezultatele cele mai slabe in cazul utilizarii benzinei E10. Celelalte masini testate au fost Hyundai i30, cu motor de 1,4 litri, Mini Paceman, cu motor de 1,6 litri si Toyota Prius, cu motor de 1,8 litri.

In medie, in urma rezultatelor obtinute prin folosirea de benzina E0, respectiv E10, s-a constat in medie o majorare a consumului cu 8,4%, echivalentul a doua umpleri suplimentare a rezervorului in fiecare an. Presupunand ca ambele tipuri de carburanti ar costa la fel, aceasta ar reprezenta un cost suplimentar de 170 de lire sterline pe fiecare sofer britanic. La nivel national, sustine Whatcar, factura suplimentara ar fi de 3,4 miliarde de lire sterline! dE altfel, si la nivelul actualului tip de carburanti utilizati, E5, factura este probabil cu 1,7 miliarde de lire decat daca ar fi fost permisa utilizarea E0.


Majorare medie a consumului, 8,4%

De altfel, majorarea consumului la utilizarea de E10 s-a facut simtita la toate tipurile de masini testate. Hyundai i30 si-a majorat consumul cu 9,8%, hibridul Toyota Prius cu 6,4%, iar Mini Paceman, cu 5,9%.

La fel si emisiile de CO2 in atmosfera. La acest capitol, tot Dacia Sandero a iesit cel mai prost, cu o majorare de 11 g de Co2 pe kilometru, cel mai bun rezultat inregistrand Mini Paceman-ul, cu o majorare de numai 2g/km.


Masinile puternice fac fata mai bine carburantilor cu un continut mai ridicat de etanol

Explicatia majorarii consumului consta in faptul ca etanolul produce cu 30% mai putina energie decat benzina clasica. Concluzia celor de la Whatcar este ca masinile mai puternice fac fata mai bine carburantilor cu un continut mai ridicat de etanol, cele mai afectate fiind modele cu motoare mici - de cele mai multe ori cumparate de catre conducatorii auto cu bugete limitate. Interesant este ca Agentia de Protectie a Mediului din SUA recunoaste un impact asupra majorarii consumului in urma utilizarii E10, insa il estimeaza la numai 3-4%. Potrivit britanicilor de la Whatcar, acest lucru se explica prin faptul ca in americanii prefera masini cu motoare mari.

In ultimul timp, in urma evidentelor din ce in ce mai numeroase in legatura cu efectele perverse ale utilizarii etanolului, adeptii acestuia si-au schimbat strategia de promovare.

Principala calitate a etanolului este faptul ca e regenerabil, iar culturile utilizate pentru a-l produce absorb suplimentar CO2, ceea ce ar compensa nivelul mai mare de emisii in trafic inregistrat la folosirea E10.

 


In Romania, trecerea la niveluri mai ridicate de etanol a fost amanata

In Romania, guvernul a decis ca furnizorii de carburanti sa nu mai fie obligati sa introduca pe piata numai benzina cu continut minim de biocarburanti de 6% in volum incepand cu 1 ianuarie 2014 si motorina cu continut minim de biocarburanti de 7% in volum incepand cu 1 ianuarie 2016, obligatii care ar fi creat mari probleme pentru soferi si furnizorii de combustibili. in schimb, procentul minim obligatoriu de biocarburanti a fost stabilit la 4,5% din 2014 pentru benzina si 6,5% din 2016 pentru motorina si, in plus, s-a introdus posibilitatea punerii in vanzare de benzina cu continut de biocarburanti mai mare de 5%.

In plus, s-a amanat cu cinci ani, de la 1 ianuarie 2014 la 1 ianuarie 2019, obligatia pentru furnizori de a introduce pe piata si benzina cu continut de oxigen de maximum 2,7% si cu continut de etanol de maximum 5%.

De asemenea, Guvernul a eliminat tintele intermediare de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera prevazute pentru anii 2014 si 2017, precum si cerintele de raportare aferente acestora, mentinand numai tinta finala, respectiv reducerea cu 6% pana in 2020 emisiilor de gaze cu efect de sera generate pe durata ciclului de viata pe unitatea de energie a carburantului, in raport cu emisiile de gaze cu efect de sera generate in 2010, avand ca referinta standardul pentru carburanti aferent acelei perioade.


Citeste si: 

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x