Desi in urma cu cativa ani erau destule voci care se declarau reticiente cu privire la succesul pe care il vor avea masinile hibride sau electrice, statisticile inregistrate in ultima perioada ne dovedesc ca producatorii auto au avut dreptate. Bineinteles, mai este mult de lucrat in aceasta directie, modelele hibride sau electrice fiind inca inaccesibile la aceasta ora pentru multi clienti de pe piata auto.
In primul rand, preturile acestor modele sunt descurajante pentru multi clienti, acesta fiind motivul principal pentru care multi soferi nu iau inca in calcul aceasta optiune. Mai departe, infrastructura precara din multe tari reprezinta in continuare o problema importanta pentru aceasta industrie. Spre exemplu, numarul statiilor de incarcare pentru masinile electrice din tara noastra este extrem de mic, ceea ce ii face pe multi soferi sa nu isi doreasca o astfel de masina la acest moment.
Intrebat daca pe viitor vom putea vorbi despre un SUV hibrid Dacia, seful producatorului de la Mioveni a spus ca in mod sigur vor exista mai devreme sau mai tarziu modele hibride sau electrice Dacia. Totusi, Dridi s-a dovedit a fi precaut atunci cand a venit vorba de un termen precis pana la care ar trebui sa se intample acest lucru, preferand sa lase sa se inteleaga ca un astfel de model va fi lansat atunci cand piata va fi pregatita. Vorbind despre problemele de la aceasta ora care ar impiedica dezvoltarea unui astfel de model, Christophe Dridi a facut referire atat la infrastructura, cat si la cadrul legislativ.
Un avantaj important pe care il are Dacia in aceasta probleme este reprezentat de faptul ca tehnologia exista deja, producatorul de la Mioveni fiind parte a aliantei cu Renault. Insa, chiar si asa, dezvoltarea unui model electric ar implica niste costuri mult mai mari, ceea ce ar insemna ca si pretul unui model hibrid sau electric va fi mai mare cu cateva mii bune de euro. Avand in vedere ca Dacia este cunoscut pe piata europeana drept un producator care ofera modele la preturi mai mult decat accesibile, exista pericolul ca un model mai scump sa nu fie primit prea bine!
Lasand aspectele mentionate in randurile anterioare la o parte, trebuie sa stim faptul ca Dacia chiar are nevoie de modele hibride sau electrice in gama pentru a se putea conforma noilor norme de emisii stabilite de Uniunea Europeana. Conform noilor reglementari de la Bruxelles, emisiile de dioxid de carbon se masoara la nivel de gama pentru fiecare producator auto in parte, ceea ce inseamna ca niste modele hibride sau electrice, cu un grad mic de emisii, i-ar ajuta foarte mult pe cei de la Dacia din acest punct de vedere.
Ultimele NOUTATI
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
OBLIGATII de retinere din salariu ce revin angajatorului
Zile LIBERE platite pentru evenimente deosebite - procedura de acordare
Te-ar putea interesa si