Desi in urma cu cativa ani erau destule voci care se declarau reticiente cu privire la succesul pe care il vor avea masinile hibride sau electrice, statisticile inregistrate in ultima perioada ne dovedesc ca producatorii auto au avut dreptate. Bineinteles, mai este mult de lucrat in aceasta directie, modelele hibride sau electrice fiind inca inaccesibile la aceasta ora pentru multi clienti de pe piata auto.
In primul rand, preturile acestor modele sunt descurajante pentru multi clienti, acesta fiind motivul principal pentru care multi soferi nu iau inca in calcul aceasta optiune. Mai departe, infrastructura precara din multe tari reprezinta in continuare o problema importanta pentru aceasta industrie. Spre exemplu, numarul statiilor de incarcare pentru masinile electrice din tara noastra este extrem de mic, ceea ce ii face pe multi soferi sa nu isi doreasca o astfel de masina la acest moment.
Intrebat daca pe viitor vom putea vorbi despre un SUV hibrid Dacia, seful producatorului de la Mioveni a spus ca in mod sigur vor exista mai devreme sau mai tarziu modele hibride sau electrice Dacia. Totusi, Dridi s-a dovedit a fi precaut atunci cand a venit vorba de un termen precis pana la care ar trebui sa se intample acest lucru, preferand sa lase sa se inteleaga ca un astfel de model va fi lansat atunci cand piata va fi pregatita. Vorbind despre problemele de la aceasta ora care ar impiedica dezvoltarea unui astfel de model, Christophe Dridi a facut referire atat la infrastructura, cat si la cadrul legislativ.
Un avantaj important pe care il are Dacia in aceasta probleme este reprezentat de faptul ca tehnologia exista deja, producatorul de la Mioveni fiind parte a aliantei cu Renault. Insa, chiar si asa, dezvoltarea unui model electric ar implica niste costuri mult mai mari, ceea ce ar insemna ca si pretul unui model hibrid sau electric va fi mai mare cu cateva mii bune de euro. Avand in vedere ca Dacia este cunoscut pe piata europeana drept un producator care ofera modele la preturi mai mult decat accesibile, exista pericolul ca un model mai scump sa nu fie primit prea bine!
Lasand aspectele mentionate in randurile anterioare la o parte, trebuie sa stim faptul ca Dacia chiar are nevoie de modele hibride sau electrice in gama pentru a se putea conforma noilor norme de emisii stabilite de Uniunea Europeana. Conform noilor reglementari de la Bruxelles, emisiile de dioxid de carbon se masoara la nivel de gama pentru fiecare producator auto in parte, ceea ce inseamna ca niste modele hibride sau electrice, cu un grad mic de emisii, i-ar ajuta foarte mult pe cei de la Dacia din acest punct de vedere.
Ultimele NOUTATI
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale