Dacia solicita Guvernului continuarea Programului Rabla

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Dacia solicita Guvernului continuarea Programului Rabla
Dacia solicita Guvernului continuarea Programului Rabla
de Adrian Somai la 12 Dec. 2019
Urmareste-ne pe Google News
programul rablarabla plusrabla 2020daciaministerul finantelor

Programul Rabla este, fara nici cea mai mica indoiala, unul dintre cele mai apreciate programe guvernamentale desfasurate in tara noastra in perioada recenta, atragand an de an un numar impresionant de oameni interesati sa isi cumpere o masina noua in acest fel. Mai mult decat atat, programul este extrem de bine venit in tara noastra, datele ACEA demonstrandu-ne recent ca Romania este pe ultimele locuri la nivel european atunci cand vorbim despre vechimea parcului auto. Conform cifrelor, dintre cele aproape 6.5 milioane de masini care se afla in circulatie in tara noastra, nu mai putin de 5.1 milioane au o vechime de peste 10 ani.

Desi se bucura de un interes urias in fiecare an, Programul Rabla este insa in pericol la aceasta ora. In urma cu doar cateva zile, Ministerul Finantelor a anuntat ca va analiza toate programele de pe piata pentru a vedea care dintre ele vor continua si in anul 2020. Alaturi de Programul Rabla si Rabla Plus, pe aceeasi lista a Ministerului Finantelor se mai afla si Programul Prima Casa. Desi pana acum nu exista o informatie clara in acest sens, exista deja unele voci care sustin ca exista riscul ca programele recent amintite sa nu mai fie bugetate si sa nu mai continue si in anii urmatori. 

Dacia: Programul Rabla trebuie sa continue 

Prin vocea directorului general Christophe Dridi, Automobile Dacia transmite un semnal de alarma in acest sens, transmitand autoritatilor ca statul roman trebuie sa continue Programul Rabla si in anul 2020. Seful producatorului auto cu sediul la Mioveni sustine ca Programul Rabla este extrem de benefic pentru tara noastra, acesta contribuind la innoirea parcului auto national prin cumpararea de masini noi, in detrimentul masinilor la mana a doua importate de pe pietele vestice. 

De asemenea, directorul Dacia sustine ca masinile second-hand “nu aduc nimic si sunt poluante”, motiv pentru care le-a declarat razboi in mod oficial in urma cu ceva timp, atunci cand a anuntat prioritatile pe care le are constructorul pe care il reprezinta in Romania. 

Mai mult decat atat, acelasi Christophe Dridi mai sustine cu aceasta ocazie ca Programul Rabla are o influenta pozitiva si asupra productiei de masini in tara noastra, in contextul in care la aceasta ora cele mai multe dintre masinile produse in cadrul uzinei Dacia din Mioveni, respectiv in cadrul uzinei Ford de la Craiova sunt exportate in cele din urma pe pietele din Uniunea Europeana. 

C. Dridi: Masinile noi aduc bani la buget prin taxe 

Mergand mai departe pe aceeasi idee, Christophe Dridi sustine ca in acest context este foarte important “sa se puna presiune in favoarea masinilor noi, acestea aducand bani la buget prin taxe”. In comparatie cu masinile noi, Dridi sustine ca masinile la mana a doua vin la pachet numai cu dezavantaje: sunt poluante si, cele mai multe dintre ele, nesigure. Astfel, Dridi face un apel la autoritatile romane si le indeamna ca continue sa protejeze masinile noi si sa incurajeze productia de masini noi din tara noastra prin continuarea Programului Rabla. 

135.000 de masini noi inmatriculate in 2019 

Dupa primele zece luni ale acestui an, cifrele ne arata ca romanii au inmatriculat nu mai putin de 135.000 de masini noi. In acelasi timp, in tara noastra au mai fost inmatriculate si alte 370.000 de masini la mana a doua. Dintre cele 135.000 de masini noi inregistrate in intervalul ianuarie - octombrie, aproape 41.000 au fost produse in cadrul uzinei Dacia de la Mioveni. Productia uzinei a fost insa mult mai mare, de aproape 300.000 de unitati, restul fiind exportate spre alte piete europene.

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x