De ce poate sa pice masina la ITP? Care sunt greselile soferilor care-i costa scump

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
De ce poate sa pice masina la ITP? Care sunt greselile soferilor care-i costa scump
De ce poate sa pice masina la ITP? Care sunt greselile soferilor care-i costa scump
de I.s. la 15 Mar. 2024
Urmareste-ne pe Google News
itp expiratitpinspectia tehnica periodicaautomasini

Inspectia Tehnica Periodica (ITP) reprezinta o verificare esentiala prin care fiecare vehicul inmatriculat trebuie sa treaca periodic, pentru a asigura ca indeplineste standardele de siguranta si emisii. 

Desi pare un proces standard, multi proprietari de masini se confrunta cu respingerea la ITP, adesea din cauza unor erori evitabile. In acest articol, vom explora principalele motive pentru care o masina poate fi respinsa la ITP si cum greselile soferilor pot influenta acest rezultat.
 

Starea tehnica deficitara


Una dintre cele mai comune cauze ale esecului la ITP este starea tehnica precara a vehiculului. Elemente cum ar fi franele uzate, anvelopele deteriorate sau sistemul de iluminare defectuos sunt verificate minutios in cadrul inspectiei. O neglijenta in intretinerea periodica a masinii poate duce la descoperirea unor probleme majore in timpul ITP, rezultand intr-o respingere categorica.
 

Ignorarea luminilor de avertizare


Multe automobile moderne sunt echipate cu sisteme avansate care monitorizeaza starea vehiculului si alerteaza soferul prin intermediul unor lumini de avertizare pe bord. Ignorarea acestor semnale poate fi un semn ca masina are defectiuni serioase, care vor fi evidentiate la ITP. Fie ca este vorba despre probleme legate de motor, sistemul de franare sau orice alta componenta vitala, e esential sa se acorde atentie acestor avertizari.
 

Modificarile neautorizate ale vehiculului


Modificarile aduse masinii, fie ca sunt estetice sau functionale, pot afecta rezultatul ITP-ului. Orice schimbare majora fata de specificatiile initiale ale producatorului trebuie sa fie omologata. Instalarea unor piese neconforme sau modificarea sistemului de evacuare, de exemplu, pot duce la respingerea la inspectie, deoarece acestea pot afecta performantele masinii in ceea ce priveste siguranta sau emisiile.
 
Reusita la ITP nu este doar o obligatie legala, ci si o masura a responsabilitatii fiecarui sofer fata de siguranta proprie si a celorlalti participanti la trafic. Prin evitarea greselilor mentionate si prin acordarea unei atentii sporite intretinerii si utilizarii corecte a vehiculului, soferii pot asigura trecerea cu succes a acestui test important. Astfel, ITP-ul nu trebuie vazut ca o corvoada, ci ca un proces care contribuie la mentinerea unui standard inalt de siguranta si performanta a vehiculelor de pe drumurile noastre.
 

Citeste si 120.000 de lei de la stat pentru soferii romani, prin programul Rabla 2024


Sursa foto: imagine generata cu DALL-E

de I.s.

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x