Demonstratie de forta BMW la Romexpo
autobmwautomobiloff-roadtestcircuitxdriveinstructorpietonromexpo
Aproape ca la Paris, la restaurantul Trianon, unde in parcare sunt mai tot timpul vreo 10-15 automobile Ferrari unul langa altul. Asa a fost luni dimineata in complexul Romexpo din Bucuresti. Un lung sir cu toate modelele BMW echipate cu sistemul xDrive, masinile provenind de la dealerii marcii germane din Romania, dar si din alte state europene.
De la BMW seria 3 la BMW X6, n-au lipsit BMW 550i xDrive, BMW 740d xDrive sau BMW X5 xDrive40d, ca sa le amintesc pe cele mai apetisante. Toate aliniate pentru a fi testate pe cateva circuite amenajate in incinta Romexpo. Pentru jurnalisti, dealeri si alti parteneri, in caz ca exista cineva care s-ar fi indoit ca nemtii de la BMW sunt superiori extraterestrilor in ceea ce priveste tehnologia.
Bijuterii pe patru roti, dar pe roti cu sistemul inteligent 4X4 xDrive, care asigura cea mai buna tractiune posibila si aderenta pe soselele alunecoase, pe terenurile accidentate sau in curbele luate rapid, totul fara a diminua senzatia de tractiune spate.
In momentul in care sistemul destept simte o pierdere excesiva a tractiunii transmite toata puterea spre rotile care mentin aderenta cu solul, in cateva milisecunde.
Am inteles performantele acestui sistem in timp ce ma cataram cu BMW-uri X3 pe "cocoasele" din circuitul off-road amenajat. Cu doua roti in aer nu am auzit niciodata acel zgomot de roti "invartite in gol". Sa va descriu mai exact - aflat in luxosul habitaclu de la X3, dar inclinat intr-o pozitie nefireasca, ca asa-i la off-road, cu masina avand contact cu solul (ma rog, cu "cocoasele") nunai pe doua roti, apasand pedala de acceleratie pentru a iesi mai repede din "infern", m-am trezit cu un instructor de la BMW, mai inalt cu un cap decat mine, agatandu-se de portiera si balansand nebuneste masina, care isi schimba pozitia de echilibru pe celelalte doua roti. Puterea motorului se transmitea imediat pe rotile care nu erau in aer.
Am scapat cu bine, dupa care cei de la BMW m-au pus sa fac slalom printre jaloane, in viteza, cu spatele, fara sa ma uit in oglinzile retrovizoare. Doar pe display-ul generos din interior, folosind camera pentru mers inapoi. Asa mi-am dat seama ca intr-un BMW pot fi oricand angajat in escorta unui presedinte de stat sau a unui bogatas mexican si ii voi putea salva din orice ambuscada.
Am incheiat testarea masinilor cu accelerari si franari de urgenta, in timp ce "sadicii" instructori de la BMW iti aruncau, prin suprindere, jaloane in fata masinii pe post de "pietoni", siguri pe capacitatile masinilor si curiosi in ceea ce priveste reflexele noastre de soferi la franarea de urgenta. Nu ma laud, dar chiar m-am descurcat cand imi aparea "pietonul" in fata masinii. De cele mai multe ori am auzit - "asta a scapat, a traversat strada!", si doar de 2-3 ori - "pe asta l-ai omorat!".