Cand dispar, de fapt, masinile pe motorina din Romania: decizia noua de care soferii trebuie sa stie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cand dispar, de fapt, masinile pe motorina din Romania: decizia noua de care soferii trebuie sa stie
E oficial: se interzic CATEGORIC si DEFINITIV vanzarile de masini NOI pe benzina si motorina: cand intra in vigoare legea
de Adrian Somai la 16 Iun. 2022
Urmareste-ne pe Google News
masini electriceuniunea europeanaemii co2dioxid de carbonpoluaremasini benzina

Masinile echipate cu sisteme de motorizare clasice au cazut in dizgratia oficialilor europeni de mai multi ani, jumatatea lunii iunie aducand cu sine si un anunt oficial atat pentru producatorii auto, cat si pentru clientii de pe piata auto. Adunarea Uniunii Europene a votat recent o hotarare prin care constructorii auto au obligatia de a reduce emisiile de dioxid de carbon cu 100% pana in anul 2035. Mai exact, asta inseamna o interdictie a vanzarii masinilor noi alimentate cu benzina si motorina in interiorul blocului comunitar european.



In cadrul reuniunii de la Strasbourg, parlamentarii europeni au mai sustinut, de asemenea, o reducere cu 55% a emisiilor de dioxid de carbon de la automobile in anul 2030, in raport cu anul 2021.

Masura a fost adoptata cu 339 de voturi “pentru”, 249 “impotriva”, respectiv 24 de abtineri. Misiunea nu va fi deloc una usoara pentru industria auto, constructorii din acest domeniu fiind obligati practic sa limiteze drastic vanzarile masinilor echipate sub capota cu sisteme de motorizare clasice. 

Decizia luata la Strasbourg a fost primita cu bucurie de Pascal Canfin, presedintele comitetului de mediu la Uniunea Europeana, acesta catalogand votul drept “o victorie importanta si in concordanta cu obiectivul de neutralitate climatica”. Parlamentarul german Michael Bloss a sustinut, de asemenea, ca votul dat pe acest subiect “va proteja simultan atat clima, cat si locurile de munca din sectorul auto”. 

Nu atat de entuziasmata a fost insa Agnes Evren, deputat francez in cadrul PPE, care a sustinut ca aceasta decizie “va condamna activitatea industriala si va penaliza puternic consumatorii”. Totodata, Agnes Evren a mai subliniat faptul ca legislatia actuala va impiedica comercializarea automobilelor hibride de inalta performanta sau a vehiculelor care utilizeaza biocombustibili, modele care s-ar putea dovedi chiar mai putin poluante decat cele electrice. 

Ce vor face soferii care nu isi permit o masina electrica

Desi se asteptau la o asemenea decizie luata la nivel european, principalii producatori auto acuza faptul ca nu au timpul necesar pentru a pune in aplicare aceasta strategie atat de rapid.

Constructorii auto au investit masiv in aceasta directie in ultimii ani, aproape toti concentrandu-si atentia catre dezvoltarea masinilor electrice.

Costul de dezvoltare al acestor modele a ramas insa la un nivel ridicat, motiv pentru care si preturile masinilor electrice nu sunt deloc mici. Ramane de vazut care va fi raspunsul soferilor care nu isi permit din punct de vedere financiar o masina cu motorizare electrica. 

Citeste si: Falimentul Euroins, pe modelul City: cel mai mare asigurator roman, gata sa prabuseasca iar piata RCA


Sursa foto: pixabay.com

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romania bate toate tarile UE la scumpiri! Suntem campionii inflatiei
Economie

Romania bate toate tarile UE la scumpiri! Suntem campionii inflatiei

today25 Mai. 2025
7 pasi pe care ii poti urma pentru a creste pe social media: cum sa ajungi de la 0 la 10.000 de followeri
Social Media

7 pasi pe care ii poti urma pentru a creste pe social media: cum sa ajungi de la 0 la 10.000 de followeri

today25 Mai. 2025
Mii de firme cu capital strain infiintate la inceput de 2025, dar cifra e in scadere! Cei mai multi straini care fac afaceri in Romania sunt italieni, dar cei mai multi bani ii aduc olandezii
Companii

Mii de firme cu capital strain infiintate la inceput de 2025, dar cifra e in scadere! Cei mai multi straini care fac afaceri in Romania sunt italieni, dar cei mai multi bani ii aduc olandezii

today25 Mai. 2025
Numar record de romani care renunta sa-si deschida firme! Oamenii fug si de PFA-uri, si de SRL-uri!
Economie

Numar record de romani care renunta sa-si deschida firme! Oamenii fug si de PFA-uri, si de SRL-uri!

today25 Mai. 2025
Joburile din Romania care NU pot fi furate de roboti! Unde te poti angaja linistit cu sanse sa iesi la pensie si peste 20 de ani
Companii

Joburile din Romania care NU pot fi furate de roboti! Unde te poti angaja linistit cu sanse sa iesi la pensie si peste 20 de ani

today24 Mai. 2025
Cum sa-ti multiplici banii: strategii reale pentru cresterea averii personale
Financiar-Bancar

Cum sa-ti multiplici banii: strategii reale pentru cresterea averii personale

today24 Mai. 2025
Bitcoin a depasit 110.000 de dolari: companiile globale adopta BTC ca activ de rezerva
Ultimele stiri economice

Bitcoin a depasit 110.000 de dolari: companiile globale adopta BTC ca activ de rezerva

today24 Mai. 2025
De ce grasimile trans sunt toxice pentru organism
Mananca sanatos

De ce grasimile trans sunt toxice pentru organism

today24 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x