Masinile echipate cu sisteme de motorizare clasice au cazut in dizgratia oficialilor europeni de mai multi ani, jumatatea lunii iunie aducand cu sine si un anunt oficial atat pentru producatorii auto, cat si pentru clientii de pe piata auto. Adunarea Uniunii Europene a votat recent o hotarare prin care constructorii auto au obligatia de a reduce emisiile de dioxid de carbon cu 100% pana in anul 2035. Mai exact, asta inseamna o interdictie a vanzarii masinilor noi alimentate cu benzina si motorina in interiorul blocului comunitar european.
In cadrul reuniunii de la Strasbourg, parlamentarii europeni au mai sustinut, de asemenea, o reducere cu 55% a emisiilor de dioxid de carbon de la automobile in anul 2030, in raport cu anul 2021.
Masura a fost adoptata cu 339 de voturi “pentru”, 249 “impotriva”, respectiv 24 de abtineri. Misiunea nu va fi deloc una usoara pentru industria auto, constructorii din acest domeniu fiind obligati practic sa limiteze drastic vanzarile masinilor echipate sub capota cu sisteme de motorizare clasice.
Decizia luata la Strasbourg a fost primita cu bucurie de Pascal Canfin, presedintele comitetului de mediu la Uniunea Europeana, acesta catalogand votul drept “o victorie importanta si in concordanta cu obiectivul de neutralitate climatica”. Parlamentarul german Michael Bloss a sustinut, de asemenea, ca votul dat pe acest subiect “va proteja simultan atat clima, cat si locurile de munca din sectorul auto”.
Nu atat de entuziasmata a fost insa Agnes Evren, deputat francez in cadrul PPE, care a sustinut ca aceasta decizie “va condamna activitatea industriala si va penaliza puternic consumatorii”. Totodata, Agnes Evren a mai subliniat faptul ca legislatia actuala va impiedica comercializarea automobilelor hibride de inalta performanta sau a vehiculelor care utilizeaza biocombustibili, modele care s-ar putea dovedi chiar mai putin poluante decat cele electrice.
Desi se asteptau la o asemenea decizie luata la nivel european, principalii producatori auto acuza faptul ca nu au timpul necesar pentru a pune in aplicare aceasta strategie atat de rapid.
Constructorii auto au investit masiv in aceasta directie in ultimii ani, aproape toti concentrandu-si atentia catre dezvoltarea masinilor electrice.
Costul de dezvoltare al acestor modele a ramas insa la un nivel ridicat, motiv pentru care si preturile masinilor electrice nu sunt deloc mici. Ramane de vazut care va fi raspunsul soferilor care nu isi permit din punct de vedere financiar o masina cu motorizare electrica.
Citeste si: Falimentul Euroins, pe modelul City: cel mai mare asigurator roman, gata sa prabuseasca iar piata RCA
Sursa foto: pixabay.com
Ultimele NOUTATI
Se fac angajari la stat - vezi aici lista oraselor cu cele mai multe posturi si studiile de care ai nevoie
Dezamagire crunta la salarii, pentru studenti si absolventi: 3.500- 4.500 de lei pentru joburi entry-level
Art Set by GAEP: Companii de 2 miliarde de lei adopta arta pentru retentia si satisfactia angajatilor
Cererea masinilor electrice pe piata interna, in crestere
Partenerii nostri
Baza de calcul pentru concediu medical - este influentata de indicele de inflatie?
Ce conteaza cu adevarat pentru tinerii din generatia Z la locul de munca
Cum sa folositi SAGA pentru PFA: Ghid pentru evidente fiscal-contabile perfect legale
Imprumuturi intre societati: care sunt conditiile de acordare?
Reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana: obligatiile angajatorului
Litigiile de munca si drepturile angajatilor: Cand este timpul sa apelezi la un avocat?