Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Grupul PSA vrea sa relanseze Peugeot in America de Nord dupa o pauza de 30 de ani


Grupul PSA vrea sa relanseze Peugeot in America de Nord dupa o pauza de 30 de ani
de la 25 Mar. 2019
Grupul PSA vrea sa relanseze Peugeot in America de Nord dupa o pauza de 30 de ani
Tags: grup psapeugeotcitroenopelextindere reteaamerica de nordpiata autocifra vanzari

Dupa un an 2018 care s-a dovedit excelent din toate punctele de vedere, Grupul PSA Peugeot - Citroen anunta planuri marete pe termen scurt, mediu si lung. Lasand la o parte investitiile pe termen scurt si mediu in dezvoltarea noilor tehnologii care permit dezvoltarea modelelor electrice si hibride, cei de la PSA isi propun si un obiectiv important pe termen lung. Mai exact, dupa aproape 30 de ani de la retragerea de pe piata auto de peste Ocean, cei de la PSA isi propun ca in urmatorii zece ani sa revina in America de Nord. Practic, sefii PSA isi propun ca Peugeot sa revina in America de Nord, Citroen in India si Opel in Rusia.

Decizia celor care fac parte din conducerea GrupuluI PSA nu este surprinzatoare deloc, mai ales in contextul pietei auto din ziua de astazi. Grupul PSA raporteaza in ultimii ani cifre de vanzari in crestere, ceea ce demonstreaza ca masinile din gama sa se bucura de succes in randul pasionatilor auto de pe pietele in care activeaza. De asemenea, modelele PSA se bucura si de o recunoastere importanta in randul specialistilor din domeniu, acestea castigand in ultimii ani mai multe premii de prestigiu. 

Piata auto la nivel global s-a dezvoltat extrem de mult in ultimii ani, producatorii din acest domeniu facand eforturi financiare uriase pentru a putea tine pasul. Noul trend electric a dat peste cap tot ceea ce stiam in urma cu cinci sau zece ani in domeniul auto, constructorii auto fiind pusi in situatia de a isi regandi de la zero strategiile de viitor. La ora actuala, aproape toti marii producatori auto din lume au adoptat o asemenea strategie in directia electrica, primul pas fiind mai mult decat important in acest moment. 

In aceste conditii, provocarile cu care se confrunta marii producatori de pe scena auto globala sunt uriase la ora actuala, acestia fiind nevoiti sa actioneze rapid pentru a putea tine pasul cu gigantii de pe aceasta piata. Fie ca vorbim despre noile masini electrice sau hibride, despre noile tehnologii autonome sau despre sistemele de siguranta activa tot mai dezvoltate la aceasta ora, producatorii auto sunt prinsi in acest joc de dezvoltare continua. Insa, dezvoltarea din punct de vedere tehnic si tehnologic nu este de ajuns in cazul in care constructorii auto nu isi extind si zona in care activeaza. La ora actuala, sunt putini producatori auto care livreaza modelele din gama la nivel global. 

Grupul PSA a obtinut cifre excelente in 2018 

Asa cum spuneam si in primele randuri ale acestui material, Grupul PSA a inregistrat un an 2018 excelent din toate punctele de vedere, in special in materie de vanzari. Mai exact, Grupul PSA a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 6.8% la nivel global in anul 2018. Cea mai mare crestere a fost raportata pe plan european, acolo unde livrarile au crescut cu aproape 31%. Cresteri minore au mai fost raportate, de asemenea, si in regiunile Eurasia si India Pacific. Insa, cei de la PSA se confrunta si cu probleme din acest punct de vedere in regiuni precum America Latina, Orientul Mijlociu si Asia de Sud-Est. 

Asadar, anul 2018 a adus cu sine un record de vanzari pentru cei din cadrul Grupului PSA, acestia raportand o cifra de vanzari de aproape 3.878.000 de automobile. Noile cresteri inregistrate dovedesc parcursul bun pe care il au cei de la PSA, cifrele de vanzari inregistrand asemenea cresteri in ultimii cinci ani conesecutiv.  De asemenea, profitul operatinal al grupului francez a crescut cu 43% in 2018, ceea ce inseamna ca profitul efectiv a urcat pana la 5.69 miliarde de euro. 

Scaderea inregistrata insa pe piata din China umbreste un pic succesul celor de la PSA. Din pacate pentru producatorii auto, piata chineza se confrunta cu mari probleme in ultimul an, vanzarile scazand vertiginos. Cu aceasta problema nu se confrunta doar cei de la PSA, ci toti producatorii auto care activeaza in China la acest moment. Factorul geopolitic si razboiul comercial inceput intre Beijing si Washington isi spun cuvantul la aceasta ora, toate industriile avand de suferit. In aceste conditii, cei de la PSA sunt constienti de faptul ca dezvoltarea retelei comerciale ar fi o optiune de luat in seama la acest moment. 

Conducerea Grupului PSA isi propune dezvoltarea retelei comerciale 

Conform declaratiilor facute de cei din conducerea Grupului PSA, aceste cresteri se datoreaza intr-o mare masura strategiei PSA din ultimii ani. Strategia a inclus, spre exemplu, nu mai putin de 70 de lansari regionale in ultimii doi ani. De asemenea, strategia noii conduceri a Grupului a adus cu sine si cresterea calitatii serviciilor oferite clientilor si dezvoltarea retelei comerciale. Acum, se pare ca cei de la PSA doresc sa mearga si mai departe cu aceasta dezvoltare comerciala, atentia celor din conducere concentrandu-se spre piata din America de Nord, o piata de pe care cei de la Peugeot s-au retras inca din 1991. 

Dupa cumpararea Opel din primavara lui 2017, Grupul PSA devenea cel de-al doilea cel mai mare producator de piata auto europeana. Odata consolidata pozitia de pe piata europeana, conducerea PSA a inceput sa ia in calcul extinderea in America de Nord. Piata auto de peste Ocean este insa o piata destul de dificila pentru producatorii europeni, fiind o piata cu particularitati importante si extrem de bine definite, pe care producatorii auto din Europa au aratat de-a lungul timpului ca nu prea le cunosc. Spre exemplu, daca clientii europeni pun mare accent pe infatisare si design, clientii de pe piata americana sunt interesati in mod special de dimensiunile generoase ale unui model. 

Revenirea pe piata americana ar urma sa dureze 10 ani 

Revenirea pe piata auto de peste Ocean nu este simpla, iar acest lucru este constientizat la acest moment si de cei din conducerea Grupului PSA. Strategia in legatura cu acest proces de revenire in America de Nord prevede tocmai din acest motiv o perioada de zece ani in care sa se desfasoare toata aceasta reintrare pe piata americana. Desigur, asta nu inseamna ca cei de la PSA vor intra efectiv in America abia peste zece ani, termenul in cauza prevazand chiar consolidarea pozitiei de pe acea piata. In aceste conditii, ne putem astepta ca cei de la PSA sa faca acest pas in urmatorii 3 - 5 ani. 

Cel care a preluat responsabilitatea strategiei de revenire pe piata auto din America de Nord este Larry Dominique, cel care a fost numit vice-presedinte al Grupului PSA pe aceasta piata. Venit din tabara celor de la Nissan, Larry Dominique este considerat a fi persoana potrivita pentru aceasta misiune de Carlos Tavares, presedintele Grupului PSA. Dominique are deja o experienta solida pe piata americana, cunoscandu-i foarte bine particularitatile, ceea ce il face a fi omul potrivit pentru a duce la bun sfarsit acest proces. 

Conform primelor informatii in acest sens, primul pas pe care cei de la PSA se pregatesc sa il faca pe piata din Statele Unite este de a se implica in domeniul mobilitatii. Mai exact, cei de la PSA isi propun sa lanseze cateva programe de car-sharing. La ora actuala, Grupul PSA detine compania Free2Move, fiind de asemenea parteneri in start-up-ul TravelCar. Pentru inceput, Grupul francez isi propune ca cele doua companii sa se dezvolte pe piata americana, acesta urmand sa fie primul pas in Statele Unite. Apoi, cei de la PSA ar urma sa isi aduca primele modele dezvoltate special pentru piata americana. 

Larry Dominique, omul responsabil pentru revenirea Grupului PSA in America de Nord, a oferit in urma cu ceva timp si declaratii pe aceasta tema, declarandu-se convins de faptul ca “America este o piata pe care orice producator auto trebuie sa fie prezent”. Dominique recunoaste totusi ca acest proces nu va fi deloc unui simplu, fiind “un proiect pe termen lung, de zece ani”. De asemenea, Dominique atrage atentia de la bun inceput ca “vor fi multi bani investiti pentru ca acest proiect sa fie dus la bun sfarsit”. Totodata, Dominique sustine ca revenirea PSA in Statele Unite va avea la baza trei coordonate: “traditie, spirit practic si tehnologie avansata”. 

Cele mai mari provocari intampinate de PSA 

Pentru inceput, reteaua de dealeri pare a fi o problema pentru cei de la PSA. Dezvoltarea unei astfel de retele de dealeri ar presupune inca de la inceput investitii de miliarde de euro, ceea ce nu ii prea incanta pe cei din conducerea Grupului PSA. Astfel, se pare ca Larry Dominique isi indreapta atentia catre niste parteneri inovativi, orientati catre sfera digitalului. 

De asemenea, lipsa unei uzine pe teritoriu american ar urma sa ingreuneze mult procesul de reintrare al Grupului PSA pe piata din America de Nord. Importul masinilor de la una dintre fabricile PSA din Europa catre America de Nord ar face ca preturile acestora sa creasca destul de mult, ceea ce inseamna ca modelele din gama ar urma sa devina mai putin competitive pe piata americana.


Jurnalist Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016