Oficialii Renault au dezvaluit recent noua strategie de dezvoltare a grupului, francezii anuntand cateva modificari importante si in ceea ce priveste brand-ul Dacia. Grupul Renault intra in 2021 cu planuri marete, urmand sa treaca printr-un proces complex de transformare. Bineinteles, si producatorul auto de la Mioveni se va alinia acestui proces, urmand sa adopte cateva modificari importante chiar incepand cu acest an. Planul de dezvoltare dezvaluit de francezi se intinde pe o perioada de cinci ani.
In primul si primul rand, trebuie sa spunem ca Dacia va face parte incepand din acest an dintr-un nou business-unit alaturi de brand-ul rusesc Lada. Renault anunta astfel ca Dacia si Lada vor avea acces la tehnologiile specifice ale grupului, urmand sa maximizeze sinergiile si utilizarea de componente comune. Spre exemplu, de acum inainte, atat modelele Dacia, cat si modelele Lada vor avea la baza noua platforma CMF-B a Aliantei, platforma pe care o cunoastem deja de la modelele Logan si Sandero de generatie noua. Platforma beneficiaza de avantajul unei flexibilitati ridicate, ceea ce inseamna ca se va reusi reducerea numarului de platforme de la 4 la 1, respectiv reducerea numarului de caroserii de la 18 la 11.
Dacia va mai primi in acest an si o noua identitate vizuala, urmand ca in perioada urmatoare sa fie dezvaluit noul logo al brand-ului romanesc. Chiar si in aceste conditii insa, oficialii Grupului Renault au tinut sa precizeze inca o data ca nimic nu se va schimba din punct de vedere strategic in Alianta, pozitia Dacia in grup urmand sa ramana la fel de puternica. In plus, cei din conducerea grupului au reafirmat faptul ca “Dacia va ramane Dacia”, brand-ul romanesc urmand doar sa evolueze pentru a deveni si mai atractiv pentru clienti, pastrandu-si insa atributele specifice. Astfel, Dacia va continua sa propuna clientilor modele fiabile si accesibile din punct de vedere financiar.
Aceasta este strategia care a stat la baza renasterii Dacia din ultimii 16 ani, perioada in care brand-ul auto romanesc a vandut peste sapte milioane de unitati in 44 de tari. Spre exemplu, Dacia Sandero este unul dintre cele mai bine vandute modele catre clientii persoane fizice la nivel european in ultimii ani, in timp ce Duster este cel mai bine vandut SUV catre aceeasi categorie de clienti.
Dacia Bigster este un nou proiect anuntat de oficialii Grupului Renault, modelul aflandu-se pentru moment la stadiul de concept. Vorbim despre un viitor SUV de segment C, care urmeaza sa se pozitioneze in gama deasupra actualului Duster. Viitorul Dacia Bigster ar urma sa aiba o lungime de aproximativ 4.6 metri. Asa cum spuneam si in randurile anterioare, toate modelele viitoare produse de Dacia, inclusiv acesta, vor avea la baza noua platforma CMF-B.
Din punct de vedere al infatisarii exterioare, Dacia Bigster se face deja remarcat prin formele sale patratoase si prin aspectul robust de care beneficiaza. De asemenea, mai putem observa o noua semnatura luminoasa, care ne este prezentata sub forma literei Y. Potrivit oficialilor Renault, noul Bigster nu va beneficia de “artificii de design precum elementele cromate sau ornamentele cu aspect de aluminiu”. Mai mult decat atat, protectiile laterale ale caroseriei urmeaza sa fie construite din plastic reciclat.
Informatii importante vin si atunci cand vorbim despre capitolul tehnic, viitorul SUV Dacia Bigster urmand sa beneficieze de tot ce are mai bun Grupul Renault. SUV-ul va putea fi echipat cu motorizari alternative si hibride, ceea ce inseamna ca se va reusi fara niciun fel de probleme si respectarea noilor norme de poluare impuse la nivel european.
Ultimele NOUTATI
Ce este colectarea selectiva a deseurilor si de ce conteaza pentru mediu si societate?
Romania urca in clasamentul avutiei nationale: salt de 4 pozitii pana pe locul 29 in Europa
Fraudele de tip spoofing fac ravagii: cum ajung romanii victime ale noii escrocherii
Mediul privat isi revine? Scade puternic numarul firmelor care isi suspenda activitatea
Partenerii nostri
Incadrarea in munca a persoanelor cu handicap! OBLIGATIILE angajatorilor si amenzile de 50.000 lei
Desfiintarea unor posturi. Procedura, etape, conditii
Dreptul la pensia privata din Pilonul II. Cum, cand si in ce mod se poate retrage suma depusa?
Plata dividende catre o persoana fizica nerezidenta: Ce obligatii fiscale are societatea din Romania
Reglementarea licentelor de transport: Tipuri si acte necesare
Contractul de mandat: Care sunt obligatiile unui administrator
Cum functioneaza tichetele de masa: Ce sunt, cine le emite, ce spune legea