Industria auto din Romania raporteaza pierderi de productie de peste 68.000 de unitati

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Industria auto din Romania raporteaza pierderi de productie de peste 68.000 de unitati
Industria auto din Romania raporteaza pierderi de productie de peste 68.000 de unitati
de Adrian Somai la 16 Apr. 2020
Urmareste-ne pe Google News
romaniaindustrie autodaciaford romaniacoronavirus

La nivel global, industria auto este una dintre cele mai afectate industrii in contextul actualei crize internationale provocate de raspandirea din ce in ce mai accelerata a pandemiei de coronavirus din ultimele saptamani. Marea majoritate a producatorilor auto au decis sa isi suspende activitatea de productie, procesul de vanzare fiind de asemenea oprit in multe tari in aceasta perioada.

Si industria auto din tara noastra este grav afectata de masurile de restrictie luate in ultimele saptamani, peste 20.000 de angajati fiind afectati pana la acest moment de criza actuala. In plus, nici scenariul pentru perioada imediat urmatoare nu este prea optimist la aceasta ora, numerosi specialisti exprimandu-si deja ingrijorarile cu privire la ceea ce se va intampla in viitorul apropiat in aceasta industrie. De asemenea, cu cat starea de urgenta se va prelungi mai mult si cu cat masurile de restrictie actuale vor fi aplicate in termeni similari, cu atat aceasta criza va dura mai mult si va avea efecte mai mari, peste care cu greu se va mai putea trece. 

Pierderi de productie de peste 68.000 de unitati 

Conform primelor estimari facute de specialistii Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile cu privire la ceea ce se intampla in tara noastra, inchiderea uzinelor Dacia si Ford din Romania a dus la pierderea unei cifre de productie de cel putin 68.000 de unitati, ceea ce nu este deloc putin. Totodata, analistii ACEA sustin ca peste 20.000 de angajati sunt afectati la aceasta ora de situatia in care a fost pusa industria auto din Romania in contextul crizei actuale. Daca aceste cifre nu erau destul de ingrijoratoare, institutia europeana tine sa mentioneze ca aceste estimari sunt destul de “conservatoare”, impactul asupra industriei locale fiind de fapt mult mai mare. 

Probleme mari si la nivel european 

Potrivit analizelor realizate de specialistii din cadrul Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile, productia auto a pierdut la nivel european pana la aceasta ora o cifra de peste doua milioane de unitati. De asemenea, peste 1.1 milioane de persoane angajate in aceasta industrie au fost afectata pana in aceasta clipa de criza prin care trece intreaga piata auto europeana si nu numai. Germania, cea mai mare piata auto de la nivelul Batranului Continent este si cea mai afectata piata auto de aceasta situatie, aceasta pierzand pana acum un sfert din totalul pierderilor de productie din Europa. De asemenea, peste 500.000 de angajati din cadrul industriei auto din Germania sunt afectati de actuala criza provocata de pandemia de coronavirus. 

In aceste conditii, nu putine sunt vocile care sustin ca industria auto trebuie sa revina cat mai curand posibil la normal, pericolele fiind din ce in ce mai mari in cazul in care blocajul prin care trece aceasta industrie se va prelungi si in perioada urmatoare. In acest sens, pe piata auto europeana au inceput sa apara primele semnale din partea unor constructori auto care par ca sunt dispusi sa reinceapa gradual productia si vanzarea de automobile. 

Productia Dacia ar putea fi reluata in data de 4 mai 

Aceeasi dorinta de reluare a activitatii o au si cei din conducerea producatorului auto de la Mioveni, primele semnale aratand ca productia Dacia va fi reluata gradual incepand cu data de 21 aprilie. Mai intai, activitatea Dacia va fi reluata pe baza de voluntariat, ceea ce inseamna ca doar anumite linii vor functiona. Totusi, conform estimarilor de la aceasta ora, cei de la Dacia isi propun ca productia sa revina la parametri normali incepand cu data de 4 mai. 

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x