Primul pas in procesul de inlocuire a conductelor si racordurilor de frana este pregatirea vehiculului si a instrumentelor necesare. Specialistul ce realizeaza aceasta operatiune are nevoie de o serie de chei, cleme pentru furtunuri, un recipient pentru colectarea lichidului de frana vechi, lichid de frana nou, alaturi de conducte si racorduri compatibile si calitative. Nu trebuie sa lipseasca nici echipamentul de protectie, care include manusi si ochelari. De asemenea, vehiculul trebuie sa fie pregatit corespunzator pentru procesul de reparare. Acesta trebuie pozitionat pe o suprafata plana si stabila si ridicat folosind un cric sau un elevator.
Inainte de a demonta conductele vechi, este necesara golirea sistemului de franare, adica eliberarea in mod controlat a lichidului de frana vechi. Pentru aceasta, se va desface rezervorul de lichid de frana si se vor deschide supapele de aer. Aceasta operatiune se poate realiza mai eficient cu un aparat de aerisit si schimbat lichidul de frana de la SelTech. Se recomanda si utilizarea unor cleme, pentru a inchide furtunurile de frana si pentru a reduce scurgerile de lichid.
Dupa golire, se folosesc cheile potrivite pentru a slabi si indeparta racordurile. Se demonteaza pe rand toate conductele si racordurile vechi si se asaza in lateralul vehiculului, pe o suprafata plana. Ele se vor folosi ulterior pentru a masura cu atentie dimensiunea noilor conducte.
Odata ce conductele si racordurile vechi au fost indepartate, cele noi se masoara in paralel. Este foarte important ca noile conducte sa fie de aceeasi lungime si forma pentru a se potrivi corect in sistem. Ele trebuie montate cu grija si fixate corespunzator in locasurile lor, fara sa fie rasucite sau indoite. Noile racorduri se conecteaza la etrieri si la cilindrii de frana, strangandu-le ferm, dar fara a forta prea mult, pentru a evita deteriorarea filetului.
Dupa instalarea noilor conducte si racorduri, sistemul de franare trebuie umplut cu lichid de frana nou. Se incepe prin deschiderea capacului rezervorului de lichid de frana si umplerea acestuia cu lichid proaspat. Este important sa se utilizeze lichid de frana compatibil cu specificatiile vehiculului.
Dupa umplerea rezervorului, sistemul trebuie aerisit pentru a elimina aerul din conducte. Acest lucru se realizeaza prin deschiderea supapelor de aerisire de pe fiecare etrier sau cilindru de frana si pomparea pedalei de frana pana cand nu mai ies bule de aer din lichid. Rezervorul trebuie sa fie plin pe tot parcursul procesului, pentru a preveni intrarea aerului in sistem.
Dupa ce sistemul de franare a fost umplut si aerisit, toate conexiunile vor fi verificate din nou, pentru a determina daca exista scurgeri. Se inspecteaza vizual fiecare racord si conducta pentru orice urma de lichid de frana. Daca totul este in ordine, vehiculul se coboara de pe suporturile de siguranta si se efectueaza un test de franare static. Pedala de frana trebuie sa ramana ferma atunci cand este apasata si sa nu cedeze sub presiune. Daca totul este in regula, se testeaza vehiculul in conditii de siguranta pe o suprafata plana si se verifica eficienta franelor in timpul mersului.
Inlocuirea conductelor si a racordurilor de frana este o operatiune complexa, care necesita atentie la detalii si precizie pentru a asigura siguranta vehiculului. Doar un mecanic profesionist, cu suficienta experienta si echipamente de calitate la indemana poate executa corect toate etapele, asigurand functionarea optima a sistemului de franare si prevenirea problemelor de siguranta pe termen lung!
Ultimele NOUTATI
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale