Inlocuirea conductelor si a racordurilor de frana: 5 pasi esentiali

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Inlocuirea conductelor si a racordurilor de frana: 5 pasi esentiali
Inlocuirea conductelor si a racordurilor de frana: 5 pasi esentiali
de Redactia Manager la 14 Iun. 2024
Urmareste-ne pe Google News
Sistemul de franare al unui vehicul este extrem de important pentru siguranta rutiera. In timp, insa, conductele si racordurile de frana pot fi afectate de uzura si coroziune, ceea ce poate duce la pierderea lichidului si reducerea eficientei de franare. Inlocuirea acestor componente la timp este cruciala pentru mentinerea functionarii corecte a autovehiculului. Iata care sunt principalii pasi pentru inlocuirea conductelor si a racordurilor de frana!

1. Pregatirea vehiculului si a echipamentelor necesare

Primul pas in procesul de inlocuire a conductelor si racordurilor de frana este pregatirea vehiculului si a instrumentelor necesare. Specialistul ce realizeaza aceasta operatiune are nevoie de o serie de chei, cleme pentru furtunuri, un recipient pentru colectarea lichidului de frana vechi, lichid de frana nou, alaturi de conducte si racorduri compatibile si calitative. Nu trebuie sa lipseasca nici echipamentul de protectie, care include manusi si ochelari. De asemenea, vehiculul trebuie sa fie pregatit corespunzator pentru procesul de reparare. Acesta trebuie pozitionat pe o suprafata plana si stabila si ridicat folosind un cric sau un elevator.

2. Golirea sistemului de franare si indepartarea componentelor vechi

Inainte de a demonta conductele vechi, este necesara golirea sistemului de franare, adica eliberarea in mod controlat a lichidului de frana vechi. Pentru aceasta, se va desface rezervorul de lichid de frana si se vor deschide supapele de aer. Aceasta operatiune se poate realiza mai eficient cu un aparat de aerisit si schimbat lichidul de frana de la SelTech. Se recomanda si utilizarea unor cleme, pentru a inchide furtunurile de frana si pentru a reduce scurgerile de lichid.

Dupa golire, se folosesc cheile potrivite pentru a slabi si indeparta racordurile. Se demonteaza pe rand toate conductele si racordurile vechi si se asaza in lateralul vehiculului, pe o suprafata plana. Ele se vor folosi ulterior pentru a masura cu atentie dimensiunea noilor conducte.

3. Instalarea noilor conducte si racorduri

Odata ce conductele si racordurile vechi au fost indepartate, cele noi se masoara in paralel. Este foarte important ca noile conducte sa fie de aceeasi lungime si forma pentru a se potrivi corect in sistem. Ele trebuie montate cu grija si fixate corespunzator in locasurile lor, fara sa fie rasucite sau indoite. Noile racorduri se conecteaza la etrieri si la cilindrii de frana, strangandu-le ferm, dar fara a forta prea mult, pentru a evita deteriorarea filetului.

4. Umplerea sistemului cu lichid de frana

Dupa instalarea noilor conducte si racorduri, sistemul de franare trebuie umplut cu lichid de frana nou. Se incepe prin deschiderea capacului rezervorului de lichid de frana si umplerea acestuia cu lichid proaspat. Este important sa se utilizeze lichid de frana compatibil cu specificatiile vehiculului.

Dupa umplerea rezervorului, sistemul trebuie aerisit pentru a elimina aerul din conducte. Acest lucru se realizeaza prin deschiderea supapelor de aerisire de pe fiecare etrier sau cilindru de frana si pomparea pedalei de frana pana cand nu mai ies bule de aer din lichid. Rezervorul trebuie sa fie plin pe tot parcursul procesului, pentru a preveni intrarea aerului in sistem.

5. Verificarea conexiunilor si testarea vehiculului

Dupa ce sistemul de franare a fost umplut si aerisit, toate conexiunile vor fi verificate din nou, pentru a determina daca exista scurgeri. Se inspecteaza vizual fiecare racord si conducta pentru orice urma de lichid de frana. Daca totul este in ordine, vehiculul se coboara de pe suporturile de siguranta si se efectueaza un test de franare static. Pedala de frana trebuie sa ramana ferma atunci cand este apasata si sa nu cedeze sub presiune. Daca totul este in regula, se testeaza vehiculul in conditii de siguranta pe o suprafata plana si se verifica eficienta franelor in timpul mersului.

Inlocuirea conductelor si a racordurilor de frana este o operatiune complexa, care necesita atentie la detalii si precizie pentru a asigura siguranta vehiculului. Doar un mecanic profesionist, cu suficienta experienta si echipamente de calitate la indemana poate executa corect toate etapele, asigurand functionarea optima a sistemului de franare si prevenirea problemelor de siguranta pe termen lung!

Ultimele NOUTATI

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
Economie

Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale

today04 Iul. 2025
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Economie

7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale

today04 Iul. 2025
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Companii

Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%

today04 Iul. 2025
Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?
Economie

Analiza Pwc. Rezolvam pe moment criza bugetara, dar iesim din cercul vicios al cheltuielilor marite care atrag cresteri de taxe?

today04 Iul. 2025
Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?
Ultima ora

Revolutie in sanatate: Guvernul vrea mai multi contribuabili si taie scutirile la CASS. Cine nu va mai fi asigurat?

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x